Jeg er stolt!!

Jeg ba om styrke; og livet ga meg vanskeligheter som gjorde meg sterk!
Jeg ba om visdom; og livet ga meg problemer å løse.
Jeg ba om velstand; og livet ga meg hjerne og muskler til å arbeide med!
Jeg ba om mot; og livet ga meg farer å overvinne.
Jeg ba om kjærlighet; og livet ga meg mennesker å elske!

Livet har fart bra med meg i disse 30 årene jeg har vandret på jorden. 
Jeg har hatt mine vanskeligheter og det har gitt meg styrke. Jeg kan heldigvis si at mine vanskeligheter har vært små i forhold til hva mange andre opplever, men jeg har likevel kommet styrket ut av mine.
Jeg har hatt mine problemer å løse og anser meg derfor som vis på enkelte områder. Jeg har lært av både de vanskeligheter og de problemer jeg har overvunnet. Har faktisk  kommet dithen at det for meg hverken finens vanskeligheter eller problemer. Det finnes bare utfordringer. Og disse er til for å løses, i mer eller mindre vellykket grad.
Som de fleste andre har jeg ønsket meg velstand. Og det har jeg fått. Eller jeg har tilegnet meg. Jeg er ikke velstående på penger og materielle ting. Men jeg er velstående på min måte. Jeg har familie, gode venner, jobb, minner og erfaringer.
Motet har jeg fått ved å utfordre meg selv. Jeg har aldri vært i fare, men mye jeg har oppnådd har likevel krevd sitt mot. Jeg er fortsatt redd for høyder og gresshopper. Det har jeg ikke mot eller vilje til å gjøre noe med. Jeg tror det er sundt å ha noe å være «redd» for. I den grad dette ikke styrer hverdagen selvfølgelig.
Alle har vel ett ønske om å ha kjærlighet i livet sitt på en eller annen måte. Jeg er så heldig å ha en jeg elsker, flott familie og gode venner. Det siste har jeg ikke mange av, men de jeg har er veldig gode. Jeg trenger ikke en haug med dårlige venner. Det har jeg hatt nok av gjennom årene som har gått.

Jeg er stolt. Jeg er stolt over det jeg har oppnådd og jeg er stolt over livet mitt. Av og til tar jeg meg i å være misunnelig på andre som har oppnådd eller fått til mer. Men når jeg kommer til meg selv igjen, ser jeg ikke hvorfor jeg skal være det. Jeg har ikke mye penger, jeg har ikke reist verden rundt selv om jeg har vært mange steder. Jeg var aldri populær på skolen, men det har bare gitt meg karakter. Jeg har alltid vært den som sier ja, men som krever lite tilbake. I håp om at andre skal gjøre det for meg. Jeg blir ikke skuffet om det ikke skjer for sånn er bare enkelte mennesker. Jeg nekter å ikke gi av meg selv.

Jeg har jobbet siden jeg var 13 år. Tre sommere på kne i jordbæråkeren. Ikke godt betalt, men minner og erfaring for livet. Jeg har jobbet ved siden av skole i alle år og har lært meg å prioritere tid og ressurser. Jeg er flink i det jeg gjør. Jeg er stolt av å kunne si det. Og det syns jeg faktisk at jeg skal få lov til å si, uten at noen skriker over seg om selvskryt osv. Når noen spør meg hvor jeg jobber, så er jeg kjempestolt over å kunne si at «Jeg er forbundssekretær i (……..)». For meg er det faktisk kjempestort å kunne jobbe heltid med fagforeningsarbeid.
På gjenforeningsfesten fra skolen for ett par år tilbake rykket det litt i BI-nesene da jeg fortalte at jeg jobbet i Posten. Det er værst for de. Ikke meg. Jeg er stolt av den jeg er. Og jeg rakker ikke ned på andre for at de ikke har valgt samme vei. Folk er forskjellig.

Jeg har lyktes på min måte og det er jeg stolt over. Jeg får gjøre ting jeg aldri hadde trodd jeg skulle få gjøre. Som å reise til Russland for å snakke om fagforeningsarbeid. Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle jobbe ett sted hvor folk faktisk ser bittelitt opp til meg. Ett sted som jeg i mange år så opp til. Nå er jeg der, og jeg er der fordi jeg har jobbet hardt for å komme dit. Noen mener nok at jeg har kommet litt for lett til, men det er ikke sant. Jeg har jobbet for dette.

Jeg er stolt over den jeg er. Over at jeg alltid står for det jeg sier. Over at jeg alltid stiller opp når noen trenger meg. Uansett tid på døgnet. Så langt det lar seg gjøre. Jeg er stolt over å ha foreldre som har gitt meg troen på meg selv og som har gitt meg verdier som gjør at jeg er den jeg er i dag. Jeg kan ikke gjøre alle til lags, men jeg prøver så godt jeg kan. Jeg er stolt over at jeg har mot til å bry meg om det som skjer i samfunnet.

JEG ER STOLT!!

 

12 thoughts on “Jeg er stolt!!

