Esel i fallskjerm.

Jeg er ikke noe utpreget dyremenneske. Har aldri hatt husdyr og min nærmeste befatning med dyr er myggen som biter meg halvt ihjel om sommeren og nabokattene jeg har matet i to uker, mens matmor og -far var på ferie.

esel

Esel i fallskjerm (bilde hentet fra VG sin artikkel)

Men selv jeg reagerer når jeg leser slikt som dette : http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10079884 

Esel har f*** meg ingenting i en fallskjerm å gjøre. Ingen andre dyr heller for den saks skyld. Kan bare forestille meg frykten til dette stakkars dyret.
Dette påfunnet skjedde altså i byen Golubitskaya i den sørlige regionen Krasnodar, ved Svartehavet, og var ett stunt satt igang av russiske entrepenører som prøvde å trekke gjester til sin sin private strand.
Elena Iovleva, redaktør i avisen Taman, sier at selv russerne mente dette var oppsiktsvekkende til tross for at dyremishandling er svært utbredt i Russland.

Jevlar for noen idioter!!!!

16 thoughts on “Esel i fallskjerm.

  1. Men i svarte helvete hva er dette for noe piss? Skjønner meg ikke på folk snart jeg altså. Helvete heller da!!!
    **********************************
    Skjønner ikke jeg heller. Men når man leser at russere har en tendens til å mishandle dyrene i utgangspunktet, tenkte sikkert dissa gutta her at det var helt greit. Skulle liktå se de henge ett sted de ikke hadde noe å gjøre.

  2. Jan Mayen sier:

    Eselet hadde det sikkert bare moro der det hang i luften og lagde gledeslyder.
    *******************************
    Ja, du tror det??

  3. Marthe sier:

    ahhh, jeg blir så sint når folk gjør sånt på dyr som ikke kan gjøre noe i mot det! tror neppe de hadde likt å bli hengene fra armene i en fallskjerm, for så å bli slep mange meter på bakken så de var halvdøde?!?!?!?!? De må være psykisk syke.. Jeg er et velsig dyremenneske, men uansett??! henge et DYR opp i en falskjærm? de må jo få panikk!! DRITTfyr asltså..
    **********************************
    Satser på at karma kommer tilbake og biter de en viss plass. Eventuelt at eselet kom såpass til hektene igjen at det fikk gitt ett par velplasserte spark….

  4. Jeg er et utpreget dyremenneske, og de som står bak dette skulle vært prylt.
    Enkelt og greit. Jeg har ingen empati for slike mennesker. De må da være helt følelsesløse selv!?
    *******************************
    Mest sannsynlig. Ikke vet jeg hva som foregikk oppe i hodene deres.
    Og trodde de virkelig at et slikt stunt ville få folk til å komme på stranden deres??

  5. Håper de blir straffet. Artikkelen sa ingenting om det. Men de fortjener noe..
    **********************
    Om de ikke fikk straff fra myndighetene, satser jeg på at eselet kom tilbake og jaktet de ned med velpalasserte spark der det svir mest…..

  6. Roar sier:

    Dette var nok ikke ment som dyreplageri, men heller å være morsomme. Har sett mye dyreplageri som er 1000 ganger verre enn at et esel blir skremt av å blir trukket etter fallskjerm. Tror artikkelen her er overdrevet veldig.
    *******************************
    Dyreplageri er dyreplageri spør du meg. Og esel har ingenting i en fallskjerm å gjøre uansett hva man måtte mene er en mild eller hard form for dyreplageri.
    Er lov å bruke hue. Selv når man prøver å være morsom 🙂

  7. Dyreplageri! Og neimen om de er hakket bedre de som står og glor på dette.
    *****************************
    Nope, men nå hadde de som tok bilder osv faktsik varslet politiet og sånt, så de hadde gjort noe.

  8. Om det er menn som har gjort dette så vil jeg personlig henge de etter pikken i en fallskjerm og håpet den ble røsket av!!!
    **************************
    Det er menn i følge artikkelen 🙂
    Satser på at de får sin straff jeg.

  9. Det finnes ikke noen unnskyldning for slik idioti 😯 Utover det finner jeg ikke særlig flere ord for dette dyreplageriet… 😦
    *******************
    Tror vi er ganske mange uten ord i denne saken.

  10. Rita sier:

    Herregud jeg fikk nesten sjokk når jeg leste dette. Herregud stakkars esel!! Dyreplageri er en av de værste tingene jeg vet om!!! Jeg håper de får sikkelig straff for dette ass!!
    ***********************
    Satser på at eselet fikk sparket fra seg når det kom til hektene igjen.

  11. Utrolig at noen i det hele tatt kan finne på noe sånt, heldigvis reagerte politiet og får håpe de får sin straff for mishandlingen! 😦

    Men så et svar på en tidligere kommentar der du skriver at de var mannfolk, men etter hva jeg kan se i artikkelen står det bare «Flere russiske entreprenører sto bak stuntet», og i disse moderne tider kan vel kvinner være entreprenører selv i Russland? (Selv om jeg skal innrømme at det må vel mest sannsynlig – dessverre – ha vært noen av min rase)
    ****************************’
    Ja, helt utrolig at noen finner på noe sånt. Idiotisk.
    Menn? Hadde det vært her ville jeg ikke vært så bastant, men det er Russland det er snakk om. Jo, det kunne vært kvinner, men ikke i Russland. (Og motbevis meg gjerne :-)) Mulig det finnes en og annen, men ikke fryktelig mange 🙂

  12. Jeg trodde ikke mine egne øyne da jeg så det i avisa, for svarte ####, noe så groteskt har jeg knapt sett på lenge. Jeg er et dyremenneske på min hals og hadde jeg hatt de ansvarlige for meg ja da hadde de endt opp med balla som nye adamsepler! Selv i et land med mye stygg utnyttelse av dyr er det der laaaaangt over streken! Men jeg tror på karma, før eller siden får de tilbake, og det forhåpentligvis med renter!
    ***********************
    Ohhh…. ja, det får nok tilbake med renter. Godt politiet reagerte om ikke annet.

  13. Petter sier:

    Det var nok en tur med skrekkblandet fryd for eslet.
    ************************’
    Mer skrekk en fryd tror jeg 🙂

Legg igjen en kommentar

