Jeg, en mann?

Neida, jeg har ikke skiftet kjønn. Trives godt som kvinne jeg. 

Men jeg har bil. Og jeg er jente. Går ikke alltid godt sammen det 🙂 Det er jo en grunn til at det finnes menn og verksteder. Ikke ta det ille opp alle dere flotte damer som kan mekke bil. All ære til dere for at dere klarer 🙂
Så selv om jeg har samboer og mener at han kan klare ting selv, har han en tendens til å kjøre bilen på verksted. Skal sies at naboen er verksmester på Billia, så slipper rimelig unna. Men det er ikke alt det er verdt å kjøre ned dit for.

Så i dag har jeg peilet olje og fyllt på spylerveske. Sistnevnte har jeg da gjort før selvfølgelig, så dette var jo ingen stor sak. Ei heller noe å kjøre på verksted for. Men….. Og dette er ett stort men:

Jeg klarte å skifte bremselys på min lille, vakre Volvo helt alene. Hører dere: HELT ALENE.

Ingen guiding, ingen forklaring, ingenting. Bare meg, bilen, pærene og en luke. Var ikke vanskelig heller. Og jeg er så stolt. Så stolt at jeg skal skryte av det ved enhver anledning. Hihi 😀

En ting til, mens jeg først er i gang:

Volvo

Jeg har en hang til Volvo. Er vokst opp med det. Min første egenkjøpte bil var en Volvo. Er forsåvidt den jeg har nå. En sølvgrå VolvoV40. Familiebil sier noen, men jeg har hverken unger eller husdyr, så dette er for meg en Ninabil.
Men da jeg fant logoen til Volvo i sted oppdaget jeg noe jeg ikke har sett før. Logoen for hannkjønn er integret i Volvo sin. Har ikke inntrykk av at Volvo er en spesielt testosteron drevet bil. De nye har jo kreftige nok motorer osv, men likevel så forbinder jeg mer Volvo med kvinner. Trygge og driftssikre biler. Med plass til barnevogn, handleposer osv.

Kanskje Volvo bør vurdere å bytte til den som representerer kvinner?? Nei, forresten. Jeg liker logoen akkurat som den er jeg 🙂

3 thoughts on “Jeg, en mann?

  1. Så flink du er. 😆
    Jeg kjører, resten overlater jeg til verksted! 🙂
    *********************
    Nå vet jeg jo at jeg kan, så da trenger jeg ikke ringe verkstedet lenger. Sånn rent bortsett fra når det er store ting som skal gjøres 🙂

  2. Jaggu mye flinkere enn MEG du ja! Jeg iler til verksted dersom jeg hører noe uggent 😦
    ***********************
    Altså…. hører jeg noe uggne lyder i bilen, bærer det til verksted for min del og. Så flink er jeg ikke.
    Men nå vet jeg iallefall at jeg kan skifte bremselys. Enkelt var det og… hehe

  3. Jøss, jenta si det 🙂 jeg kan fylle på olje, skifte plugger, lufte bremser. Ikke så gæli det???
    ******************
    Da snakker vi dame som kan sin bil 🙂 Flink du.
    Jeg kan bare fylle olje, spylerveske og bremselys jeg.

Legg igjen en kommentar

