Åpent brev til vgb!!

Nå som det er sommer og trafikken ikke er for stor, håper jeg dere fanger opp dette innlegget her. Og at alle andre innlegg som er skrevet om det samme kommer krypende frem i lyset igjen og får deres oppmerksomhet.
Jeg har nemlig ett par ting å ta opp med dere, så les dette nøye.

  1. Gnøkking i snuffelen og andre trivialiteter.
    Dette er faktisk det minste problemet mitt, men jeg registrerer at det er der og at det skaper harme hos de mangeårige og faste bloggerne. Vi (verden) har klart å sende mennesket til månen, men dere klarer ikke å luke ut barnesykdommene i denne portalen. Disse sykdommene begynner forresten å bli ganske store i den farten de vokser i. Jeg er ikke noe data-menneske, men overbelastning, CPU’er og at what not skaper trøbbel, burde vel dere som jobber med dette klare å fikse? Det er vel en grunn til at dere har den jobben dere har?
  2. Lesernes vg og «blogg-rubrikken»
    Personlig har jeg ikke noe stort behov for å komme på førstesiden av vg-nett, hverken under lesernes vg, eller i den «rubrikken» nede på høyre siden. Skal være så ærlig å si at jeg riktignok syns det var litt stas å komme på lesernes vg etter bare å ha blogget ett par måneder, men så var jo innlegget knakende godt også, om jeg skal få skryte litt av meg selv. Det fører jo tross alt også til noen ekstra lesere en stakket stund. Fikk også gleden av å dumpe inn i «rubrikken» her foreleden dag, og det var jo ikke noe mindre stas det.
    Men så er spørsmålet: hvem eller hva bestemmer hvilke innlegg som kommer dit? Jeg kan nemlig ikke huske at noen har spurt meg om hva jeg måtte mene om saken. Og jeg er ganske sikker på at jeg er en fast leser av bloggene. Stort sett hver dag faktisk. Og det er jo heller ikke sånn at det er de gode bloggene som havner på lesernes vg. I «rubrikken» kan jeg konstantere at det stort sett er de samme bloggerne som går igjen. Og gjerne flere innlegg av samme person hver dag. Hva med å rullere litt? Jeg skjønner at dette kanskje er en form for ros til de trofaste bloggerne som har holdt ut med alle endringene deres osv, men likevel da.
  3. VG-journalister og politikere.
    Når ble dette en portal for dere? Har ikke dere andre fora å nå ut i? I forhold til punketet over tar jeg meg nemlig i å lure på om dere prøver å kuppe hele bloggen. Jeg har registrert at av 5 plasser i lesernes vg, er 2 av de konstant viet til en eller annen vg-journalist som mener noe om noe. Jeg trodde faktisk at dette var et forum for oss vanlig, dødelige hvor vi kan få uttrykke våre meninger om mye og mangt. Og helt ærlig, som journalist har vel dere andre steder å publisere dere? Eller er det kanskje kjernen i dette? VG’s redaksjon vil ikke la dere slippe til i selve avisen, så derfor kupper dere bloggen i stedet?
    Og politikerne? En ting er jo at de publiserer innlegg på bloggen, men hvorfor er de limt fast på «anbefalte blogger» og får langt flere «lesernes vg» plass enn noen andre? De fleste av oss som er her inne får med oss det som står i avisen. Vi er oppegående mennesker som bryr oss om politikk, samfunnet osv. Det er bare å lese bloggene våre det. Kan ikke vi få ha ett sted hvor bare vi mener noe? Hvor ikke annet hvert innlegg kommer fra en eller annen stortingsrepresentant?

Jeg begynte å blogge etter å ha lest drøssevis av innlegg andre bloggere hadde på denne portalen. Jeg ble fasinert av alle de gode skriveriene og jeg hadde faste blogger jeg fulgte.
En dag tok jeg mot til meg og lagde meg profil. Litt fordi jeg ville være endel av denne verden, men også fordi jeg mente jeg kanskje kunne bidra med noen releksjoner her inne. På godt og vondt. Det skal sies at jeg hadde vurdert andre portaler å utføre min gjerning i, men rosablogging er ikke noe for meg. For det skal vgb sine bloggere ha. Her er det lite rosa og veldig mye annet 🙂
Men jeg registerer desverre at mange av de bloggene jeg pleide å lese før jeg ble en del av dette har forsvunnet. De orket ikke mer av omleggingene osv. Noen av de er igjen og jeg har funnet nye å følge. Desverre truer den siste skansen med å forlate denne portalen også. Jeg leser til stadighet frustrasjon over alt som ikke fungerer og over hvor lei de er av at det heller aldri løser seg. De har gitt dere sjanse, på sjanse, og jeg er redd de snart har gått tom for tålmodighet.

