Hjernen min er hyper!!

Vel, den er iallefall overaktiv. Hele døgnet.

Prøvde å legge meg litt tidlig i går siden det er jobbdag i dag. Tenkte det skulle være godt å komme i gang med en god start etter påske. Først måtte jeg selvfølgelig skrive ett innlegg her på bloggen, tuslet så i seng og skulle lese litt før jeg slukket lyset. Men jo mer jeg leste, jo mer våken ble jeg. Måtte til slutt legge vekk boka etterhvert som klokken nærmet seg laaaangt over natta tid.

Noen som tror jeg fikk sove?? Neida. Hodet var i vigør som aldri før. Det fløy tanker hit og dit om hva jeg skulle gjøre, dårlig samvittighet for en mail jeg ikke hadde fått svart på før påske, tidsfrister som begynner å løpe fra meg. Prøvde å synge nattasanger i hodet for å sovne, men det funket dårlig. Har prøvd det før og det har gått bra. Begynte å ramse opp utdannelsen min i hodet i håp om at det skulle hjelpe. Tror jeg duppet av i mellom studiene ett sted. Våknet igjen av at samboeren lå og kastet på seg. Hva i alle dager skulle jeg finne på nå. Telle sauer funker ikke, for jeg blir så irritert over at de hopper for fort over gjerdet og jeg blir mer våken av det. Lese mer i boka? Nei, det er en dårlig ide. Telle de pengene jeg ikke har og som mangler for å bli ferdig ute? Panikk. Funker dårlig.

Tror jeg svimte av i ren utmattelse etterhvert. Men hva hjelper det? Jeg snakker jo i søvne som ett uvær som raser over norskekysten om høsten. Blir ikke mindre sliten av det heller. Drømmer rare drømmer som jeg håper ingen får tak i. Men faren er jo stor for at jeg avslører meg selv, siden jeg snakker uten å vite om det. Har heldigvis sluttet å gå i søvne.

Sliiiiiiten i dag. Men utrolig glad for å være tilbake på jobb!!

PS! JEg vet hva jeg ønsker meg til jul eller noe sånt: en mindre aktiv hjerne om natten!!!

One thought on “Hjernen min er hyper!!

  1. Særdeles bra beskrivelse av akkurat slike netter. Helt forferdelig, egentlig, mens det står på. Og man står opp og er fortsatt trett. Hadde en slik natt nå. Morgenstunden var preget av tretthet og sløvhet, hodepine og total mangel på jobbmotivasjon. Men nå er vi i gang med hverdagen igjen, og alt føles mye bedre… 🙂
    *******************************************************************************************
    «Godt» å høre at det er flere. Problemet er jo egentlig det at jeg har det slik de fleste netter. Er stort sett utslitt når jeg våkner og uten energi mer eller mindre hele tiden. Må finne en måte å roe hodet på tror jeg 🙂 Men som du sier, godt hverdagen er igang igjen 🙂

Legg igjen en kommentar

