Hjelpsomme mannfolk…..

Kona kommer hjem tidligere enn forventet og finner sin mann i soverommet i full elskov med en meget attraktiv ung kvinne. Kone blir tydelig opprørt og brøler gråtende:

«Du er en uforbederlig gris. Hvordan våger du gjøre dette mot meg, en trofast hustru og mor til våre barn. Jeg forlater deg umiddelbart og ber om skilsmisse!»

Mannen svarer: «Vent noen minutter så jeg i det minste kan fortelle deg hvordan dette skjedde».

Kona svarer: «OK, men det vil sannsynligvis bli de siste ordene du noen sinne sier til meg!»

Mannen begynner å fortelle.

Jeg hoppet inn i bilen for å dra hjem, da jeg plukket opp denne haikende unge kvinnen.
Hun såg så deprimert, trist og hjelpesløs ut. Jeg syntes synd på henne og lot henne komme inn i bilen. Jeg merket at hun var tynn, ikke så velkledde og skitten. Hun fortalte meg at hun ikke hadde spist på tre dager. I min medfølelse, tok jeg henne med hjem og varmet opp entrecoten som jeg lagde til deg i går, men som du ikke ville spise fordi du er så redd for gå opp i vekt.

Den stakkars jenta fortærte entrecoten, og syntes maten var nydelig. Siden hun var såpass skitten foreslo jeg at hun skulle ta seg en varm & god dusj. Det gjorde hun. Jeg så at klærne hennes var fillete,  jeg kastet dem og gav henne en av dine designer jeans som du ikke bruker mer fordi de er for trange.

Videre gav jeg henne undertøyet du fikk av meg på vår bryllupsdag, som du ikke bruker fordi du mente jeg hadde dårlig smak. Da jeg fant den sexy blusen som min søster ga deg til jul som du ikke bruker av prinsipp – gav jeg henne den like godt. Jeg gav henne også de dyre bootsene du selv kjøpte, men som du ikke bruker fordi en annen kvinne på jobben har maken.»

Mannen tok en rask pust og fortsatte.

Hun var såååå takknemlig for at jeg forsto hennes situasjon. Da jeg fulgte henne til døren i det hun skulle gå, snudde hun seg mot meg med tårer i øynene og spurte:

Er det noe annet som din kone ikke bruker lenger?

Da kunne jeg ikke la være…….

6 thoughts on “Hjelpsomme mannfolk…..

  1. Fornøyelig! Talegaver hadde han da i alle fall, men hjalp det?
    *********************************************************
    Ikke vet jeg. Satser på at jeg aldri finner det ut heller…. hehe

  2. Vel, hvis mannen i novellen fortalte sannheten, var kanskje handlingen hans forståelig? 😉

    Flott skildret!
    ************************************************************’
    Kanskje det 🙂 Forståelig, men riktig??
    Innimellom tar jeg meg selv i å tenke at vi kanskje kan takke oss selv. Men det blir ikke riktig det heller 🙂

  3. Nei fan jeg er ikke utro. Jeg er trofast mot alle!
    ************************************************
    Trodde ikke at du var av den utro typen heller. Spm var vel heller rettet mot: hadde du av en eller annen grunn rotet deg opp i det der, om du hadde klart å komme opp med den historien 🙂

  4. He he, det var jaggu på tide han fikk brukt den ja 😆

    Og bootsa? Herlig 🙂

    Er det lov å godte seg? 😉
    **************************************************
    Jepp, det er lov å godte seg…. hehe
    Er vel ett ganske godt eksempel på hvordan vi jenter (kvinner) kan være innimellom. Heretter skal jeg være takknemmelig for nesten alt….. 😛

Legg igjen en kommentar

