"Skittent spill"-lissom…..

Ingen stor hemmelighet at jeg ikke er fan av allskens reality-serier. Men det hender seg jeg ser på Farmen. Syns det er litt mer fornuftig enn mange av de andre. Med andre ord, jeg fikk med meg gårsdagens episode.

I dagens VG kan man lese at «Farmen»-Karin føler seg som ett offer for ett skittent spill. Det får nå så være. Det som derimot fikk meg til å reagere i går var når Tone Gudrun stod forran de andre deltagerne før tvekampen og gråter sine bitre tårer over at «folk er så slemme og at de må slutte å sette hverandre opp mot hverandre». Hvor naiv går det ann å bli? Jeg har faktisk sans for den dama i serien, så det har ikke noe med det å gjøre. Hun virker som ei knakende god dame. Men når du blir overrasket over at noen setter folk opp mot hverandre i en sånn situasjon lurer jeg på hvor man har vært de siste 10 årene.

Helt siden reality-helvete startet for ørten år siden med Big Brother eller hva det nå enn var, så har dette vært endel av det såkalte spillet. Personlig har jeg ikke sansen for sånt, og det er vel mye av grunnen til at jeg ikke melder meg på. Men når folk først går til det skrittet, kan de jo umulig være helt upåvirket av alt som har stått i avisene om de andre sesongene. Du må jo ha oversett alle headinger i avisene for ikke å ha fått med deg hva som har skjedd ellers.

Er det virkelig slik at man melder seg på i blind tro om at alt blir anderledes denne gangen her?? Jeg tror nok at folk melder seg på for opplevelsen, men seriøst, hva tror de skjer når de setter sammen en haug med ulike folk på en øde øy, med et stort mål for øyet, nemlig det å vinne hytte og bil??

Survival of the fittest er det vel noe som heter. Og det er vel ingen grunn til å tro at det ikke er tilfelle her også. Den største, sterkeste og sleipeste vinner. Men unntak av Petter, som vant Paradise Hotel i fjor, er det strengt tatt skjelden man ser at det er de snille og greie som vinner. Eller??

Suck it up. The world aint a nice place!!

3 thoughts on “"Skittent spill"-lissom…..

  1. Stjerner 🙂 Jeg har tenkt når jeg leser at «jeg ante ikke det var så ille jeg, jeg måtte gå til psykolog jeg, jeg får hatmeldinger på mobilen min jeg…..» osv osv. Herregud hvor dumme går det an å bli? melder du deg på noe slikt er du plutselig allemannseie og det er ikke en dritt du får gjort med det. Slike show er spill, intriger, baksnakking, hvordan skal man ellers vinne? Du må ha vært tidligere toppidrettsutøver skal du være med på noe som ikke inneholder alt det der.

    **********************************************************************
    Kan jo ikke akkurat være ukjent for de heller at folk blir «slemme» og at du plutselig er allemannseie når du blir med på noe sånt. Og de må jo ha fått ideen ett eller annet sted 🙂

  2. Dette er jo den kjappe måten å bli kjendis på B-kjendis vel og merke. De fleste som «føler» veldig mye i disse seriene er ofte unge og har neppe tenkt over alle konsekvensene med å være med i et slikt program. Jeg ser også Farmen og synes det er noen som er utrolig naive. Nå skal det til deres forsvar også sies at mangel på mat og hardt arbeid gjør noe med folk.

    *************************************************************************’
    At de er unge er vel neppe noen unskyldning for at de ikke kan oppføre seg. Men jeg ser poenget ditt. Og selv om jeg ikke har noe sans for at folk blir ufine i slike programmer, syns jeg det blir for dumt av de andre deltagerne å bli overrasket over at det skjer. Er som sagt ikke første gangen dette er på tv i en eller annen form 🙂 Men Farmen er underholdene iallefall. På ett litt annet nivå enn mange av de andre.

  3. Enig med deg i det du skriver her. Jeg ser lite realtyserier, men Farmen liker jeg fordi jeg bla er interessert i gammmel tid og hvordan de levde. Det er to personer jeg ikke liker i denne sesongens Farmen, og de er desverre med ennå, ellers liker jeg alle. Men det er et spill, og det er den smarteste og slueste som tilslutt står igjen med bil og hytte. Men det som forundrer meg er hvorfor enkelte vil utsette seg for dette? Det kan ikke være annen grunn enn at de ønsker en rask vei til kjendislivet.

    ***********************************************************************
    Har veldig følelsen av at det er derfor de melder seg på ja 🙂 5 min berømmelse + litt til hvis man gjør seg «fortjent» til det.

Legg igjen en kommentar

