Dagen i dag er en herlig dag!!

Til tross for at mørke skyer truet himmelen i går, tegner dette til å bli en bra dag.

Lillebror havnet på sykehuset i går og som vanlig finner de ikke ut hva det er. Krysser fingrene og håper på det beste likevel. Han føler seg fin som alltid, så det er nok ikke noe alvorlig. Gubben er fortsatt litt grinete, men det går over. Skal sjarmere han blid igjen. Hehe….

Solen skinner og jeg har en utrolig spennende kveld forran meg. Jeg skal delta på ett arrangement i Oslo i regi av LO, hvor vi lager en hyggelig kveld for de som ramler litt på siden av samfunnet. Det være seg fattige, prostituerte, narkomane, alkoholikere eller de ensomme. Vi tilbyr mat, gode samtaler og hyggelig samvær. Men det aller beste er at vi gir de en hyggelig kveld på noenlunde deres premisser. Ikke noe mas, formaninger eller anklagende ord. Bare rett og slett hygge.

Og mye tyder på at de setter stor pris på dette. De lager ikke noe bråk, de godtar at de ikke får sette skuddene sine inne i lokalene og de forteller de utroligste historiene når vi prater med de. Jeg var også med i fjor og kan med hånden på hjertet si at dette er noe av det mest fornuftige jeg gjør hele året. Ble «kjent» med så utrolig mange nye mennesker og fikk mange hyggelige samtaler med meg videre.

Jeg vet det høres ut som om jeg tror de er forferdelige mennesker, men det er ikke det som er greia. Tingen er at jeg blir så utrolig lett lei meg på andre sine vegne, og ifjor trodde jeg at jeg kom til å gråte i mange timer etter at det var ferdig. Erfaringen var derimot at jeg gikk smilende og leende gjennom hele kvelden, og det gjør jeg fortsatt når jeg tenker tilbake. Jeg flytter virkelig alt unna i kalenderen for å kunne være med på dette den ene gangen i året. Jeg er ikke noe veledighets menneske i så måte. Jeg gir en slant i ny og ne, har ett fadderbarn i Peru, men der stopper det. Men akkurat dette arrangementet vil jeg kjempe med nebb og klør for å være med på.

Og tilbakemeldingene fra deltagerne er kjempepositiv. Det sier iallefall de som til daglig er ute og snakker med disse menneskene. Og de kommer jo igjen, så noe riktig må vi jo gjøre??

Anbefaler alle på det sterkeste å delta på noe slikt en gang. Det gir så enormt mye for de som deltar, og jeg lover deg at du får så utrolig mye tilbake også 🙂

2 thoughts on “Dagen i dag er en herlig dag!!

  1. Det hørtes interessant ut. Har ofte stoppet opp i Oslo og snakket med narkomane bl.a. og alle har de en historie å fortelle. Hadde jeg bodd i Oslo kunne jeg også tenkt meg å være med på noe slikt 🙂

    *******************************************************************
    Det er kjempeinteressant. Og ikke minst moro. Skulle det dukke opp noe sånt i nærheten av deg en gang, er det bare å hive seg på 🙂

  2. Høres ut som om dette er noe som gir deg noe tilbake og da er det «enkelt» å være med på det. Respekt for andre, unasett hvilken livssituasjon de er i er viktig, når en skal gjøre noe slikt:)
    Gubben får du nok blid igjen;)
    ************************************************************
    Åja, dette er virkelig noe som gir noe tilbake. Hadde en like fin opplevelse i år. Tror ikke jeg har landet helt enda, selv om det er noen dager siden. Fikk bare gode tilbakemeldinger fra alle som var der.
    Og gubben er blid igjen etter ett par dager på fjellet 🙂

Legg igjen en kommentar