Kjære vgb.
Gjør noe med problemene før det er for sent. Bry dere om de som har viet mange timer og tanker på denne bloggen. La oss få fortsette å mene noe om livet på alle måter, uten at journalistene og politikerne kupper hele systemet. La oss få være her uten trivielle feil og mangler i ett system som burde kunne løses. Mange har denne bloggen som ett fristed fra livets nedturer og trenger denne for å øse ut sin frustrasjon og sinne uten at noen dømmer de. Atter mange bruker denne bloggen til å dele sine gleder her i livet.
Hvor mange må forlate denne portalen før dere forstår alvoret?

Vær så snill å gjør noe, før det er for sent!!!

26 thoughts on “Åpent brev til vgb!!

  1. Hagla stjernedryss jeg. Selv om det er… helsike, hvor lenge siden er det siden omlegginga 😯 *mumle, jeg begynte å blogge august 2008 og omlegginga skjedde rett etter nyttår…* Ca ett og et halvt år siden omlegginga, så har ikke VGB klart å få retta opp bugsene. 😯 Det er kritikkverdig, men skremmer ikke meg herfra. Derimot hindrer det meg fra å komme på lista over anbefalte bloggere siden jeg er en av dem som lager utdritings-innlegg hver gang en ny åpenbar bugs dukker opp. Jeg har lært meg å le av det, selv om det ofte er en undertone av sorg og raseri i den latteren fordi vi fortjener bedre her inne.
    Hvem som bestemmer hvilket innlegg som blir «valgt ut» er vel helst VGB-teamet, altså noen som finner ut hva som kan hause opp stemningen bra og få mange sinte kommentarer fra lesere som ikke er bloggere, det er i alle fall min erfaring/teori. Den andre rubrikken er visst ut ifra hvor mange som går inn og leser eller stjerner eller hvaffan… Det morsomme er at det ofte er de samme som havner på den sistnevnte lista, den horisontale nederst til høyre, altså… og det ser unektelig litt idiotisk ut at samme blogger har fire av fem innlegg liggende der… lite kontroll med andre ord.
    VG-journalister og politikere svinger jeg glatt unna, om jeg ikke brenner for det de skriver om. Man lærer seg også fort hvem som gidder å svare på kommentarer og hvem som driter i oss vanlige dødelige 😉 men for min del tar de ikke særlig plass og irriterer meg ikke på langt nær som bugsene.
    BB biter seg godt fast, men hun kommer til å klore fra seg mens hun henger her! Det er ikke en trussel, VGB-team… det er et løfte jeg har holdt helt til nå, og akter å fortsette med.
    Nina – skal vi bite sammen? 😆
    ***********************************

    Takk for stjernene.
    Jeg er med. Har skarpe tenner, så biter ganske hardt. Er ikke kjent for å gi meg, så de blir ikke kvitt meg så lett 🙂
    Tipper dette innlegget fratar meg enhver mulighet til å komme på både lesernes vg og den rubrikkdingsen. Men det er er liksom ikke så viktig. Jeg vil bare at alle dere som gjorde at jeg kom hit i utgangspunktet fortsetter å være her.
    Enig med deg at når 4 av 5 innlegg i den rubrikk-greia er av samme blogger, så vitner det om lite kontroll fra vgb-teamet sin side. Jeg skygger også stort sett unna politiker-/journalistbloggene, men det irriterer meg at de på en måte fratar oss denne arenaen. Spesielt når de har fast plass på anbefalte blogger og lesernes vg.

  2. Bare «stuereine» som kommer på den lista…..som BB refererer til….og der er ikke vi 😉

    Havner på oppviglerlista vi……når den kommer 😉
    ************************’
    Jammen, den lista er jo mye artigere å være på uansett. Så den ønsker vi vel velkommen?? 🙂

  3. jeg har spurt på min blogg også, hvilke kriterier som gjør at jeg ligger der som anbefalt for andre gang på et halvt år eller så…. men svar får vi ikke!

