"Furries"

Da jeg satt og bladde meg gjennom nettutgaven til Dagbaldet i sted ble jeg litt satt ut av en overskrift: Kal (25) lever som en grevling. Første tanke som slo meg var vel: «i himmlens navn, hva er dette for noe». Selvfølgelig måtte jeg jo klikke meg inn og se hva det var for noe. Bildet til tross, fordomsfull var jeg nok. Regnet med at jeg skulle lese om en mann/dame som levde livet som en ordentlig grevling. Ikke at jeg vet helt hva det går ut på, men dog. Merksnodig tenkte nå jeg.

Latteren satt løst da jeg leste meg nedover i artikkelen. Og det var ikke en fordomsfull latter, det var en latter i overraskelse over at det finnes noe sånt. Her er det altså voksne mennesker som kler seg i dyredrakter. De går riktignok på to bein, men de maler/purrer, koser og klør hverandre på magen og bak ørene. De har sågar også egne treff rundt om i hverden. Dette er forøvrig et fenomen vi vistnok har fått presentert i C.S.I osv, men det var nå likevel ukjent for meg.

Les artikkelen de som vil, jeg orker ikke gjengi det jeg leste her (linken ligger lenger opp). Ække lat, bare bedagelig anlagt 🙂 Den er verdt å få med seg for de som ikke allerede har gjort det. Jeg syns det var kult, selv om det ikke er helt min greie. Forresten, spøkefult, men sant: jeg liker å bli kost på…….

Favorittdyret mitt er Pandabjørn. En sånn som sitter og spiser bambus dagen lang………

20070326104955232

2 thoughts on “"Furries"

Legg igjen en kommentar

