Jakten på hybelkanin-fabrikken!!

Etter å ha sutret litt over at været ikke var bra nok til å spille golf i går, bestemte jeg meg for å ta fatt på den store hybelkaninjakten. Vel, det å jakte på hybelkaninene trengte jeg strengt tatt ikke, for de kommer når du roper på de. Men jeg jaktet på fabrikken deres. Ett eller annet sted i heimen er jeg nemlig brennsikker på at det ligger en bitteliten fabrikk som produserer hybelkaniner over en lav sko.

Etter å ha få ryddet vekk alle vinterjakker og sko (ja, det tar litt tid for meg innimellom), kastet rusk og rask som har blitt liggende var det frem med støvsugeren. Jeg flyttet rundt på alle møbler, støvsugde overalt hvor jeg kunne, men ingen fabrikk var i sikte. Tror den ligger gjemt i veggen eller bak en list. Ett sted må den nå være. Måtte til slutt gi opp for denne gang, men tro dere meg, jakten er ikke over. Fikk i tillegg vasket badet, soverommet osv, så nå er heimen glinsende ren.

Nå skal det sises at jeg hater å vaske bad. Det mye jeg heller vil gjøre enn å ta fatt på den jobben. Men det må gjøres likevel. Og jeg skjønner ikke hvordan jeg skal klare å få dusjkabinett-veggene til å bli gullende rene. Altså, de er rene, men det ser bare pokker ikke sånn ut. Jeg har prøvd Cillit Bang (eller hva det heter), jif skurekrem, jif glassspray osv. Jeg har til og med gått så langt at jeg har testet amerikansk husholdningspulver og sitron. Det er likevel ingenting som hjelper. Tips anyone??

Etter å ha slitt meg ut på vaskingen, tenkte jeg at jeg skulle teste ut den hjemmelagde iskremen som Abi skrøt sånn av. Vispet og pisket, knakk sjokolade og herjet på. Fikk den i fryseren og ventet på at tiden skulle gå. 4 timer er lang tid når man venter på noe godt 🙂 Lagde middag i mellomtiden, helstekt indrefilet av svin med hjemmelagd postetmos og brokkoli. Jammey.
Etter å ha fortært middagen var det vel på tide å ta fatt på iskremen. Men med magen full av mat, tentke jeg som så at jeg kunne hvile bittelitt. Så hva skjedde: iskremen ble glemt og står fortsatt i fryseren 😦

Gleder meg til å komme hjem igjen fra jobb. Første jeg skal gjøre er å ta fatt på isen. Kan ikke vente lenger 🙂

Oppskrift på middagen min:

Indrefilet av svin:
Brun indrefileten i panne med smør, salt og pepper
Legg den i en ildfast form
Pensle den med flytende smør og provencekrydder
Hell over litt kjøttbuljong (to bulljongterninger rørt ut i vann)
Del noen gulerøtter i biter og legg sammen med kjøttet.

Settes i stekeovnene på 200 grader i 15-20 minutter

Hjemmelaget potetmos:
Kok opp så mange poteter som du trenger (ikke bruk salt i vannet for da blir potetene seige)
Varm opp litt fløte (og gjerne litt melk)
Mos potetnene
Hell over melk og smør, rør det godt inn
Smak til med salt og pepper

Ved siden av serverte jeg dampet broccoli, men bruk de grønnsakene du liker selv.
Buljongkraften blir en veldig god saus. Bare bruk den som den er.
Istedetfor potetmos kan man feks servere ris.

Vel bekomme 🙂

7 thoughts on “Jakten på hybelkanin-fabrikken!!

  1. Virker som om du har vært skikkelig husmor i det minste! Er imponert jeg!
    ***********************************************************
    Av og til må det vist taes ett tak 🙂

  2. skogtrollet sier:

    He he, jeg har skrevet en hel innføring i hybelkaninjakt, litt slik humoristisk da. Ligger på bloggen min. Det kan virke som om det er en fabrikk et sted noen ganger ja, utrolig som de formerer seg he he. Burde tatt en liten jakttur selv og blitt kvitt noe i stua men ute er det vår og hagan kaller. Ha en god dag 🙂
    ***********************************************************************************
    Hehe. Tror de fleste sliter med dette problemet gitt 🙂
    Og hadde det vært fint vær i går, ville nok jakten ha måttet vente en liten stund til.
    Ha en strålende dag du også 🙂

  3. Jeg så den fabrikken en gang, men jeg har glemt hvor den var.. Så de flyr rundt her, som glade og elleville små, eventuelt store, kaniner.. Og for en forplatningsevne de må ha!! 🙂

    Ble sulten da jeg leste om middagen.. Kanskje på tide med en frokost?

    Ha en flott dag, og kos deg med isen når du kommer hjem! 🙂
    **************************************************************************
    Du skulle nok satt ett svært kryss der du fant fabrikken, så du fant den igejn. Evnt. lagt den ned med en gang 🙂
    Frokost er vistnok en god ting sies det…..
    Ha en flott dag du også 🙂

  4. Jeg har en sånn hybelkaninfabrikk jeg også..! Hvor det eksagt ligger er jeg ikke sikker på 😉

    Et morsomt innlegg!
    Kos deg med hjemmelaget is 🙂
    *************************************************************************
    Takker og bukker.
    Lurer på hvor mange sånne fabrikker det er i veren? En for hvert hjem antageligvis… 🙂

  5. Det er nok en sånn fabrikk hos meg også. Jeg tror den er venn med sokkemonsteret, du vet det som alltid spiser opp den ene sokken i et par. Det er nok derfor jeg ikke finner den! 😉
    ***************************************************************************
    Der sier du noe. Det har jeg ikke tenkt på før.
    Hah…. da må jeg intensivere jakten litt 🙂

  6. Nammenamm, den middagen var sikkert god 🙂 Og den fabrikken din har en søsterfabrikk eller iallfell en stor filial hjemme hos meg også 😉 Jeg prøver å lokalisere den både litt her og der, men har nok ikke funnet fabrikken ennå. Det bare fortsetter….
    Ha en fin kveld 🙂
    ******************************************************************
    Du kan jo teste ut middagen selv 🙂 Kan alltids gi deg en mer skikkelig oppskrift.
    Tror det er ett nettverk av sånne fabrikker rundt forbi. Ett svært internasjonalt selskap som brer seg over alle kontinentene….. hehe
    Ha en fin kveld du også 🙂

  7. Flink du var, og du har smakt på isen????? Den er god ikke sant 🙂
    *************************************************’
    Takk 🙂 Og ja, isen var knallgod. Neste gang skal jeg prøve med noe annet enn daim.
    Forresten, tyrkisk pepper egner seg best i sukkertøysform eller i sprit. Ikke i is 🙂 Men hver sin smak… hehe

Legg igjen en kommentar