    Stjerner innlegget ditt, dette må fram!!!
    *************************
    Takk takk for stjerner 🙂
    Jeg synes bare det er synd hvis flere bloggere forsvinner fordi omleggingene fører til rot som de ikke klarer eller gidder å løse.

  4. Jeg får vel gjenta det:

    VG’s server har en definert kapasitet (CPU) og i den grad bloggvirksomhet kolliderer med VG’s øvvrige tjenester, så er det vedtatt i VG Netts ledelse at VG-trafikk skal ha prioritet! (Naturlig nok)

    Samtidig har man vedtatt (og henstilt) at VG’s journalister skal bli mer aktive på blogg! Derfor har vi siste 2-3 ukene sett 7 nye VG-journalister med egne blogger hvor de faktisk publiserer de samme innleggene som de tidligere har skrevet i papirutgaven. Og flere kommer antageligvis…

    For å få plass til disse journalistene, har man flyttet politiker-bloggene opp blandt de øvrige bloggene, men siden det tiulsynelatende er en grense for hvor langt ned på siden de finner det formålstjenelig å profilere seg, så blir det igjen mindre plass til den vanlige bloggeren. Det samme gjelder naturligvis de 5 linkene som heter «Lesernes VG».

    Så dette er ikke et teknisk problem VG ikke greier å løse, men en villet politikk – vedtatt i redaksjonsmøte og som de ikke kommer til å endre med det første.
    Og da er det, slik jeg ser det, ikke noen vits i å streve så alt for mye fremover. Det finnes jo andre ting man kan gjøre? Og andre steder man kan skrive.
    ****************************************
    Selvfølgelig skal vg-trafikken ha prioritet fremfor bloggtrafikken. Det sier seg jo selv.
    Og det er helt greit at vg-journalistene har blitt oppfordret til å aktivt blogge, men da får man gjøre noe med portalen, eventuelt bytte plattform, slik at det blir plass til oss andre også 🙂

  5. Stjernedryss..
    Dette burde de der inne lese og forstå, og ikke minst se å få bytta ut den Cpu’en.(den er jo alt for liten..
    Og få retta på alle barnesykdommene.
    Å blogge for meg skulle være terapi, skriving og godt humør.
    Er så hjertens enig i allt du skriver. BRA. 😀
    **************************************************
    Takk for stjerner.
    Blogging er for mange terapi og da er det synd hvis man «systemet» ødelegger dette. Etter min mening er det kun vgb som gir folk den muligheten. Aftenposten sin blogg blir for seriøs i så måte og de fleste andre er jo overbefolket med rosabloggere.
    Vi får håpe de tar det til seg etterhvert 🙂

  6. «Vi vil kan hende ta dette til etterretting,» hører jeg de sukker inne på VG-kantinen.

    Et knakende godt innlegg som setter fokuserer på det som (AU) smerter mest.
    ********************************************
    Hehe…. tror egentlig ikke de bryr seg så mye, men kan jo håpe 🙂

  7. Argus: Dette minner meg om en underkastelse fra din side. Du var da mer standhaftig tidligere, nærmest en stridsmann?
    ************************************
    Kanskje han har funnet det for godt å gi opp?
    Stridsmenn blir også slitne 🙂

  8. Punkt 1 er jeg helt enig i.

    Punkt 2 har jeg noen kommentarer til.
    Å komme på førstesiden er ikke noe som automatisk kommer oss trofaste bloggere til del. Jeg har ennå tilgode å havne der, og jeg har vært her leeenge! Den teorien holder altså ikke!
    Siden du tydeligvis har vært på førstesiden er det betimelig med et spørsmål: Har du generelt fått mer oppmerksomhet etter det?
    Jeg ser du så langt har 28 som har gitt deg stjerner og 8 kommentarer på dette innlegget. Det er vel omtrent det nivået mine innlegg ligger på uten å ha noen førstesidesoppslag.

    Punkt 3.
    At vg åpner for sine egne journalister anser jeg som en styrke for vgb. Det gir vgb mer trafikk og det gir oss faktisk endel fine innlegg hvor journalistenes egne meninger får komme til uttrykk. Og det tror jeg det er mange som setter pris på. Jeg gjør i hvert fall det.