  1. YES!
    Du har en fin innstilling! 🙂
    Jeg lar stjernene drysse over deg.
    Russland høres spennende ut, kos deg der!
    **************************************************
    Takk for det 🙂
    Russland blir knallbra tenker jeg.

  2. Du har all grunn til å være stolt!! Og de som har problemer med det er bare misunnelige:))
    *************************************************************************
    Ja, i grunnen så er det vel det de er.
    Takk for hyggelig kommentar 🙂

  3. floffeloffe2 sier:

    Godt skrevet – og du har en flott innstilling til livet!
    Det ga oss nok alle noe å reflektere over dette. Altså det å være stolt over det man har fått til.
    Stjernedryss – Ha en fin kveld!
    ***************************************************************************
    Takk for sjernene 🙂
    Vi har alle noe å være stolte av. Syns vi skal bli flinkere til å skryte litt av oss selv.
    Ha en flott kveld du også 🙂

  4. Det var et veldig bra innlegg! Det er viktig å være litt stolt av seg selv, for når man er det så smitter det over på humøret og væremåten 🙂

    Og du har absolutt grunn til å være stolt av deg selv, til og med stolt av at du er stolt 🙂 klem
    *********************************************************
    Hehe… stolt av å være stolt ja. Hvorfor ikke.
    Du er nå god du vennen 🙂 Og husk, jeg er stolt av deg og jeg 🙂

  5. rajobr sier:

    Vær stolt du. Tror man ikke på seg selv så gjør ingen andre det heller.
    Trygghet på seg selv er godt å ha med når livet går en imot.
    Lykke til videre.
    **********************************************************
    Spiller liten rolle om alle andre har troen på deg om du ikke har det selv 🙂
    Takk for hyggelig kommentar.

  6. Det viktigste er at du er fornøyd med deg selv og har en jobb du trives i. Det har kanskje ikke BI-jentene…
    Stjerner for fint innlegg : )
    ********************************************************************************
    Jeg kunne ikke hatt det bedre 🙂
    Takk for stjerner. Ha en flott dag!!

  7. selvfølgelig skal du være stolt over det du har oppnådd! det høres spennende ut med Russland.. bare pass på å komme hjem igjen!!!
    ************************************************************
    Liker meg godt i Russland. Har vært der en gang før. Så kanskje jeg bare blir der denne gangen? Neida, jeg kommer nok tilbake. Har det altfor flott her hjemme 🙂
    Ha en strålende helg 🙂

  8. Veldig godt innlegg!
    Du hr god grunn til å være stolt.
    Jeg tror det er en stor kvalitet at vi er fornøyd med livet og med oss selv.

    Du har skrevet så godt og mye fint er blitt sagt i kommentarene, så jeg har ikke mer å tilføye, annet enn å gi deg fem stjerner. 🙂
    ************************************************************************************
    Takk for stjerner og hyggelig kommentar. Syns vi alle skal være litt stolt av oss selv innimellom. Gjør godt for kropp å sjel og innrømme at man har lykkes med det man holder på med 🙂

  9. Du har all grunn til å være stolt Nina Elisabeth. Det er som Starlett sier en stor kvalitet å være fornøyd med det en har oppnådd både med seg selv og sånn ellers i livet.

    Håper du blir stolt over golfspillet ditt i år også, det blir sikkert fremskritt der også 🙂

    Jeg har fått trent litt pitching og putting, men det blir nok en stund til jeg kan svinge 🙂

    Blir kanskje litt feil å oppfordre til det vanlige innen golfen med «keep your head down», men jeg regner med at du vet hva jeg mener 😉
    ************************************************************************
    Takk for hyggelig kommetnar 🙂
    Hehe… vet godt hva du mener 🙂 Var en tur på driving rangen forrige dagen og det var ikke oppløftende. Tror jeg har glemt alt som heter teknikk siden i fjor. Men det kommer nok tilbake. Har bare ikke hatt tid til å prøve mer enda 🙂
    Å trene på pitching og putting er jo ikke en dum ting å gjøre frem til du kan svinge igjen. Stå på. Satser på at vi begge gjør det bedre i år enn i fjor (ikke at jeg vet hvordan sesongen din var da, men det er alltid rom for forbedring. Eller?)

  10. Sesongen min i fjor besto av femten runder hvor jeg kjørte bil på hver runde.
    Forøvrig så gikk de rundene i Swaziland, Sør-Afrika og Botswana.

    Ja og så var det visst to runder på Sola, men det var også i bil pga av den jævlige foten 🙂
    ********************************************************
    Tipper at to runder i bil på Sola slo alt annet…… Og ja, jeg skjønte at det ikke var den lysegule tingen på himmelen du snakket om…. hehe
    Næ, er bare bitte-bitte-litt misunnelig.

  11. Stjerne innlegg! Så mange ting til ettertanke, du skal være stolt 🙂
    *******************************************************
    Takk for stjerner 🙂 Vi har alle noe å være stolt av.

Legg igjen en kommentar

