Nye sko…..

Glemte jo helt det i forrige innlegg.

Som endel av Moskva-turen satt vi siste ettermiddagen leeeenge på Arbat og bare fjaset over noen øl. Dette er en gågate med mye folk, liv og røre. Siden det var to mannlige kollegaer jeg reiste med, ble det selvfølgelig til at jentene som trasket forbi ble kommentert i hytt og dynevær. Mange hyggelige kommentarer altså. Men det var ikke så mye jentene i seg selv vi kommenterte. Det var skoene. Så utrolig mye rart, stygt, nydelig, grelt osv har jeg aldri sett i mitt liv. Det som forundrer meg er at de overhodet ikke kan gå med sånne høye hæler. Man burde vare rak i ryggen og høyreist. Men de fikk en sånn Mette-Marit holdning som ikke var skoene verdig.

Men Russland er faktisk skohimmelen for de som liker sko, men som ikke har lyst til å bruke en formue eller fire på plagget.

Selvfølgelig så mente jo reisefølget mitt at jeg også burde ha meg ett par av disse skoene som trasket rundt oss. Og siden det innebar at gutta faktisk måtte være med på noe de helst ville unngå, nemlig shoppe, var jeg jo nødt for å si ja. De skulle bestemme og jeg skulle betale. Hmm… noe var feil der, men pytt sann.
Fikk ikke tid til å gjøre dette i Moskva, men det finnes jo sko i Arkhangelsk også. Fant meg ett par nydelige pumps i Murmansk i fjor, så sjansen var jo stor.

Etter endt kurs og sightseeing var det altså klart for shopping. Vi fant ett kjøpesenter og den største skobutikken. Det første jeg så var ett par lilla sko med sløyfe og 10 cm heler. Yes…. Det var de første følget mitt så også. Måtte jo prøve og de satt som støpt på foten min. Gikk meg en runde på gulvet bare for å konstantere at jeg klarte å gå på de. Sjekket prislappen og fant veien til kassa.

Her er vidunderet:

Respect yourself!!

Respect yourself!!

Ny høyde på frøkna er nå: 189 eller deromkring. I selskap med arten menn, kan disse bare brukes blandt de som er høyere.
Men jeg liker. Jeg liker de kjempegodt. Og  merket er jo bare kult: «Respect yourself».

10 thoughts on “Nye sko…..

  1. Steike.. det utelukker meg.. 😉
    Jeg er høy og mørk, men ikke så høy. Hehe..

    Pene var dem.
    **********************************
    Takk…. Hehe…..
    Ikke mange jeg kan bruke de rundt nei. Men har lovd gutta og stille i de på tirsdag. Da er det sommerfest, og jeg må jo bare.

  2. Søren òg, de der hadde jeg hatt bruk for for et par uker siden. Har vært på jakt etter lilla sko i den høyden, men ikke funnet.
    Knallfine var de 🙂
    ***************************************
    Takk, de er jo egentlig ganske fine ja.
    Gleder meg til å ta de i bruk på tirsdag 🙂 Da er det sommeravsluttning på jiobb, og mitt kjære reisefølge av noen kollegaer, må jo få se de på til en skikkelig kjole.
    Synd du ikke fant deg sko da.

  3. Grøss og gru! Går det virkelig an å gå i slike sko, og likevel ha det behagelig? Nei, vi herrer har det nok litt enklere, blant annet sånn i skoveien. 🙂
    ******************************************
    Hehe… det går helt fint å gå i slike sko.
    Litt sliten i beina, men hva gjør man ikke for å se rank ut liksom…… 😛

  4. Fant noen andre, jeg, de passet de også 🙂 Men de var ikke akkurat som jeg hadde sett for meg 🙂
    ***************************************
    Allitd litt kjipt når man må ta til takke med noe annet enn hva man forestilte seg.
    Men tipper du var feiende flott likevel jeg 🙂

  5. kjempelekre de skoene, altså! 🙂
    Men rent personlig hadde jeg vel både snublet, vrikket bena og ramlet om kull!!
    Men får du det til så er det kjempekult!!! 😀
    **********************************
    Takk for det 🙂
    Jeg er godt vant med å gå på høye heler, så det går nok bra. Håper jeg.
    Men det er mye brostein i Oslo, så vi får se. Mine kjære kollegaer som fikk meg til å kjøpe disse, har lovet å geleide meg pent gjennom byen hvis jeg trenger asistanse 🙂

  6. jeg ser bare halve skoen jeg 😦 men den delen jeg ser var veldig fin 😀
    **************************************
    Hehe… er bare en bred lilla strikk på andre siden 🙂
    Jeg liker de iallefall. Bedre og bedre for hver gang jeg ser de 🙂

  7. noen ganger er jeg litt for dum for mitt eget beste….. 😛 var bare å høyreklikke på bilde og velge vis bildet så så jeg litt mer enn bare heldelen av skoen 😛 hehe
    ***************************************************
    Åååå….. bra du fikk sett de til slutt da 🙂
    Hvis ikke skal jeg alltids legge ut flere bilder av de.

  8. STARBEAR sier:

    Hmmm… Lar det seg virkelig gjøre å GÅ på disse skoene også? Bl.a. etter noen øl el.l…? 🙂
    *******************************************
    Jepp, det gjør det. Testet de ut på sommerfesten på jobb i går og det fungerte så det suste selv på brostein 🙂
    Hadde det ikke vært for ett par velplasserte gnagsår (som alltid kommer med nye sko) kunne jeg fint gått på de hele kvelden.

  9. Stilige sko. 😛
    Passer nok bra på unge ben.
    Selv så foretrekker jeg lavhæla,
    jeg vil helst ikke brekke beina på gammledager. 😀
    Ønsker deg en riktig fin
    St.Hans-feiring.
    ****************************
    Takk for det 🙂
    Skoene gikk på rundgang hos damene på jobb i går, før sommerfesten. De kom frem til samme konklusjon som deg. Hehe…
    Ønsker deg også en riktig så fin St. Hansfeiring 🙂

Legg igjen en kommentar

