Festivalsommer og dårlig karma?

Jeg har aldri vært noe festival menneske. Sikkert fordi jeg har ligget nok i telt med gjørme opp etter øra på diverse ungdomspolitiske arrangementer opp gjennom åra.
Men nå er det noe som røsker litt. Tror jeg har blitt påvirket. Av konsertene jeg har vært på.
Har aldri vært noe konsertmenneske heller egentlig. Kan antageligvis telle på en hånd de jeg har vært på. Men AC/DC, Rammstein og Metallica konsertene det siste året har gjort noe med meg.

Sitter og ser på festivalprogrammet til Norway Rock Festival i Kvinesdal. Der er det mye som frister. Til å være en rosa-jente i klesveien, er det noe helt annet med musikk. Når sant skal sies så har jeg faktisk troppet opp på rocke-pub i Bergen med rosa genser, plissé-skjørt og høye hæler. Ok, det var ikke så rosa og sukkersøtt som det høres ut som, men i den forsamlingen ble det jo veldig rosa. Vet forresten ikke om den puben ligger der lenger jeg. Rett over der som Hectors Hybel ligger nå. Eller lå alt etter som.
I tillegg så er det Sonisphere festivalen i Sverige. Med Iron Maiden. I Stockholm. Jeg vil, men det passer selvfølgelig ikke. Gjør skjelden det når jeg virkelig vil noe. Dårlig karma kanskje?

Også er det Muse. De skal spille i Bergen i juli. På Koengen. Sikkert i regnvær, men det overlever man jo. Etter 7 år i eksil der borte (jeg er «hjemme» igjen nå) ble man jo vant med sånt.
Det er til og med billetter igjen. Så var det saken. For det er alltid ett men…..  Det er jo tross alt hyggeligst å gjøre sånne ting sammen med noen. Og jeg kjenner virkelig ingen som syns at Muse er noe særlig. Eller, det er en tidligere kollega som introduserte meg for Muse. Han er til og med Bergenser. Men han har familie og greier, så de setter sikkert ikke pris på om han tar seg en helgetur meg meg til Bergen. Det tror jeg forresten ikke han jeg bor sammen med ville syntes noe om heller. Shame….

Muse, Knights of Cydonia: Live at Wembley Stadium 2007

Så da blir det vel ingen Muse konsert på meg da. Eller Kvinesdaltur. Eller Stockholm.
Med andre ord får jeg nøye meg med jobbreise til Moskva i noen dager.

Kanskje ikke så ille det heller??

5 thoughts on “Festivalsommer og dårlig karma?

  1. Jeg tenkte også på Muse, men dessverre reiser jeg på sommerferie dagen før konserten.. 😦
    Men jeg skal på AC/DC på Valle Hovin 30.05. 🙂
    ****************************************************************************
    Satser på at det kommer flere Muse-konserter jeg 🙂
    AC/DC på Valle Hovin blir bra. Var der i fjor. Knallbra konsert 🙂

  2. Hehe, er ikke festival menneske selv, men jeg er jo helt hjernedød når det gjelder musikk da 😛 Synes det rosa antrekket hørtes kjempefint ut jeg 😀
    *************************************************************************
    Hjernedød er du helt sikkert ikke 🙂 Jeg er ganske alltetende, men noe fenger mer enn annet.
    Vel, anntrekket var egentlig veldig søtt det. Passet perfekt inn…. hehe

  3. Festival er stress, men sover man et annet sted er det ok da 🙂 Muse høres gøy ut, men jeg vet ikke om jeg orker å dra såååå langt for dem?
    *******************************************************************
    Jeg hadde gladelig reist til Bergen for å se Muse. Har jo bodd der i mange år og, som student, så kunne besøkt gamle kjente samtidig 🙂

  4. ÅH skal Muse spille i Bergen???? Da må jeg dit………..
    **********************************************************************
    Jepp. Det skal de. Den 27. juli eller noe sånt. Er fortsatt billetter igjen på billettservice så jeg. Jeg vil og…… 🙂
    Gikk konfirmasjonen bra forresten?

Legg igjen en kommentar

