Yoga!!

Tror jeg begynte bloggelivet mitt med å skrive noe om at jeg skulle begynne å trene. Har holdt på med step-aerobic siden da, men i dag prøvde jeg noe nytt. Yoga. Klassisk yoga for å være helt korrekt.

Kan med hånda på hjertet si at jeg ikke viste hva jeg gikk til. Har aldri prøvd det før. Men siden Elixia alltid lar folk holde på i sitt eget tempo, regnet jeg med at jeg skulle klare å henge med noenlunde iallefall. Kom meg iallefall inn i salen lettere nervøs. Men siden det har vært strålende sol og kjempevarmt i dag, antok jeg at det kunne være litt færre folk enn til vanlig. Så langt så bra. Fant meg en plass på gulvet, hentet en gummimatte og ventet pent på at timen skulle begynne.

En hyggelig instruktør troppet inn. Rolig og behagelig vesen. Vi begynte med å puste rolig og strekke på armene. Hang godt med her. Etter det tror jeg blackout’n kom sigende. Hehe… Neida, men etterhvert begynte vi å strekke og bøye på kroppsdeler og muskler jeg ikke viste jeg hadde. Altså, kroppsdelene hadde jeg kontroll på, men ikke ante jeg at alle de musklene og senene fantes i kroppen min.

Jeg har strukket, tøyd og bøyd etter beste evne. Det har svimlet for øynene og kroppen dirret av utmattelse. Men det beste av alt: jeg gleder meg så utrolig til neste time. Det var en utrolig opplevelse. Og jeg gleder meg virkelig til den dagen kroppen min er mange ganger mykere enn nå. I grunnen motivasjon god nok. Vet om en annen som kommer til å sette pris på det iallefall 😉

Dessuten sies det at yoga er bra for golf-spillet 🙂

2 thoughts on “Yoga!!

  1. Sier du det? Da hadde du en helt annen oppllevelse enn meg. Jeg prøvde det første gang 2. påskedag, det var eneste timen de hadde på «mitt» trimsenter den dagen, så jeg tenkte jeg kunne jo prøve. Det var vondt, det var tregt, og de ville vi skulle ta sokkene av oss i det iskalde lokalet. Ble ikke svett en gang, og jeg var stiv og klønene. Nei, aerobic er det mer fart i og jeg kommer ikke til å gå på Yoga igjen.
    Rart hvor forskjellig man kan oppleve det samme! Kos deg videre på de neste timene! 🙂
    *******************************************************************
    Hehe, ja det er rart hvor ulikt man opplever det 🙂 Måtte og ta av sokkene og i tillegg ble jeg varm. Jeg gleder meg både til step og yoga.
    Kos deg med aerobicen du 🙂

  2. Sonja sier:

    Jeg har praktisert yoga i noen år, men først i fjor fant jeg et oga studio som virkelig gir gode timer som jeg liker.

    Jo mer jeg praktiserer, jo mer kjenner jeg at dette liker kroppen min. Og det er ikke noen avlappet seanse nei, svetter og puster som bare det!!!! Det blir faktisk ikke lettere jo mer du praktisere, men mer utrfordrende….det er vel noe av hemmeligheten med denne urgamle treningsformen:)

    Kos deg med neste yoga time…
    ********************************************************************************
    Jeg gleder meg masse til neste time. Selv om det er rart å være støl i hele kroppen i dag. Inkludert i bekkenet… hehe 🙂

Legg igjen en kommentar

