Ut på tur, aldri sur!!

Sommeren er på hell, solen glimrer med sitt fravær og reiser man ikke har tatt i sommermånedene skal nå gjøres.
Har hatt hele 1 1/2 uke ferie i sommer. Selvvlagt i så måte, men likevel. Betyr at jeg har noen uker igjen å fylle høsten med.

Jeg er ikke så opptatt av hvor jeg reiser. Bare jeg får kommet meg vekk og opplevd nye ting. Har vært over store deler av Europa, inkludert mange «sydenland». Jeg har vært i Egypt, USA, Russland osv. Innlegget til Vana fikk meg til å lengte tilbake til Praha. Har vært der tre ganger og bare elsker den byen. Kunne hatt det som evig reisemål dersom det ikke hadde vært for at det er andre steder i verden å utforske også. Egypt reiser jeg mer enn gjerne tilbake til. Fantastisk land med mye å by på. Blir nok en tur dit til høsten/vinteren. Selv om Russland bare har vært jobb, håper jeg på å få sjansen til å reise tilbake flere ganger. Og det gjør jeg nok. Tror det er min tur til våren igjen. Fantastisk fasinerende land med nydelig mat, hygeelige mennesker og masse å se/oppleve. Drømmer om å kunne ta meg fri for en lengre periode, vende nesen mot USA igjen og bare farte rundt. Oppleve alt fra de største til de minste byene med alt hva det innebærer. Legge ut på landeveien med bare ett mål for øyet: å oppleve mest mulig. Asia vil jeg gjerne besøke, Australia like så. Cruise i Alaska hadde heller ikke vært å forakte. Det er så mange steder jeg vil reise til, men tid og penger strekker gjerne ikke til. Man kan gjerne si at penger ikke er alt osv, men med huslån, studielån osv er det ikke bare å legge ut på tur når man måtte ønske det. Og jeg tror arbeidgiver setter pris på at jeg er til stede på jobb til tider også. Heldigvis får jeg reise endel både innenlands og utenlands med jobben. Det hjelper på i aller høyeste grad.

Men om nøyaktig 14 dager vender jeg snuten mot London. Og jeg gleder meg. Vi er 4 stykker som legger ut på tur. 4 personer, 4 dager. Kan garantere at det blir litt shopping, endel sightseeing (som jeg tror jeg må ta alene), mye øl og brune, engelske puber. Siste er nesten det jeg gleder meg mest til. Jeg trives på disse brune pubene, som gjerne har levende musikk og litt annet liv enn hva vi er vant med her i Norge.
Har vært i London en gang tidligere, men da gikk tiden med til å reise mellom den norske ambasaden, Labour sitt hovedkvarter, hotellet osv. Var da tross alt der på jobb. Så egentlig kan jeg fint si at jeg aldri har vært der før. For det føles faktisk sånn ut.
Vi skal bo i Greenwich (bekjente som har leilighet der), 120m2 over to plan. Sa jeg at det var en toppleilighet?? Hihi…. 

Noen som har tips forresten til hva som er verdt å få med seg? Og da snakker jeg ikke om de vanlige severdighetene, for de står i guideboka. Har dere opplevd noe som var utenfor turistløypa som man bør få med seg? Noe dere plustelig bare kom over uten at det var planlagt?

Som sagt: 14 dager igjen. Men først er det fotballkamp og bloggtreff.

One thought on “Ut på tur, aldri sur!!

  1. Nei, tips i forhold til London har jeg ikke, for jeg har bare vært der en gang 🙂 Men vi gikk jo utrolig mye og forsøke å se litt av andre ting enn Oxford street, det ble mye gåing lengre bak i gatene hvor folk bor og der fant vi jammen i meg noen himla gode frokost-kafeer 🙂 med skikkelig hjemmelaget mat. DET smakte det!!

    Har vært masse i Europa jeg også, både med bil og motorsykkel. Det finnes vel knapt nok det vintersportstede jeg ikke har sett både sommer og vinter. Wengen er nydelig. Chamonix, Jeg har klartet opp Mont-Blanc, jeg har kjørt meg vill i fjellene i Frankrike og havnet på en fjellgård HØYT til fjells hos et ektepar på 70 år. De skjønte ikke meg og ikke jeg dem 🙂 men jeg fikk verdens beste hjemmelagede lammefrikasse og hjemmebakt brød og vin. Og vi hadde det utrolig koselig.

    Jeg tegnet midnattsolen og tror du ikke, 2 år senere (jeg gav dem adressen min for sikkerhets skyld) så fikk jeg fra dem. Da var de på Nordkapp!!!! Holdt på å svime av jeg 🙂
    ******************************
    Så koselig å få en hilsen fra noen man bare har møtt helt tilfeldig 🙂
    Jeg tror jeg kommer til å ende opp på sightseeing helt alene. Med fotoapparat og notatblokk å hånd skulle vel det gå helt fint. Rettningssansen er ganske så grei også, så skal nok finne veien hjem igjen likevel. Ikke noe vits å bare traske i tursitstrøkene. Da opplever man jo ikke det genuine.
    Gleder meg masse 🙂

Legg igjen en kommentar

