Det er slettes ikke så værst….

……. med ferie likevel.

Svenner Fyr

 
Tirsdagen ble tilbragt på sjøen utenfor Stavern, med påfølgende grilling og soling på Svenner Fyr. Fikk karret oss opp på det høyeste punktet (omtrent), gjennom busker og kratt. En  lang og slitsom klatretur med alt pikk-pakket. Men det var såååååå verdt det når vi kom opp.
Bildet er tatt inn mot Stavern.
Som den innlandskrabben jeg er (riktignok vokst opp ved Mjøsas bredder, men det blir ikke det samme), kan jeg  jo ikke skryte på meg å være sjøvant. Bølget godt over sundet/fjorden/havet(?) på vei ut til  fyret. Blåste friskt og, men det var jo bare herlig. Var forsåvidt ikke noe bedre hjem igjen.
En strålende dag var det uansett 🙂
 
 
 
 lisebergOnsdagen ble tilbragt i Liseberg. Jeg kan ikke noe for det, men jeg elsker fornøyelsesparker. Og det til tross for at jeg lider av høydeskrekk og dermed ikke begir meg ut på de store attraksjonene. Men jeg dristet meg opp i Pariserhjulet iallefall og bare det er en seier for meg. Klapp på skulderen til meg selv. Neste gang skal jeg kanskje driste meg til å ta en tur med Balder. Hvem vet 🙂
I strålende solskinn gjorde det iallefall ingenting å sitte og vente på at de to andre kom seg gjennom køene og fikk kjørt det de hadde lyst til. Jeg er grei sånn.
 
Vet ikke hva det er med sånne parker som jeg liker så godt, men noe er det. Kanskje det er barnet i meg (det pysete barnet vel og merke) som kommer frem, eller bare folkelivet, eimen av søtt sukkerspinn, popcorn osv eller lykkehjulene som gjør det så stas.  Moro er det iallefall. Reiser gjerne tilbake.
Og siden bestisen min har så lyst til å reise dit på julemarkedet, kan jeg kanskje slå meg med da. Om det ikke blir en tur til før sommeren er over. Tar jo ikke mer enn 3 timer å kjøre dit 🙂
 
Tror jammen meg jeg tar meg fri neste uke også jeg. Med unntak av en dag. Da har jeg en jobb å gjøre.
Først er det riktignok helg!!
 
 
 
9 thoughts on “Det er slettes ikke så værst….

  1. Bra du koser deg i ferien din. Syntes du skal ta en uke til også, jeg.
    Dere har jo så bra vær der borte på østlandet. 🙂
    ************************
    I dag har det regnet, men i morgen skal det bli bra igjen 🙂
    Tror nok det blir noen fridager neste uke og ja.

  2. Stavern så herlig ut! Jeg liker også fornøyelsesparker, men det er lenge siden sist. Utenom tivoli på 17.mai, da. Tror det har noe med stemningen å gjøre – alle er jo så glade når man er med på mye moro 😀
    *****************************’
    Norgesferie er absolutt å anbefale. Selv om det her bare var en bitteliten tur 🙂
    Fornøylesesparker er en ren… ja, fornøyelse. Ta deg en tur du. Anbefales på det sterkeste. Vi var 3 voksne som koste oss glugg ihjel 🙂

  3. Fanken… det er «enkelte» som har det ja.. later seg i solen, safarierer etc. mens andre av oss må slite med bygging av uthus etc. Joda, verden er urettferdig 😉
    *******************************
    Bygger terrasse og planter i hagen i tillegg da, så syns ikke synd på deg… hehe 😛
    Ta deg en dag eller to fri du og. Det har du nok fortjent 🙂

  4. Så værmeldingen var bra for neste uke østafjells, så en ferieuke til kan du vel ta? 🙂
    Jeg har også dristet meg oppi pariserhjulet, og det er jeg stolt av 🙂
    Det er flott alle steder når det er finvær 😉
    ************************************
    Håper da det blir sol og sommer neste uke og. Tar meg nok noen dager uansett, men ihvertfall hvis solen kommer på besøk.
    Så bra at du og har dristet deg opp i pariserhjulet. Kan vi være stolte sammen 🙂

  5. Fint i Stavern.
    Men Liseberg er ikke noe for meg. Jeg blir «sjøsyk» i de fleste attraksjoner som går fort rundt. 😉

    Kos deg masse i ferien! 🙂
    ***************************************
    Stavern er kjempefint. I grunnen så er det meste av Norge fint 🙂
    Sånn sett burde ikke Liseberg være noe for meg heller. For jeg får vondt i sjelen av å tenke på alle de høye karusellene/berg og dalbanene. Høydeskrekk og fornøyelsesparker går skjelden godt sammen. Men jeg elsker å være på sånne steder likevel. Og siden jeg har tålmodighet til å vente på de andre går det så fint så 🙂 Men jeg digger alt som går fort og rundt på bakkenivå da. Hehe.

    Ha en strålende helg 🙂

  6. Stavern på meg i morgen! Bare et kort stopp riktignok.
    Nå er mine barn over karusellalderen, (tror jeg) så ingen fornøyelsesparker på oss i år.
    Ha noen flotte dager fremover.
    *********************************
    Var bare ett kort stopp i båthavna til og fra båten på meg og. Men har vært der før. Flott sted 🙂
    Kan man komme over karusellalderen?? Hmmm….. Tror jeg ikke på… Hehe 🙂

    Ha en strålende helg, ferie og sommer 🙂

  7. God helg:)

    …skal jobbe ei uke til jeg, men så…er det ferie. Blir godt det 😉
    *************************’
    God helg til deg også.
    Og ikke minst god ferie når kommende uke er over 🙂 Det blir nok aldeles fortreffelig kan jeg tenke meg:-)

  8. Oyoy, bra lenge siden jeg var på Liseberg, de har sikkert bygd ut og fått massevis av gæernskap siden da, og jeg har vokst ifra rundtogrundt men oppogned og bortoverfort går bra 😀
    Kos deg videre på ferie!
    ***********************************
    Vet ikke når du var der, men de har ikke bygd ut på 20 år iallefall. Ligger jo midt i byen, så vanskelig det. Men sikkert (garantert) kommet noen nye attraksjoner siden da 🙂
    Ha en strålende helg 🙂

  9. Sa du ta meg fri? Kan’ke det skjønner’u, om byggverket skal bli ferdig før vinteren… 🙂
    *******************************’
    Hehe… sa det ja 🙂
    Men du får ta fridagen til vinteren når bygget står ferdig i stedet 🙂

Legg igjen en kommentar

