Holtsmark Golf

Jeg har gått og ventet lenge på denne helgen. Helgen da Holtsmark Golf skulle slippe oss tilbake i deres grønne oase. Nybegynnere (som meg), gamle travere, unge håpefulle osv. Før første gang i mitt liv har ikke vinteren kunne forsvinne fortere. Men det har drøyd og drøyd. Ikke for det, den har vel ikke forsvunnet noe treigere enn ellers, men det føles sånn.
Faktisk føles det litt som når man ventet på å få pakke opp gavene på juleaften for noen år tilbake. Sittrende forventning om hva som ligger under juletreet. «Får jeg det jeg ønsker meg mest i hele verden?». Denne sitringen, denne spenningen har jeg altså gått med de siste månedene. Når åpner golfbanene igjen? Når kan jeg få tatt i bruk det fine nybegynnersettet mitt? Golfskoene som er tatt frem og pusset, venter bare på å få satt «piggene» i den myke gressoverflaten. Ååååå som jeg gleder meg.

Nyhtesbrevet fra Holtsmark kom med den gledelige opplysningen at de mest sannsynlig ville kunne åpne 9-hulls banen og driving-rangen fra 24. april. Det var i går. Solen skinte, det var varmt og hva skjedde? Jeg hadde ikke mulighet til å reise ut og sjekke forholdene. Snufs. Hørt noe så kjipt? Jeg kunne virkelig ikke.
Men så har vi dagen i dag. Det er overskyet, det regner  og det er kaldt. Og selv om jeg har aldri så mye lyst til å spille, frister ikke været. Jeg håper det bedrer seg utover dagen sånn at jeg kan få tatt en tur.

Robert Trent Jones II

Robert Trent Jones II

Robert Trent Jones II

En av verdens mest anerkjente golfbanearkitekter, Robert Trent Jones II har stått for design og utforming av 18 hullsbanen. Robert Trent Jones II har uttalt at Holtsmark er en av de flotteste og mest spennende baner han har designet noen gang.

 

 
Dette er ett bilde fra 18-hullsbanen. Dit har ikke jeg tenkt meg enda. Men kanskje i løpet av sesongen. Jeg får begynne med å bli bedre på alt før jeg setter min fot der. 9-hulls banene for oss nybegynnere er ett helt fint utgangspunkt . Utslagene mine må bli hakket bedre (mao teknikken må bedres) og puttingnivået må økes betraktelig. Det er nemlig der jeg bruker opp alle slagene mine. Styrken på putten er bra, men retningen derimot. Hrmf…. Tror jeg må få inn siktet ja.

Uansett, jeg gleder meg som en liten unge på juleaften til jeg kan sette foten på banen. Håper det blir i dag 🙂

 

One thought on “Holtsmark Golf

  1. Peterik sier:

    Så herlig med en så sterk hengivenhet til denne gale sporten – eller denne sporten som gjør oss så gale.
    Lykke til med alle framtidige runder. Det blir bare morsommere og morsommere. Gled deg til du føler deg trygg på å gå på 18-hullsbanen! Layout’en på den er nemlig synligvis Norges beste! Golfhilsen fra Losby-medlem med 20 års golfdiagnose.
    ***************************************************************************************
    Heisann 🙂
    Hadde aldri trodd jeg skulle få denne følelsen for å slå små baller med køller. Men det er jo bare noe av det morsomste jeg vet.
    Gleder meg masse til å ta fatt på 18. hullsbanene etterhvert. Men først skal jeg bli såpass trygg at jeg ikke blir i veien for alle de andre som har spilt i mange år. Litt respekt for sporten og dens utøvere må man jo ha 🙂
    Ha en strålende golf-sesong og takk for hyggelig kommentar 🙂

Legg igjen en kommentar

