Hvorfor skal alt det gode i livet bli borte??

Ta det med ro. Dette er overhodet ikke så ille som det høres ut som.

Saken er nemlig den. At favorittertene mine tydeligvis har gått ut av produksjon. De finnes iallefall ikke på noen butikker. Hjemme har jeg alltid fått servert Hortens Tørrede erter til alt man kan spise erter til. Det være seg om det er mors hjemmelagde medisterkaker, terteskjell med tilbehør eller julemiddagen. Og det er den siste som bekymrer meg mest. Hvis ikke mamma klarer å finne disse ertene er julen ødelagt for alltid. Iallefall julemiddagen. Jeg hater alle selskapsertene som er vasne og uekte i smaken. Jeg hater, hater, hater. 

Tenkte jeg skulle skrive en mail til produsenten og klage, men jeg finner de ikke noe sted i den store virituelle verden. Ikke er det igjen noen ertebokser hjemme heller som jeg kan finne kontaktinfo på. Har mest lyst til å legge meg ned og grine mine bittreste tårer over hvor forferdelig alt er. Er for all del klar over at dette er et lite problem, det er kanskje ikke det en gang. Men det plager meg at de gode gamle tingen blir borte. Det er ikke alt her i verden som trenger å videreutvikles. Hvor blir det av tradisjonen?? 

Kanksje jeg skal lage en facebook-gruppe og kreve at de kommer tilbake?? Eller sende ett brev til regjeringen?? Eller kanskje til Kongen. Han må jo være enig med meg??

Hvor har de blitt av??

Hvor har de blitt av??

 

Og skulle noen ha en boks eller hundre hjemme (og ikke liker de) tar jeg gjerne imot 🙂

Legg igjen en kommentar