    Joda… det finnes noen oppegående bloggere. Det finnes mange som engasjerer seg i det meste, og som synser og synser og synser. At synsingen kommer fra politisk hold er egentlig mye mer spennende, for det forteller oss noe om våre politikere. At politikerne avslører sitt intellekt (eller manglende sådant) i all offentlighet, skal vi derfor være glade for… og det kan faktisk også være ganske underholdende… på sin måte… 🙂

    Vgb forandrer seg hele tiden, De fire årene jeg har vært her har det skjedd store utskiftninger, og mange av dem som fortsatt leser meg fast har for lengst sluttet å blogge selv.
    Jeg kommer også til å slutte å blogge. Ikke umiddelbart, men etterhvert. Ikke fordi jeg er misfornøyd med vgb, men, rett og slett fordi det helt naturlig skjer forandringer i livet, og så blir bloggingen et passert stadium.
    De meldingene jeg har fått på epost er ganske entydige på dette. Det er ikke omleggingene på vgb som har forårsaket flukten. Ikke i hovedsak. Men, at det har blitt brukt som vikarierende motiv hos enkelte er jeg ikke i tvil om, og det kan godt være at irritasjonen har trigget noen til å slutte litt tidligere enn de ellers ville ha gjort. Jeg tror få har funnet seg andre bloggportaler i protest, selv om jeg vet det finnes noen av dem.

    Å klage på det tekniske syns jeg vi skal fortsette med, men, å klage på innholdet blir bare utidig synsing. Vi som blogger er selv ansvarlige for innholdet, og hvis vi ikke syns vi får nok respons så får vi ta det til etteretning og forholde oss til det.
    Det er mulig vgb er i ferd med å dø… men, det er også mulig at vgb bare skifter ham.
    Jeg tror vgb utvikler seg og lever sitt eget liv gjennom dem som velger å være her, og at det vi opplever her er en helt naturlig utvikling som ingen kan hverken forutsi eller ha kontroll over.
    Selv vurderer jeg min egen bloggs berettigelse hver eneste gang jeg skriver et innlegg.

    God sommer!
    *******************************************
    Hei Starmite.
    Aller først må jeg få si at det er rart du aldri har fått en «lesernes vg» plass. For så gode innlegg som du skriver skal man lete lenge etter. Jeg er innom bloggen din og leser til stadighet, skulle gjerne ha kommentert også, men føler meg på en måte litt tom på en god måte etterpå. Du formidler det du skriver på en så god måte at jeg håper virkelig du fortsetter å skrive, om det så er andre steder enn her 🙂
    Til punkt 2. Det innlegget jeg fikk på «lesernes vg» medførte mer kommentarer enn noensinne. Men grunnen til at det kom dit, var vel fordi det var ett skikkelig innlegg om en sak som angår mange. «Matteangst» var vel tittelen, du finner det tidlig i arkivet mitt om du vil lese. Utover det har jeg ikke fått mer oppmerksomhet enn ellers. Det var ikke helt poenget heller, for jeg har ikke noe stort ønske om å havne der, utover at det selvfølgelig er hyggelig. Den andre rubrikken, tror jeg ikke det er så mange av oss som ønsker å bli satt i. Har inntrykk av at det der bare havner «vissvass» innlegg (ikke meningen å fornærme noen) av de som publiserer over en lav sko og ofte.
    Til punkt 3. At de åpner for vg-journalistene er forsåvidt helt greit det. Men det burde fortsatt være plass til oss andre. Og det syns jeg faktisk det blir mindre og mindre av. At politikerne så tydeliggjør sitt manglende intelekt er jo egentlig ganske moro å observere, men jeg mener fortsatt at de kan benytte seg av andre arenaer. Som fagforeningsjente og tidligere politiker, syns jeg det er mer spennende å se hva vanlige folk mener om samfunnet osv, enn hva stortingsrepresentantene gjør. For jeg klarer fint å lese hva de mener andre steder. Men det er kanskje forskjellen på deg, meg og mange andre. Dette er det stedet hvor flere kan få ett innblikk i hva de mener? I så måte er det jo helt greit at de er her. Men det minsker fortsatt plassen for oss andre.

