Rosa baller!!

ENDELIG har jeg kommet meg på golfbanen.
Etter altfor mange forsøk med negativ utgang har jeg endelig klart å komme meg på golfbanen i år. Skal sies at jeg har vært en tur på driving-rangen i Asker (som forøvrig ikke er en alright drivingrange), men det ble liksom med den ene gangen. Men i går overrasket min kjære meg ved å plukke meg opp av sengen med å si at «vi skal ut og golfe om en time». Weeeeee….. Har vel aldri hoppet så lett og raskt ut av dynen noengang.

Kurset ble satt mot Holtsmark som er vår hjemmebane. Er jo medlem i en klubb selvsagt. Litt seriøst må man jo drive når man skal leke i det «gode» selskap.
Iført min rosa piquet-trøye, rosarutete shorts og svarte golfsko rasket jeg med meg golfsettet og var klar til dyst. Angående klesvalget er jeg litt der at om man ikke kan spille golf, kan man iallefall kle seg som om man kan. Hehe…. Javel, så har golf blitt mer folkelig og Holtsmark er overhodet ingen sosseklubb, men likevel. Man føler seg såååå mye mer tilpass når man er kledd som om man hører hjemme der.

Vel, vel…. Etter å ha slått en bøtte med baller utover driving-rangen som oppvarming var det på tide å ta fatt på banen. Det skal sies at de 20 slagene jeg til da hadde tatt var så elendige at jeg nesten vurderte å vende nesen hjemover, men man gir da ikke opp så lett. I tillegg var jo ikke det to gutta jeg hadde med meg noe bedre.
For oss nye golfere er 9-hullsbanen helt perfekt. Den er slopet som en 18-hulls, så om man ønsker å forbedre hcp sitt, er det bare å sette igang. Vi er ikke helt der enda. Jeg brukte vel 20 slag på det første hullet (hvor man skal bruke 5, eller 7 som nybegynner). Dårlig start, men det kunne jo bare gå bedre. Og det gjorde det. Heldigvis. Etter 9 endte hull, fant vi ut at en kaffe var på sin plass før vi like godt la ut på neste runde. Er man først i gang, er det jo lite vits å gi opp.

callaway-solaire-pink

Vel inne i proshoppen fikk jeg en åpenbaring. De rosa golfballene smilte mot meg som guds åpenbaring for Moses. Eller noe sånt. Er ikke så god på bibellignelser.
Klart jeg måtte ha. Rosa Callaway Soltaire golfballer er perfekt.
Var ganske sikker på at runde nr to ville gå mye bedre med disse i bagen.

Og gjett om det gjorde. Utslagene mine var mer enn gode nok i det ballen havnet så nær greenen som overhodet mulig for meg på en god dag. Pitchingen gikk som en lek der jeg måtte det. Til og med de gangene jeg måtte slå ut fra sandbunkeren hadde jeg slagene på min side. Puttingen gikk så som så, men jeg er elendig på presisjonsspill. Øvelse gjør mester og alt det der 🙂 Greit nok, jeg forbedret ikke hcp min på denne runden heller. Men slagene var enormt mye bedre. Så hvis jeg klarer å få retningen på ballene til å bli bedre, ved å fokuserer litt mer på åpen/lukket kølle er jeg langt på vei til å få ett hcp som er alright til meg å være.

Jeg tror forresten litt av æren skal gå til oppvarmingsrunden, men jeg holder en knapp på ballene også jeg 🙂

Nekter å la det gå altfor lenge til neste runde. Kanskje jeg da avslutter med bedre hcp enn da jeg begynte 🙂

5 thoughts on “Rosa baller!!

  1. Morsomt innlegg 🙂 Det var helt sikkert de rosa ballene – om ikke de nødvendigvis var flinkere til å finne veien sin selv så hjalp det nok med matchende farger 🙂 klem
    ***************************
    Åja, de hjalp nok på 🙂
    Trygt hjemme igjen etter en flott tur eller?? Klem

  2. Dette har du nok anlegg for, og morsomme rosa baller da 🙂 Det er kanskje ikke så vanskelig å finne sin egen når de har slik farge??

    🙂
    ****************************
    Veldig mye lettere å finne rosa baller i det høye gresset når jeg slår de bort ja. Hender seg det skjer 🙂
    Om jeg har anlegg vet jeg ikke, men utrolig moro iallefall. Og veldig god trim 🙂

  3. Herregud, jeg tenkte på noe helt annet når jeg lesten den overskriften 😛 Men dødskule baller!
    ******************
    Hehe…. tenkte kanskje at noen kom til å koble til noe helt annet enn golfballer ja 🙂
    Måtte bare ha de…. De var bare råtøffe 🙂

  4. Jøss – kanskje det er gøy å golfe? Ihvertfall hvis man kan bruke rosa baller 🙂 Kult!
    ************************’
    Det er kjempegøy å golfe. Både med og uten rosa baller 🙂
    Bare å prøve 🙂

Legg igjen en kommentar

