På'n igjen…

…. med Melodi Grand Prix.

Jeg må ærlig innrømme at jeg uten problemer kan sitte og se på Grand Prix. Syns faktisk det er litt moro. Stort sett holder jeg meg til den norske og den internasjonale finalen. Men fikk med meg deler av sendingen i dag.

Det beste bidraget var faktisk Keep of Kalessin. Nå skal det samtidig sies at jeg liker den type musikk. Det jeg ikke forstår er hva de gjør i MGP. For det første er glam og glitter en av de tingene som kjennetegner denne «konkuransen». Og er det noe de ikke er, så er det dette. For det andre syns jeg faktisk ikke den sjangeren har noe i MGP å gjøre. Mulig jeg er fryktelig tradisjonell av meg, men alle trenger ikke delta i alt.  Riktignok er det mye annet rart som deltar, så dette kan jo sies å være ett friskt pust. Og god underholdning for noen.

Vi pleier jo ikke akkurat stille med de sterkeste bidragene, selvfølgelig med enkelte unntak. Fairytale var jo, etter min mening, ett av de bedre vi har sendt ut av landet. Vel og merke innenfor dette sirkuset.

Når det er sagt krysser jeg fingrene og håper metal-gutta vinner hele greia. Men det er nå min mening:-)

2 thoughts on “På'n igjen…

Legg igjen en kommentar