    Selvfølgelig endrer livssituasjonen seg for folk, og på ett eller annet tidspunkt vil man slutte å blogge fordi det er andre ting som opptar en i livet. Men det kommer nye til og hvorfor ødelegge en portal for fremtiden? En som faktisk har vært ett fristed for mange?
    Forresten, så er det ikke innholdet jeg klager så veldig på. For det er det jo brukerne som bestemmer 🙂

    Håper du fortsetter å skrive, for jeg, med mange andre, liker å lese hos deg.
    Ha en strålende sommer 🙂

  9. # Mr Green

    En klok general innser nå slaget er tapt!
    Så jeg forleder ingen til å tro at dette ved et trylleslag skal endre seg til det fantastiske. Dessuten er det noe med tilliten til VGB:

    For om vi igjen fikk noen løfter om fremtidig bedring?
    Når kommer de og hvor lange varer de før noen finner ut at de skal gjøre noen nye grep

    Jeg leste at VG for tiden eksperimenterer med sin egen nye iPad – som skal bli en «betalingstjeneste».
    Den dagen de er operative, – hva tror du skjer med VG Nettavis? Nærmest en side med overskrifter uten ytterligere innhold. For å ha noe utbytte av dette må du ha VG’s iPad med en abonnementsordning!

    Og følger andre aviser etter så har Internett nærmest ustpilt sin rolle for meg. Da blir det evt-. en egen hjemmeside med kjempe-kapasitet hvor jeg kan legge ut det jeg vil uten tanke på begrensninger.

    Så ja, jeg har gitt opp «slaget», men er langt fra «død». Derfor ser jeg meg om etter andre løsninger!
    ********************************************************
    Trenger ikke få noen løfter om fremtidig endring. De kan fikse hick-upsene 🙂
    At verden er i forandring er jo ikke noe nytt, men man trenger jo ikke legge alt dødt før endringen er på ugjenkallig på plass!!

  10. Svært kjedelig når den der «Service unavailible» -meldingen kommer.
    Regner med den burde være enkel å ordne.
    Men jeg har vært her i noen år nå.. og har fått et solid inntrykk av at de som driver dette nettsteder DRITER i hva brukerne mener.

    Jeg har enset en klar «hvis dere ikke liker det så gå et annet sted»-holdning så lenge jeg kan huske.
    Jeg tror egentlig ikke de ønsker å ha faste bloggere over lengre tid, men heller mange som er innom i korte perioder.
    ******************************************
    Mye mulig du kan ha rett i det. Men det er jo fryktelig synd.
    Selv jeg vurderer jo å flytte bloggen min innimellom. Hvilket ikke har så stor betydning, siden det ikke er fullt så mange som vil savne meg her, som jeg vil savne dere om dere forsvinner.

  11. Skjønner hva du mener.
    Jeg har selv forsvunnet 2-3 ganger allerede. Men av en eller annen grunn kommer jeg alltid tilbake. 😉
    *******************************
    Det er fordi du ikke klarer deg uten oss her inne 😉 De gode gamle og oss gode nye 😛
    Og hvor ellers skulle du få utløp for din seksuelle frustrasjon lizzom 😉

  12. Hei Nina, takk for brevet. Gnøkkinga har vi hatt problemer med og vi kan dessverre ikke love at det vil skje så mye med det nå i sommer.

    Lesernes VG lages på bakgrunn av at VG Netts lesere få en mulighet til å bli med å diskutere aktuelle saker og relevante ting. Av og til er det leserblogger og debatter, andre ganger er det redaksjonelle blogger og reisetips. Vi har noen tanker for hvordan vi skal lage den fremover, og vil komme tilbake med info omdette til høsten.

    VG-journalistene er nok kommet for å bli. Det er et ønske fra VG at de skal bli mer tilstede med en blogg, og i første runde er det kommentar- og debattjournalistene som har begynt. Politikerne blogger på VGB hvis de vil på linje med dere.

    God sommer 🙂

    – mod
    ********************************************
    At det ikke skjer noe i somemr er jo helt greit. Men det er snart på tide å ta klagene på alvor. Dere vil vel ha oss her?
    VG-journalistene må jo mer enn gjerne blogge, men de hadde kanskje ikke trengt å ta opp 2-3 av de 5 plassene på «lesernes vg»? Det er vanvittig mange flinke bloggere her inne, som blogger om temaer som fint egner seg som debattinnlegg og som fortjener en plass der.
    Kanksje dere skal ta med noen av de mest aktive og engasjerte bloggerne på hvordan dere skal utforme dette for fremtiden? Dere er våkne nok til å ha en formening om hvem som faktisk kan bidra på en konstruktiv måte 🙂 Det har aldri vært en dårlig ide å spørre brukerne 🙂

  13. Det kunne f.eks. vært gjort så enkelt:

    Lag en 1 cm høy «stripe» over dagens «Lesernes VG» me3d tekst: «DIREKTE TIL VG-BLOGGEN!.

