Tortur av meg selv!!

Advarsel: dette innlegget kan komme til å minne stygt om diverse rosablogg innlegg. Tenkte bare jeg skulle si ifra med en gang.

Sommeren er på hell, men uansett årstid så krever det sitt å være jente.
Vi er jo relativt opptatt av å barbere legger og andre kroppsdeler. Jeg sverger igrunn til høvel, men nå som sommeren er over er jeg vanvittig lei av å bruke den til stadighet. Har en Braun silk-e-pil epilator liggende i skapet, men for å bruke den må man jo ha tid til å «spare» litt hår på leggene. Det funker jo ikke når solen skinner og tempraturen tilsier shortsgrader hver dag.
Med andre ord har de siste regnværsdagene vært praktisk buksevær og dermed mulighet for å «spare» litt. Hvem vil vel gå rundt med synlige hår på leggene 😉 De dagene det har vært fint vær har jeg vært på motorsykkeltur og da er det iallefall ikke shorts som er antrekket.  Så med oppspart lengde på leggene måtte jeg dermed finne frem torurredskapet for å teste ut det. (For gutta som måtte finne på å lese dette: det er ikke så «langt» som det høres ut som 😀 )

Braun

Og for ett torturedskap det er. Jeg hadde antageligvis med vilje glemt hvor inni h****** vondt dette er. Eller jeg hadde det bak i hukomelsen siden jeg faktisk har valgt å ikke bruke den før nå.
Jeg er ikke den mest pysete jente i verden, men dette tar kaka for alt jeg er villig til å utsette meg for. Måtte faktisk sette meg ned en stund da jeg kjente at jeg begynte å bli litt vel svett på ryggen. Hehe…..

At det faktisk er redskap med som gjør at man kan bruke den i bikinlinjen osv er uforståelig for meg. Det er grenser for hva slags selvpining jeg utsetter meg for.  Ain’t gonna happen…. Eller??

Men resultatet er upåklagelig. Og dermed verdt all smerte og lidelse. Sitter her med silkeglatte legger og venter på hva morgendagen skal bringe med seg av vær. Bare legger på jobb skal jeg uansett ha 🙂

Det sies at man må lide for skjønnheten. Det tror jeg det er en mann som må ha funnet opp 😛

14 thoughts on “Tortur av meg selv!!

  1. Vinteren har sine fordeler! 😆
    ********************’
    Hehe… men med samboer føles det litt sånn at jeg må ha relativt pene legger vinteren gjennom også 🙂
    Også var det noe med selvfølelsen 🙂

  2. Og ELLERS har du det bra? HÅPER jeg…? 😉
    *****************
    Hehe… har det alltid bra jeg 😉
    Måtte bare dele elendigheten med dere. Men akk så flotte legger da 😛

  3. Bruker høvel jeg, pydejenta som jeg er:)
    **************************
    Skjønner deg godt jeg. Gjør som oftes det jeg også.
    Men nå hadde jeg liksom såpass med hår at jeg måtte teste apparatet igjen. Vondt som et h******, men resultatet er egentlig verdt det 🙂

  4. Jeg har aldri våget meg på et slikt torturredskap. Satt en gang i etasjen under da kusinen min ble torturert. Synes fortsatt at jeg hører lidelseshylene hennes. Heldigvis finnes det smertefrie alternativer 😉
    **************************
    Hehe… Tror naboen over hørte meg hyle også. Men altså…. det er ikke sååååå vondt. Bare nesten. Og når foten har blitt nummen av smerte kjenner man jo ingenting lenger likevel.
    Hmmm….. det ble kanskje ikke noe bedre det der 🙂

  5. Heldigvis er det PRIMÆRT kvinner som må lide for skjønnheten, så jeg sier bare: Lykke til… 😉
    *********************
    Vel, blir flere og flere menn som gjør det samme også.
    Uansett, er det ikke dere vi gjør det for da?? 😉

