Tax-Free og ny parfyme.

Som jeg skrev forrige  dagen, reiser jeg snart til London. For å komme meg dit skal jeg selvfølgelig passere en svær Tax-Free. Som jente kan jeg jo ikke bare gå forbi den, og siden jeg trenger en ny parfyme kan jeg iallefall ikke bare gå forbi. Vel, trenger og trenger er kanskje i drøyeste laget, men jeg har lyst på. Og jenter som har lyst på, skal få. Ehh… eller noe sånt 🙂

Jeg har prøvd forskjellig, men aldri funnet drømmeduften. Dette høres sikkert sært ut, men har da nesten sniffet meg forbi jenter som lukter dødsgodt og tenkt at den parfymen kunne jeg tenkt meg. Vel vitende om at den sikkert ikke lukter slik på meg. For det er nå en gang sånn at parfyme ikke lukter det samme på alle.
Jeg kan ikke ha parfyme som lukter for sterkt. Da får jeg vondt i hodet. Og alle med det minste hint av tjære likeså. Det jeg aller mest ønsker meg er en åparfyme som er søt og lett, med ett hint av sjasmin eller vanilje.

dior Min absolutte favoritt om vinteren er denne (og den er så nær drømmeduften som det går ann å komme) 🙂
Nesten så jeg føler meg like… ehh… sexy… som dama i reklamen. Men med ett litt mindre pinefult utrykk i ansiktet 😛

 

                                                                                                                          bvlgari-voile-jasmin-eau-toilette-spray26667                                  

 

                                                                                                                       I sommer (på kjølige dager) har det stort sett gått i denne.
                                                                                                                      
Den er med sjasmin. Utrolig god

                                                                                                                                                                                

Men så er det store spørsmålet: jeg trenger (har lyst på) noe nytt og hva skal jeg kjøpe.
Noen av dere som har ett godt tips?? Vet at ikke alt passer meg, som det heller ikke gjør med dere, men kom gjerne med noen forslag.

5 thoughts on “Tax-Free og ny parfyme.

  1. Jeg har ofte lurt på en liten ting:

    Når det gjelder røykeloven så har det til stadig vært trukket frem hvor jævlig det er for allergikere blant oss å kjenne slik røykelukt. Og i ren medmenneskelighet har vi vedtatt restriksjoner og en ganske streng røykelov!

    Men så har visst allergikere minst like store problemer med parfymelukt? Likevel hører vi forsvinnende lite om denslags? Og ingen forbud mot å bevege seg ned Karl Johan (eller andre hovedgater) selv om man dufter som et helt utsalg på marsj…?

    Er det fordi sigaretter lukter vondt (for noen), mens parfyme presumptivt lukter godt (for noen)? Til tross for at noen synes duften av sigar/sigaretter er deilig og dypt misliker eimen av «billig parfyme» (eller for mye parfyme)?
    ****************************
    Hmm….. Ja, si det du. Det kan jeg ikke svare på egentlig.
    Men jeg tar mitt ansvar og unngår å spraye meg ned med parfyme om ikke annet. Jeg tror nok desverre ikke at det hjelper allergikerne i det store og hele, men det hjelper kanskje på?? Håper jeg da.
    Selv ikke-allergikerne av oss reagerer jo når det blir for mye og for sterkt.

  2. Lykke til med Londonturen. Håper du finner en parfyme som passer akkurat deg. I mitt utvalg er det en jeg ikke klarer meg uten, Pure Poison fra Dior. Litt tung men nydelig.
    *************************
    Den har jeg brukt. Liker den veldig godt, men liker Adicct bedre. Den er bittelitt lettere 🙂
    London blir nok bra, med eller uten parfyme 🙂

  3. Jeg bruker Ralph Lauren sin (den turkise) og Versace Bright Crystal. De syns jeg er veldig gode, men leter stadig etter andre jeg også, i håp om å finne en fantastisk en, som bare passer perfekt.
    ***************************
    Problemet er liksom i det man tråkker inn på tax-freen. Alle parfymene som ligger i luften og forurenser akkurat den du er på utkikk etter.
    Lykke til på letingen du iallefall. Jeg skal i det minste lukte på de to du presenterer her 🙂

  4. Ja, det får du gjøre på. Men de er en del lettere og mer fruktige enn disse her Dior sakene du har nevnt da. Men hva som er i dem aner jeg ikke, har ikke greie på sånt.
    *********************
    Anderledes enn hva jeg har tenkt kan være bra 🙂
    Kanskje jeg oppdager noe nytt.

Legg igjen en kommentar

