Akkurat i dag…..

….. hadde det jo ikke trengt å regne.
For akkurat i dag skal jeg på fotballkamp..

Kan ikke skryte på meg at jeg kan noe om fotball. Ei heller at jeg er så vanvittig interessert. Men jeg har vært på noen kamper, og det er jo like moro hver gang. Kanskje ikke for de som er med meg, men det får gå. Jeg er nemlig god på å engasjere meg. Og det så til de grader. Jeg kan finne på å reise meg opp og hyle av frustrasjon for at spilleren der nede på gresset ikker ser det jeg ser der oppe på tribunen. At de ikke har samme overblikket der nede som jeg har, glemmer jeg lett i sånne situasjoner. Ikke husker jeg frustrasjonen fra da jeg spilte håndball selv heller, når foreldrene satt på tribunene som de reneste oraklene og hadde løsningen på alt. At jeg skjelte ut de i ren frustrasjon over at de ikke var på banene og så det vi så, har jeg også glemt.

Men det er kanskje det som er så gøy med fotball? Engasjementet, stemningen, lydene, alle menneskene osv.

Så var det dette med været da. Det er heldigvis ikke kaldt ute, men det regner litt innimellom. Yr har lovet at det skal bli opphold i kveld, men hvor mye kan man egentlig stole på de? For med min interesse for fotball kan jeg ikke si at regnvær er det ultimate for at jeg skal kose meg. Nå har jeg riktignok hyggelig selskap med meg og det redder jo veldig mye, men regn har jeg fortsatt ikke lyst på. Har iallefall tatt med meg mine vakre, rosa (ohh…. så overraskende) gummistøvler, så jeg blir iallefall ikke våt på bena. Nå tror jeg ikke at Ullevåll fører med seg søle og vann, men likevel….. Vann har en tendens til å finne vei de merkeligste steder.

Uansett så gleder jeg meg. Riktignok er Norge ræva som landslag, men med Drillo på plass og ett nytt Frankrike er det jo lov å håpe på at det blir en bra kamp. Jeg krysser fingrene og finner veien til Ullevåll om noen timer.

HEIA NORGE!!!!!

7 thoughts on “Akkurat i dag…..

  1. Jeg kjørte bilcross en stund, dritartig… men der het det seg at de beste sjåførene var blant publikum 😆
    Kos deg, hva er vitsen i å gå om man IKKE blir engasjert???? Det SKAL være stemning!
    ***************************
    Klart man skal være engasjert. Hvis ikke er det jo ikke noe moro. Er bare de rundt meg som ikke alltid liker det. Hehe….

  2. Kos deg og brøl alt du orker, er jo det som skaper liv og moro 🙂
    Skulle ønske jeg kunne sende deg litt sol, men jeg vet ikke hvor den er 😦
    ********************************
    Hører rykter om at solen befinner seg i indre Buskerud/Telemark. Her er den iallefall ikke.
    Men takk for det. Hører du noen ulyder er det bare brølene mine som bærer over fjord og fjell 🙂

  3. Kos deg på kampen! Og jeg skal sitte tørt og varmt inne i min egen stue med tente stearinlys og et glass rødvin. Da er det i grunnen ikke så nøye hvem som vinner.
    *****************************
    Hehe… høres iallefall ut som du får en varmere og tørrere opplevelse enn meg 🙂
    Kos deg med rødvinen og send meg en tanke når det pøser på som verst 🙂

  4. Været kan jo0snu får håpe på det beste ;))
    ***********************
    Satt under tak, så det gikk bra med litt regn. Varmt var det likevel 🙂

  5. Det hølja ned i Drammen i dag 😦
    Hver gang jeg drar til Drammen regner det.
    (det gjorde det sist også) .
    Er det meg det er noe galt med da, siden han der oppe lar det pøse sånn ned på meg, søren jeg ble jo våt… :O)
    Ikke fikk jeg fotografert heller.
    Men det var da kanskje ikke meningen.. 😕
    Håper Været letter og du kan få kose deg litt på Fotballkampen. 😀
    ******************************
    Høljet ned på Lierskogen i hele går og. Drammen er ikke noe bedre sånn sett, så tror ikke det var fordi du var der… hehe.
    Ta deg en tur tilbake til Drammen når elvefestivalen er neste helg. Er lovet pent vær da 🙂
    Satt under tak på kampen, så det lille som var av regn, merket ikke jeg noe av 🙂

  6. Jeg ville nok ikke frivillig ha gått på fotballkamp i regnet… men er det morro nok glemmer man kanskje at det er vått??
    ***************************
    Ikke jeg heller, men med gratisbilletter er det utrolig hva man gjør… Hehe.
    Uansett så satt jeg under tak, så det regnet som kom var ikke noe problem for meg 🙂

Legg igjen en kommentar

