Golfsesongen snart igang!!

Jeg kjenner det kribler i hender og føtter. Solen skinner, snøen smelter og snart er bakken grønn og fin. Jeg er bitt av basillen. Golfbasillen.

Som fagforeningsjente passer jo ikke denne hobbyen helt inn i rammene. Men har du først tatt i ei kølle, ja vi snakker golfkølle denne gangen, er det vanskelig å gi slipp. Ble lurt med av naboen til å slå noen slag på driving rangen på sensommeren i fjor. Til min store overaskelse klarte jeg å slå lange, gode slag. Greit, her handler det om å få ballen over kanten og inn på gresset når du aldri har gjort det før. Men jeg tror 90% av slagene mine gikk 80 meter og lenger. Juhu…. Kan vel med trygghet si at dersom jeg ikke hadde slått så godt, ville det sikkert ikke vært like moro. Sånn er det vel med det meste.

Endte iallefall opp med å melde meg på grøntkort kurs, kjøpte meg golfsett og satte i gang. Følelsen av å traske rundt på golfbanene i solskinn og slå baller, var merksnodig herlig. Jeg har vel aldri kjent så stor glede over sport som dette. Bare mine egne begrensninger, en haug med dårlig slåtte baller og mye latter. Jeg tenkte som så mange andre at golf er jo bare for sossen og de fra bedrestilte kår enn meg. Men ute på golfbanene er det virkelig alle fra alle samfunnslag. Og ikke minst alle aldre. Joda, det er regler å følge innen skikk og bruk osv, men det går fint å forholde seg til. Tror riktignok ikke jeg skal bevege meg på banen på Bokstad osv, men det finnes mer folkelige baner enn som så. La «sossen» som ikke liker at allmuen har fått opp øynene for sporten ha disse banene for seg selv. Jeg klarer meg mer enn godt nok på Holtsmark.

Enn så lenge får jg lese golfbladene på bussen, øve på svingen i hodet og lengte etter sommer, sol og grønne baner. Det er ikke lenge igjen:-)

One thought on “Golfsesongen snart igang!!

  1. Det er nok en stund til golfsesongen kommer til Norge i år.
    I Stavanger har vi sesong hele året, men ikke i år.

    Dette blir det lengste avbrekket på golfbanene her i distriktet på mange mange år.

    Hvorfor passer ikke golf for en fagforeningsdame?
    **************************************************************************************
    Hehe….. jeg syns ikke det er upassende for en fagforeningsdame å spille golf, men mine foreningsfeller er nok i stor grad av den oppfatning. De er endel eldre og noe konservative i tankene av og til. Må være fordi de ikke har prøvd….. Det er jo så utrolig moro.
    Hører banen i Larvik åpner til påske, så det er jo håp……

Legg igjen en kommentar

