Litt moro på en fredagskveld :-)

Litt moro må man jo ha det på en fredag. Fant igjen denne vitsen på pc’n og tenkte jeg skulle dele den med dere.

Den nye presten var svært nervøs på sin første preken. Han spurte biskopen om råd til neste preken.
Biskopen forklarte at neste søndag heller du litt vodka i karaffelen.
Presten gjorde det og neste søndag talte han så det ga gjenlyd over hele prestegjeldet.

Etter prekenen lå det en lapp på kontoret, fra biskopen:
1. Neste gang bør du nippe, og ikke drikke alt sammen
2. Det heter ti bud og ikke tolv
3. Det var tolv disipler og ikke ti
4. David drepte Goliat med en slynge, han banket ikke dritten ut av idioten
5. Vi omtaler ikke vår frelser, Jesus Kristus og hans apostler som Jens Kristian og gjengen hans
6. Vi omtaler ikke korset som den fordømte planken
7. Faderen, sønnen og den hellige ånd omtales ikke som gamlingen, junior og spøkelset
8. Neste uke opptas kollekt til de fattige og ikke til den jævla bomsen
9. Neste gang GÅR du ned fra prekestolen, ikke skli på gelenderet

God neste (kirke)søndag

Hei skål…..

10 thoughts on “Litt moro på en fredagskveld :-)

  1. Hehe, nå lo jeg godt, her 🙂
    Ha en fin fredagskveld.
    ***************
    En preken som kunne vært vel verdt ¨å få med seg 🙂
    Ha en fin-fin fredagskveld du også.

  2. He he, ja det var dengang det var en liten knert for noen og en hver mann.
    Ja i dette tilfellet så var den ikke så liten da 🙂

    Dette har ikke noe med at du skal drikke deg til mot i morra vel? 😉
    *********************
    Hehe…. Faktisk en preken jeg kunne tenkt meg å hørt.
    Drikke meg til mot nei. Det gjør jeg ikke. Eller drikke gjør jeg jo, men trenger ikke drikke meg til mot. Det finner jeg inne i sjelen ett sted 🙂 Men ei svære flaske i veska blir det nok til parklivet likevel.

  3. hæhæhæ! Synes jeg ser for meg den prekenen der, det ble nok en minneverdig opplevelse for menigheten og det heteste samtaleemnet ved kirkekaffen etterpå! 😀
    Ha en finfin helg 🙂
    *******************
    Hehe….. tror jeg nok så gjerne at det ville vært 😀
    Hadde nesten vært verdt å få med seg 🙂
    En finfin helg til deg og 🙂

  4. Vel, uten sammenligning for øvrig mht. innlegget ditt, så hadde jeg det gøy i går på fredagskvelden, og skal ha det gøy i kveld på lørdagskvelden med har jeg tenkt 😉
    *******************
    Regner med at du hadde en gøy lørdagkveld også 🙂

  5. Darunia sier:

    Jeg har den der på mobilen min =D Likte den veldig godt =D
    ******************
    Ja, den er grådig artig 🙂

Legg igjen en kommentar