    Herfra kommer man til en egen forside noe i likhet med VG’s egen forside, men hvor alle innlegg er skrevet av ordinære bloggere. Dette vile gi anledning til å profilere i alle fall 20-30 blogginnlegg over flere dager (slik man gjør på VG’s egen forside).

    Det krever en mann! Ja, en slik side må administreres og derfor må man avsette et menneske til å velge ut hva som skal profileres og i det hele tatt holde redaksjonell oversikt over slik forside, men jeg er ikke i tvil om at det vil lønne seg. Fordi flere bloggere vil velge å bli på VGB og fordi hver enkelt får langt høyere effekt av det vedkommende skriver. En god grunn til å jobbe aktivt med sin blogg!
    *****************************************
    Nettopp, det trenger ikke være så vanskelig 🙂
    Man kan jo bare se på Aftenpostens «SI;D», men gjøre den mer synslig på fremsiden. http://www.aftenposten.no/meninger/sid/
    Denne debattsiden er for unge, engasjerte og utvalgte innlegg trykkes i papirutgaven. Akkurat det trenger vi ikke, men vgb kunne jo ha sett litt på utformingen på nettversjonen av dette.
    Eller de kan spørre noen av brukerne på vgb om råd 🙂

  14. Er så sabla enig med deg i det du skriver.

    Jeg er også av dem som forlot bloggen for en lengre periode, men er nå tilbake igjen. Liker denne portalen, men hater virkelig alle treghetene og manglene med WP-systemet. Har forsøkt å overvinne frustrasjonen nå, og jobber med å sette meg inn i skiten. 🙂

    Jeg leser over hva Argus skriver, og han har nok rett. Han, og kanskje mer enn noen annen, kjenner bloggen og bloggens retningslinjer best.

    Men du; stå på! 😉
    **********************************
    Velkommen tilbake 🙂
    Som relativt ny blogger (bare vært her noen måneder) er det leit å måtte irritere seg over alt som ikke fungerer her inne. Men mest av alt er jeg bekymret for at de som er grunnen til at jeg endte opp her, skal forsvinne. Forreste, så har nok helt sikekrt Argus rett, men jeg syns det er å gi opp 🙂
    Har sett at du sliter litt instillinger osv, men jeg klarte det, så da klarer du og…. hehe
    Har ikke vært inne hos deg i dag, så vet ikke om du har byttet tema, men for min egen del syns jeg iallefall vgb-temaet er den som fungerer best. Litt flere muligheter der 🙂

  15. Skal se litt mer på det der tema-opplegget når jeg har tålmodighet til det 🙂
    ***************************
    Hehe… lykke til 🙂
    Går det bra med deg forresten, etter den ikke helt hyggelige konsert opplevelsen? Sånt rent utover harme over at politiet ikke gjør noe mener jeg.

  16. Hei igjen. 🙂
    Joda. Det går greit nok. Sliter med smerter i nese og panneregionen enda, samt noe krøll med venstre arm (trolig etter spark da jeg lå nede). Knasker fortsatt smertestillende, noe jeg ikke setter noe pris på. Men de hjelper…

    Snakket med faktisk med politiet for en times tid siden, og de hadde lagt saken til side på grunnlag av manglende spor å gå etter. Jeg hadde egentlig ikke ventet noe annet heller. Ikke greit å finne to tullinger blant 43000.

    Nuvel. Livet må gå videre. Man lærer å være mer oppmerksom, og du ser neppe meg ved store folkeansamlinger igjen.

    Ha en fin dag da. 🙂
    *******************************************
    At saken blir henlagt etterhvert i sånne folkemengder er jo ikke så rat. Med 43000 mennesker, samlet på ett sted skal det jo godt gjøres å finne vedkommende, med mindre noen filmet det.
    Håper du blir bra igjen til slutt da og at du etterhvert klarer å komme deg tilbak til store folkemengder.

    Ha en strålende dag og helg 🙂

  17. Legger meg inn i rekken av de som er enige med deg! Lei av alle problemene. Tid for forandring
    *******************************
    Takk for det 🙂
    Men det blir ikke forandring, hvis ikke vi sier ifra til det skjer noe.
    Håper ikke du forsvinner og da….

