Det er deilig å lykkes!!

Skrev i forrige innlegget mitt at jeg gledegruet meg til å holde kurs i går og i dag. Det var det jo absolutt ingen grunn til.
Gårsdagen begynte riktignok ikke så bra. Ett fly som fikk tekniske problemer, ombooking på de deltagerne. Måtte finne ny transport til de ut til kursstedet. Ett par forfall i siste liten osv. Men vi fikk da samlet flokken til slutt.

Vi begynte med lunsj og allerede da skjønte jeg at det kunne gå rette veien. Det er nemlig sånn att ett kurs som oftest blir vellykket når deltagerne finner tonen. Og det skal jeg si at de gjorde. Noen hadde møtt hverandre før, andre var helt nye og hadde ikke truffet noen. Det i seg selv kan jo legge en demper på hele opplegget. Men alle mine redsler viste seg iallefall å være bortkastet.
Kurset startet med en kankende god innledning av ett menneske som kan engasjere en gråstein. Den dama har en egen måte å trollbinde alle tilhørere. Nøkkelen der er jo at hun brenner så sterkt for det hun tror på at det smitter over på alle og enhver. For min del betydde jo det at jeg skulle hoppe etter Wirkola. Det kunne jo egentlig bare gå en vei, og det var nedover. Men den gang ei. Jeg klarte å holde de i ånden. Riktignok var det en morsom presentasjonsrunde med pinlige historier om seg selv som stod på planene, men det fikk jo latteren allerede da til å sitte løst.

Mye annet vi foretok oss i går og, men vi avrundet det hele med en hyggelig middag og enda hyggeligere «fest».

Noe skjedde i går iallefall. Det er skjelden jeg opplever at folk møter i god tid til kursstart dag 2. Men da jeg kom tuslende inn i lokalet etter å ha ordnet noen praktiske ting, satt jammen meg kursdeltagerne klarer som tente lys. Det varmer ett kursleder hjerte 🙂
Resten av dagen fortsatte med mye faglig påfyll og latter. Jeg tror faktisk ikke jeg har ledd så mye i hele mitt liv. Faktsik så lo jeg så heftig at det var hakket før jeg begynte å gråte. Ikke le så tårene triller. Men le så gråten overtar. Så utrolig befriende deilig. Og som man sier: en god latter forlenger livet. Med andre ord: dagen i dag har gjort at jeg lever noen år lenger 🙂

Jeg pleier ikke å skryte av meg selv, men i dag gir jeg meg faktisk en velfortjent klapp på skuldra 🙂

5 thoughts on “Det er deilig å lykkes!!

  1. rajobr sier:

    Sender deg både klapp og klem. Klart du klarte det! Dessuten er det IKKE skryt når man sier man har gjort en god jobb. Er det godt gjort så er det det uansett om det er andre eller en selv som har gjort det.
    **************************************************************************
    Tusen takk for det 🙂 Klem tilbake.

  2. Jøss! Så bra!
    Gratulerer med en bra gjennomføring da! Det må føles veldig bra. 😉
    ****************************************************************
    Føles veldig bra 🙂 Takk 😀

  3. Det der bekymret meg ikke et sekund 🙂 Jeg visste du ville klare det, spesielt med noen «hjelpere» ved din side 🙂 Gratulerer med vel overstått 🙂
    ***********************************************************************
    Tusen takk for det. Godt å vite at dere har troen. Selv om dere ikke kjenner meg. Hehe 🙂
    Lykke til med sønnen i morgen 🙂

  4. Så bra vennen 🙂
    Visste du ville klare deg bra, men veldig hyggelig at det ble enda bedre enn bra 😀
    **************************************************************
    Takk vennen. Godt å vite at du har troen på meg 🙂

Legg igjen en kommentar