  6. Når man har type må man liksom ta det hver dag uansett 😛 Fordelen med vinteren samt være singel kanskje? 😛 Og du trenger omtrent 1000 mer slike innlegg for å bli tatt for en rosa blogger 😉
    ********************
    Rosablogger blir jeg nok aldri uansett. Selv om bakgrunnsfargen min er ganske så rosa 🙂
    Jeg har samboer og det er fortsatt ikke noe krav til å ta leggene hver dag. Det er bare noe vi jenter innbiller oss. At vi ikke gidder å gjøre jobben en dag får de tåle 🙂 Men siden han er godt vant med mine alltid barberte legger, fikk han advarsel denne gangen om at han pent fikk overse stubbene i noen dager. Gikk fint det 🙂

  7. Hmmm, holder meg til høvelen, jeg 😉
    Iallefall etter å ha lest dette 🙂
    **********************
    Var ikke meningen å skremme noen da 🙂 Og det er de som sier at det overhodet ikke er vondt. Jeg tror de lyver… Hehe
    Blir nok fortsatt høvelen fremover på meg også.

  8. Skogtrollet sier:

    Auuuuu!!! Her i gården går det i barberhøvel ja, og hårfjerner! jeg har faktisk prøvd epilator men holdt på å gi aldeles opp etter bare litt. Har funnet ut at det er enklere når en er litt brisen, virker som om en tåler mer da. Selv sliter jeg med såkalt hirstuisme så hårfjerning er ikke bare for å se pen ut, den er for å se ut som menneske og ikke the missing link he he. Men epilator, eller skurtresker som søstra mi kaller det, holder jeg meg laaaangt unna, selv om det kanskje kunne utsatt neste omgang med høvelen litt? Ha en fin og hårfri dag 🙂
    *********************************
    Skurtresker? Hahahaha…. Den var god og riktig så sann 🙂
    Som jeg skrev i en tidligere kommentar, når foten har blitt nummen av smerte går alt greit, for da har man jo ikke følelse igjen. Men er det verdt smerte, nei absolutt ikke.
    The Missing Link? Vel, jeg forstår jo at epilator kan være litt i drøyeste laget da, og man må tross alt over med høvelen innimellom likevel, for det er alltid noen småhår man ikke får tak i.

  9. Frode sier:

    Au au… hehe… Mye dere jenter må finne dere i for oss gutta 🙂
    ***************************
    Valg av redskap tok jeg jo selv. Heretter blir det bare høvel. Tror jeg. Hehe.
    Utsatte meg selv for galskapen etter at du hadde reist i går.

  10. Jeg har gått over til en høvel som heter Intuition (turkis sak) med innlagt såpe i selve fjerneren. Det er nå så enkelt å fjerne uønsket hårvekst at det er bare en fryd. Får tilsendt blader annenhver måned i posten slik at jeg slipper å tenke på å kjøpe de på butikken – helt herlig 🙂
    *******************
    Smart, smart 🙂
    Men jeg kjøpte meg en sånn epilator for å slippe å tenke på om jeg måtte barbere etterveksten hver dag. Tror derimot jeg heller skal tåle arbeidet med å gjøre det enn å utsette meg for smerten hver gang. Hehe.
    Kanskje jeg skal teste den Intuition saken 🙂

  11. Når man bare sprayer på sånn smertedempende spray først så funker det meste… 😀

    Det er gammeldags å lide… for noe som helst 😉
    ***********************
    Hehe…. sant det du. Men foten ble jo nummen av seg selv, så da gikk jo alt bra etterpå 🙂
    Nå skal det sies at jeg gjorde dette mer for min egen skyld, enn noen andres. Så kan vel ikke klage 🙂

  12. Om dere gjør sånt for oss menn? Tja.. tjo.. I så fall skal der ha CRED for at dere «lider» så mye for å gi oss noe besnærende å hvile øynene på 😉
    ****************
    Hehe…. vi jenter foretrekker glatte legger selv vi. Så det er nok like mye for vår egen del 🙂
    Men valg av redskap er jo så ymse, og ikke alle like behageligeå bruke. Men det er mange fordeler med å velge den torturen der 🙂

Legg igjen en kommentar

