Google Analytics

Nysgjerrig som jeg er må jeg teste ut ting og tang innimellom. Så når det øverst på siden min står «Slik får du statistikk inn i bloggen», ja da må jeg jo se om det funker.
Klikker meg inn og følger anvisningene. Jeg har jo en google-konto allerede, så det er bare å logge rett på. Legger inn de dataene jeg skal og får opp UA-koden som skal limes inn. Så langt så vel.

Men der stopper det. Den koden skal da vistnok limes inn ett eller annet sted her på bloggen min. Etter en bodytag, eller hva pokker det heter. Jeg har aktivert analytics under «innstikk» som jeg skal, men der er det jo ingenting å lime noe som helst inn i. Jeg deaktiverer og aktiverer igjen for å se om det hjelper, men det gjør det ikke.
I ren frustrasjon sender jeg en mail til en eller annen fyr (kan være dame for alt jeg vet) i vgb-verdene og får noen korte svar tilbake som ikke hjelper en pøkk. Til slutt spør de meg om jeg kanskje burde teste med Firefox i stedet for IE. Sender ett delvis krast svar tilbake om at det da virkelig ikke kan være meningen av vg-blogg skal fungere bedre med FF enn med IE?? Det fikk jeg ikke noe svar på. Samma det. Funket like dårlig der uansett.

Så nå spør jeg dere: er det noen som har testet det ut og som vet hva jeg gjør feil?
Ikke at jeg trenger statistikken, men vil gjerne få det til når jeg først har fattet bittelitt interesse for det. Og jeg vet at endel av dere er misfornøyd med en del av endringene her inne, så jeg venter egentlig ikke noe svar.

Men det er jo lov å håpe. Eller?? 🙂

8 thoughts on “Google Analytics

  1. Jeg skulle gjerne ha hjulpet deg, men jeg skjønner ikke hvordan man får det til. Har prøvd – uten resultat.

    *sukk*
    ********************************************************************
    Flere som sier det ikke funker på vgb, så får tro de på det 🙂

  2. Det er ingen andre soms har fått dette til heller.
    Ikke VGB heller!

    Så de fleste har bare gått ut og installert egne tellere, og av dem finnes det mange alternativer.
    *********************************************************************
    Egen teller har jeg installert, så den er på plass 🙂
    Rart de «reklamerer» for det når det ikke funker her…. hehe

  3. ettersom jeg har forstått fungerer ikke statistikken her inne.. ser du har free counter, det er mer sånt vi må satse på!
    ******************************************************************
    Rart de «reklamerer» for det da og at de sier i mailen at det bør funke 🙂 Men teori og praksis er jo to forskjellige ting… hehe

  4. Zohre sier:

    Kanskje og det er jeg ikke sikker på med ordet hjernen så Google Analytics

    takk
    zohre
    ******************************************************************
    Hmmmm…. 🙂

  5. Jeg har fått det til, men jeg får ikke opp feltet til UA-koden nå som stringen er på plass, så jeg kan ikke forklare hvordan jeg gjorde det… Men jeg vet at besøkstallet for siste måned har gått det med 2,56% 😀
    **********************************************************************************************************************
    Ned?? Hmm… bugs i statistikken med andre ord 🙂 Jeg får vel bare leve med at jeg ikke får det inn hos meg 🙂

  6. Jeg har ikke fått det til, og har gitt opp. Men fritellere, hvor får jeg det, feks en slik som du har på din blogg. Skulle gjerne hatt en, det er litt moro å se hvor mange som er innom uten å legge igjen kommentar.
    ****************************************************************************************
    Under telleren min står det Free Counter. Klikk på den, så kommer du til siden der du kan velge deg en teller. Står greit forklart der hvordan du gjør det. Kopier den «koden» du får, gå inn på widgets under appearance på profilen din og lim den inn på den som heter tekst. Lagre og voila, du kan se hvor mange som besøker profilen din 🙂

Legg igjen en kommentar

