Gledergruer meg!!

Sitter her og legger siste hånden på verket. Må ta en liten pause for å klarne hodet og hva er vel bedre enn å skrive litt her.
I går snødde det filler store som fy ute. I dag skinner solen fra skyfri himmel. Håper det varer ut dagen og litt til. Trenger solen i dag. Trenger forsåvidt alltid solen 🙂

Sitter her med sommerfugler i magen. Skal nemlig kjøre mitt første ungdomskurs i forbundet over to dager. Jeg gledergruer meg litt. Gleder meg masse fordi vi har fylt opp med glade ungdommer fra hele landet, gruer meg litt for gjennomføringen. Har overhodet ingen problemer med å snakke for forsamlinger (selv om det kribler i magen), men denne gangen er det så viktig å lykkes. Heldigvis har jeg med meg utvalget som kan stå meg last hvis noe skulle gå på trynet.
Merkelig nok er egentlig det værste som kan skje at vi får for god tid. Da må jeg fylle det med noe jeg ikke er forberedt på. Og det er ikke alltid like enkelt. Får håpe noen har tatt med seg gitaren, så kan vi ta en arbeidersang eller to. Greit å lære de opp… hehe.

Har store planer for kurset. Kanksje for store planer. Men man må jo kunne være litt ambisiøs også til tider. Det sosiale fikser vi jo lett som ingenting, maten forventer jeg er god (det pleier den å være), gjennomføringen av kurset håper jeg går lekende lett. Hey….. Nå skjønner jeg ikke hvorfor jeg gruer meg lenger.

Ønsker alle en strålende dag med sol og varme. Selvfølgelig en strålende dag til dere som har snø/regn/vulkaner eller lignede å bekymre dere for og 🙂

En liten trall med på veien kanskje? Ikke? Joda, det tror jeg så vist 🙂 Begynte på den i går, men snøen ødela. I dag derimot:

Kom mai du skjønne milde.
Kom, mai, du skjønne, milde,
gjør skogen atter grønn,
og la ved bekk og kilde
fiolen blomstre skjønn!
Hvor ville jeg dog gjerne
at jeg igjen deg så!
Akk, kjære mai, hvor gjerne
gad jeg i marken gå!

6 thoughts on “Gledergruer meg!!

  1. FroekenFryd sier:

    Ønsker deg MASSE lykke til! Hva slags kurs skal du holde, om jeg får være så nysgjerrig?;)
    ***************************************************************
    Takk takk.
    Det er kurs for unge medlemmer i Postkom (Norsk Post- og kommunikajsonsforbund). Første kurset vårt noensinne. Så gleder meg masse, men som sagt gruer meg litt og. Hehe….
    Her skal de store visjonene bli til…. Eller noe sånt 😛

  2. Dette går fint. Fagforeningsjente du også skjønner jeg 🙂 Du hadde ikke fått oppdraget om du ikke ville klart det. Vi er med deg på veien. Masse lykke til 🙂
    ********************************************************************
    Takk for det Abi. Det er nå endel av jobben min, så går nok bra. Men første gang er alltid spennende 🙂

  3. Jepp, du får ha lykke til! Forstår godt at det kribler litt før du går i gang, men det kommer til å føles ekstra godt etterpå. Når alt gikk bra. 🙂
    ***********************************************************************
    Jupp. Takk 🙂

  4. rajobr sier:

    Lykke til! Dette klarer du flott. Heldig er du som får «jobbe» med ungdommer. Er de motivert finnes det knappest finere aldergruppe.(ja, også små barn da)
    *************************************************************************************
    Takk for det.
    Nå skal det sies at dette er voksne ungdommer. Men de er like morsomme å ha med å gjøre. Engasjert gjeng i allefal og det letter jo jobben min betraktelig 🙂
    Ha en flott dag 🙂

  5. Lykke til! Det pleier å gå bra, når kunnskapen er der, og det skal formidles videre!
    *************************************************************************
    Takk for tillitten 🙂 Det gikk faktisk kjempebra. Har hatt to utrolib bra dager 🙂

  6. Det her går nok kjempebra. Erfaringen, uansett, gjør deg tryggere til neste gang. Men uansett er jeg sikker på at dette fikser du utmerket 🙂
    ******************************************************************************************
    Takk takk. Det gikk kjempebra. Deltagerne har lært masse og vi har ledd hele veien igjennom 🙂

Legg igjen en kommentar