  18. Leyla sier:

    Heia Nina Elisabeth 🙂

    Meget godt innlegg, stjerner i massevis!

    Det du skriver om her er grunnen til at jeg og veldig mange med meg rett og slett ikke orket aa plundre mer med dette systemet her inne. Helt siden omleggingen i begynnelsen av Februar i 2009 har det vaert et salig rot her inne, og det ser ut som om det aldri skal ta slutt!

    Jeg husker veldig godt naar de fikk opprettet Anbefalte blogger kategorien. Jeg ante ikke engang at den fantes blant alt rotet her rett etter omleggingen. Det var gaatt en stund da jeg i en kommentar paa min blogg ble gratulert for aa vaere paa denne lista, jeg selv hadde ingen aning hvorfor eller hva det i det hele tatt var snakk om. Saa fortsatte problemene her inne, og jeg tok til motmaele baade i form av email, innlegg og kommentarer paa Hjelpebloggen. Bloggen min forsvant som et olja lyn fra Anbefalte blogger gitt! Jeg maatte le, det hele var og er fremdeles helt utrolig.

    Jeg beundrer dere som fortsatt blogger her inne, og sier: Staa paa 🙂

    Ha en god helg 🙂
    ************************************
    Takk for stjerner 🙂
    Har forstått det sånn at mange forsvant med omleggingen pga alle problemene. Og når flere av de som er årsak til at jeg selv begynte å blogge her, truer med å forsvinne, må jeg jo si noe. (Har ikke vært her mer enn 6 mnd selv).
    Jeg håper de tar dette og alle de andre klagene til etteretning, for hvis ikke er jeg redd dette blir en portal for bare vg-journalister og politikere. Gjør ikke noe at de er her, men de trenger ikke ta opp all plassen.

    Det vil ikke komme som en overaskelse om jeg for evig og alltid nå blir utestengt fra «lesernes vg» og andre anbefalinger. Men det får nå så være 🙂

    En strålende helg til deg også 🙂

  19. Det du sier kan jeg bare bifalle og stjerne i massevis! Det er for mye rusk og rot og liten vilje til å få en skikkelig organisering rundt eksempelvis både anbefalte blogger og de som havner på «forsida». Aktuelle og anbefalte innlegg i de to stripene øverst, – der blir de utplukkede bloggene liggende i dagevis. Skulle vært skiftet hver dag, etter min mening…
    ********************************’
    Takk takk…. Mange som er enig ser det ut som 🙂
    Har foreslått for de at de kan invitere med seg noen av bloggerne på råd. Men da tar de vel bare med seg de som ikke mener noe annet enn de. Kanksje.
    Håper de gjør noe med det iallefall 🙂

  20. writella sier:

    Jeg er igrunnen enig, men jeg skulle ønske det fantes et nøytralt sted som ikke ble hosted av en avis eller organisasjon, men som bare var et møtested på nett der folk kunne lage bloggene, diskutere på forum, kanskje også chatte osv. Men, som ikke var en datingplass lik de de fleste av oss kjenner til…ingen «agenda», for å si det sånn. Eller, finnes det et sånt sted allerede kanskje, bare at jeg ikke vet om det? Det er jo ikke alltid man ønsker å flagge en mening om noe spesielt, men bare «lufte seg» litt. Jeg hadde en blogg på blogg.com, men den var bare for familie og venner, lite trolig at noen andre leste den. Her på VGB vil jo folk gjerne bli lest og kommentert, det er derfor vi er her.
    ***************************************
    Kanskje det blir alternativet til slutt. Ikke vet jeg, men hadde iallefall satt pris på om vgb fikk ting til å fungere så lenge det er en portal som liksom er ment for vanlige folk 🙂

  21. Også jeg gir STARbearStjerner til innlegget ditt, og er helt enig! Men WP-plattingen har masse svakheter. Jeg har selv blogget på WP’s hovedplatting, og det er ikke mye bedre der heller! Så HVORFOR ymse blogger legger seg inn på WP, er meg en stor gåte!
    Kanskje MASSEVIS av oss burde gå sammen og lage en EGEN blogg, kjemisk fri for journalister, politikere og fjortiser? JEG er med om det skjer, NO PROBLEM!
    *********************************************
    Vi får se hva som skjer. Håper de klarer å løse problemene her inne, hvis ikke kommer mange til å forsvinne etterhvert.
    Og jeg tror ikke det er intensjonen deres.

Legg igjen en kommentar

