Til min beste venn!!

Jeg har en utrolig, fantastisk, fin og flott bestevenn. Av og til tenker jeg at det er for godt til å være sant.
Så heldig går det ikke ann å være.
Når jeg har kjipe dager og alt bare er tungt og vanskelig er du alltid der.
Jeg har grått mine bitre tårer over små og store ting. Du har vært den første jeg har ringt til når livet har buttet imot
og alt har føltes urettferdig. Du har plukket meg opp igjen med gode ord og en forståelse jeg ikke aner hvor du finner.
Du har reist hjemmefra uten å fortelle meg det mens vi snakker på telefonen, bare for plutselig å stå på døren for å gi meg
en god klem. En klem som bare bestevenner klarer å gi. Og det er en time mellom oss.

Vi har ikke bare delt mine tårer. Har da også delt de gode dagene. Selv om jeg føler at jeg bare ringer når noe er galt. Håper ikke det er sant.
Da vi møttes på dansen (tror det var Romeriksrock) første gangen, tenkte jeg nok ikke at vi skulle ende der vi er i dag. Ikke fordi du ikke var en hyggelig fyr, men jeg bodde i Bergen og du ett helt annet sted. Men sånn ble det heldigvis ikke. Jeg er så enormt glad for at du kom dansende inn i livet mitt og for att du har blitt der. Livet ville blitt så ufattelig tomt uten deg.

Ett vennskap for meg er ikke bare vennlige råd. Ett vennskap for meg er når man tør å si de tøffe tingene uten at den andre snur ryggen til. At man tåler å høre sannheten, enten man vil eller ikke. Det er ikke alltid like enkelt å høre at det kanskje ikke bare er den andres feil, men av og til trenger også jeg å få det i klartekst. At noen tør å si at også jeg har mine feil og mangler. Og jeg er så glad for at du tørr si det. Jeg trenger ikke folk rundt meg som jatter med og lover at alt skal bli bedre når den andre tar seg sammen.

Takk for at du er deg og for at jeg har vært så heldig å få komme inn i livet ditt. Takk for at du er en støttespiller som aldri ser ned på meg når jeg trenger deg. Jeg håper virkelig at jeg kan være der for deg på samme måte som du er der for meg. Håper du vet at døren alltid er åpen hos meg. Mine skuldre er gode og ryggen er sterk. Håper du for alltid vil dele dine sorger og gleder sammen med deg. Vit at jeg alltid er der. På godt og vondt. Min beste venn i hele verden.
Jeg håper vi får dele våre oppturer og nedturer med hverandre så lenge livet varer. Må vi alle forsvinne for hverandre.

Jeg dedikerer derfor denne sangen til deg. Fordi jeg har ett oppriktig ønske om å være en like fantastisk flott venn som det du er.
Du har nok hørt den før, hvis ikke kan du høre den her.

«Venn»
av Espen Lind

Når himler brennes sorte
Når solen lager natt
Og alle er blitt borte
Og du tror du er forlatt

Når dagen går i stykker
Når tiden er forbi
Og håpet trenger krykker
Og en hånd og holde i

Chorus:
Jeg kan være en venn
Jeg ser at du faller
Jeg ser at du faller
Du vil reise deg igjen
Jeg kan være en venn
Jeg ser at du faller
Jeg ser at du faller
Du vil reise deg igjen
Og jeg – jeg kan være en venn

Når meningen blir liten
Og tomheten så svær
Når troen er blitt sliten
Så er jeg fortsatt her

For når ingenting kan gjøre
Det helt og godt igjen
Er det en ting jeg kan gjøre:
Jeg kan være din venn

Chorus:
Jeg kan være en venn
Jeg ser at du faller
Jeg ser at du faller
Du vil reise deg igjen
Jeg kan være en venn
Jeg ser at du faller
Jeg ser at du faller
Du vil reise deg igjen
Og jeg – jeg kan være en venn

Rap:
Jeg sender sanger til Mesopotamia,
Hør meg sende milde meldinger til Dagobah,
Nei jeg kan ikke la være å tenke på Neru, så på Hood, så på Sioux,
Du må ikke sove på det, Ravi lover sårene kommer gang på gang,
Vi kommer til å måtte mekke sang på sang, klang på klang, dann og vann,
Ikke våg stopp når det går trått!
Vi får det overstått, lover få deg opp, opp, opp!

Jeg kan være en venn – jeg ser at du faller – jeg ser at du faller – du vil reise deg igjen x2

Jeg kan være en venn
Jeg kan være en venn
Og du vil reise deg igjen x 4

Jeg kan være en venn – jeg ser at du faller – jeg ser at du faller – du vil reise deg igjen

Min beste venn, jeg er så utrolig glad i deg!!

5 thoughts on “Til min beste venn!!

  1. Å det er en nydelig sang, jeg får sånn ro i meg når jeg hører på den.
    og så godt det er å ha en slik fin bestevenn som du beskriver, det er helt fantastisk..
    Blir glad av å lese hos deg.
    Stjerner. 🙂
    ************************************************’
    Takk for stjerner og hyggelig kommentar 🙂
    Sangen er utrolig fin. Og jeg mente hvert ett ord jeg skrev om ham. Han er det fineste mennesket i hele verden og bedre venn skal man lete lenge etter 🙂

  2. Frode sier:

    Er helt rørt og målløs… Ordene er byttet ut med tårer, så håper de taler for seg selv…

    Er veldig veldig glad i deg også vennen!!!

    Stooor klem
    ************************************************************
    Kun det beste for deg 🙂
    Du bør få all den ære og berømmelse du fortjener. Og det er mye mer enn hva jeg kan klare å uttrykke her.
    Stoooooor klem tilbake 🙂

  3. Ååååå….
    Bestevenner er gull verdt.
    *********************************************
    Ja, det er de. Til å dele både gode og dårlige stunder med 🙂

  4. Jammen dette var jo bare utrolig flott, rørende, sjelerøsk, kleenextime, snufs og fy søren så vakkert 🙂 Tenk om alle hadde en bestevenn som DEG også da som skriver sånt!!!
    ***********************************************
    Fant ut at jeg hadde en enestående mulgighet til å fortelle «hele» verden hvor utrolig mye vennskapet vårt betyr for meg. Han er den mest fantastiske fyren i hele verden og fortjener alle den oppmerksomhet han kan få 🙂

  5. så herlig! 🙂
    Så godt at dere har dette vennskapet, for det gjør vel dere begge to sterkere også, ikke sant?

    Jeg er så glad for dere at dere har hverandre, nettopp som bare venner!

    Nå begynner jeg å tro på at det går an…
    ***********************
    Tro meg, det går ann 🙂
    Men det er ikke alle menn som er vennemateriale, like lite som det alle kvinner er det.
    Vennskapet vårt gjør oss begge sterkere ja. Eller, det gjør i allefall jeg. Kan jo ikke snakke for ham… hehe.

Legg igjen en kommentar

