Smil til verden og verden ler tilbake!!

Jeg går som regel rundt i min egen lille verden og smiler. Enten fordi jeg tenker på noe hyggelig og rart, eller bare derfor.
På vei til bussen hjem fra jobb tok jeg meg i å tenke på det livfanny skrev i bloggen sin tidligere i dag. (Du inspirerer meg til stadig :-)). Nemlig det å smile til andre mennesker.
For en gangs skyld, tenkte jeg, skulle jeg løfte blikket og smile til menneskene rundt meg. Ikke bare til mine egne tanker. Jeg er hverken overlegen eller uoppmerksom, bare ofte i min egen lille verden.

Som sagt, så gjort. Jeg smilte til verden og dens inbyggere jeg passerte. Halvparten av de smilte tilbake. En brøkdel overså meg og resten så ut som de trodde det hadde tørnet for meg. Det er helt greit 🙂
Jeg smilte til en mann med de største rastaflettene jeg noensinne har sett. Jeg smilte til barnefamilier, unge og gamle. De eneste jeg ikke smilte til var «it-jentene» som hang på hjørnet og tøffet seg. Men det er bare fordi de skremmer meg litt. Imorgen kanskje jeg tar mot til meg. Men bare kanskje.

Kom meg på bussen tilslutt. Smilende. Og jeg fortsatte å smile. Smilte fordi jeg har smilt til alle og ikke bare meg selv.

Kanskje jeg har smilt til noen som ikke har blitt smilt til på lenge.
Kanskje jeg har gjort dagen til noen bedre, bare ved å smile til de.

smiley

9 thoughts on “Smil til verden og verden ler tilbake!!

  1. Vet du, det er jeg sikker på at du har. Ja, gjort dagen bedre for noen ved å gi dem et smil…

    Jeg liker i alle fall å få et smil fra de jeg møter, og prøver selvsagt å møte dem på samme måte 🙂
    *****************************’
    Når jeg husker å løfte blikket smiler jeg alltid. Og jeg smiler alltid når noen smiler til meg.
    Men i dag gikk jeg inn for å ha hevet hode og det var jo så mye hyggeligere 🙂

  2. Ikke bare at det smitter, men å beholde humøret og kjenne glede i steden for å la triste tanker strømme inn, det er helsemessig veldig lurt! Ja.
    🙂
    *********************
    Ja, det er kjempelurt.
    Har testet ut dette med å klistre på meg ett smil på dager som er litt leie og jeg ikke har vært helt i humør. Det funker så det suser. Etter en liten stund er smilet ekte og humøret på topp 🙂

  3. Renate sier:

    Det er godt å smile både for en selv og de en møter 😀 *smilertildeg*
    *********************
    Det er det.
    *Smiltertilbaketildeg*

  4. Du har helt sikkert gledet noen med et smil idag. I morgen skal du se noen smiler tilbake.
    *********************************
    Var mange som smilte tilbake.
    Kanskje enda flere i dag 🙂

  5. Ett smil trenger ingen Tolk, alle forstår ett smil. Og det gjør livet lysere for både den som blir smilt til og den som smiler.
    Håper dagen smiler tilbake til deg i dag, at du får en hyggelig dag med glede og mange smil.
    Klemm og smil fra meg.. 🙂
    **********************************
    Det er det som er så fint med smil. At det ikke trenger å tolkes 🙂
    Ha en aldeles strålende dag. Sender deg et smil med på veien 🙂

  6. Så hyggelig at jeg kan inspirere noen :)) Du har sikkert gledet flere på din vei. Ønsker deg en super dag! Klem
    ****************************
    En superduper dag tilbake, med et smil på veien 🙂
    Klem

  7. Smiling er en fin aktivitet, og du gjorde garantert dagen til noen bedre 🙂 Og sikkert din egen dag også 🙂 *klem&smil*
    *********************************************
    Takk vennen 🙂
    Smiler tilbake til deg også. Er du hjemme i helgen?

Legg igjen en kommentar

