Hekta på fugler.

angrybird

Fugler ja. Gule, grønne, røde og blå fugler. De slipper svære egg, de bomber og de deler seg i tre.

Selvfølgelig snakker jeg ikke om virkelige fugler. Nei, her går det i Angry Birds. Det morsomste spillet jeg har spilt på lenge. Faktisk ett av de mest geniale tidsfordriverne jeg har på telefonen min. Jeg har selvfølgelig en iPhone, men jeg vet at spillet finnes til htc og Samsung også.

Historien er som følger:
Grisene har stukket av med fugleeggene, og disse fargerike fjærkreene er fly forbannet. Oppgaven din er å skyte fuglene med sprettert slik at grisene eksploderer. Jo færre fugler du trenger, jo flere poeng får du. Etterhvert som du kommer lenger i spillet får du andre fuglearter å skyte med, som har spesielle egenskaper. En av de deler seg i tre, en annen får ekstra fart om du toucher skjermen, en tredje fungerer som en bombe. Alt bare ved ett trykk på skjermen. Men du må plassere de på rett sted for å gjennomføre brettet.

Enkelt til å begynne med, men det blir fort vanskeligere.  Mye vanskeligere. For å si det sånn, bussturen min fra jobb tar 45-50 minutter. Noen av brettene har jeg ikke kommet gjennom på den tiden alene. Men du blir så hektet at du fortsetter, fortsetter og fortsetter.
For iPhone (vet ikke med de andre telefonene) kan du hente en light-versjon for å teste det ut. Fullversjonen koster ussle 6 kroner. Mye moro for lite penger med andre ord 🙂  

Anbefales på det sterkeste, for så mye moro er det lenge siden jeg har fått ut av ett spill på telefonen 🙂

Her er en av anmeldelsene på spillet: Spillmagasinet

8 thoughts on “Hekta på fugler.

  1. vovler, diamanter, firkanter, alle slags arkadespill.. jeg er fullstengid hekta og gæern.. jeg skylder på at jeg bruker så mye tankevirksomhet på jobb at jeg trenger å koble av med bobler og diamanter.. kan tenke meg at jeg kan blie hekta på fugler også… jeg får prøve å holde meg unna! 🙂
    ********************************
    Hehe….. Godt å høre at det er flere enn meg.
    Utrolig godt å koble av 5 min på jobb med litt hjernedød bolbesprenging osv. Problemet med disse fuglene her er at du må la de ligge i fred i arbeidstiden, for du klarer ikke gi slipp på de på en god stund. Og man får jo ikke betalt for å spille spill på telefonen. Hører jeg de sier iallefall 🙂

  2. å neiii, jeg gjør ikke dette på jobb, jeg gjør det hjemme for å tømme hodet om kvelden.. en form for terapi eller meditasjon, på en måte..
    ***************************************
    Mente ikke at du gjør det. Men jeg gjør. I en kontorjobb som min trengs det av og til 5 min bare for å tenke på noe helt annet. Og da er det godt å koble av med litt bobleknusing osv.
    Fuglene får derimot være i fred til jeg sitter på bussen 🙂

  3. Blir en så hekta av det sp kan det lett bli en tidstyv, men spiller du bare på bussen går jo det greit. Jeg kjører bil, blir litt verre da 🙂
    **************************************************
    Kun på bussen til og fra jobb. Eller i andre ventesituasjoner som forværeleset til tannlegen feks 🙂

  4. Har’ke filla peil på detta spillet jeg, men likevel fint at du morer deg 😉 Personlig foretrekker jeg ekte fugler, Måke, Skarv, Teist, Tjeld, Terne, Hegre, Jo + +, you name it 🙂
    **************************************
    Ekte fugler har jeg ikke peiling på 🙂

  5. Ja de §%&%%#¤& sinnafuglene er så avheninghetsskapende at det er skummelt 😉 hehe…

    Var flink å la meg kl 23 i går kveld, skulle bare spille en runde fuggel… Halv 1 ble lyset slukket 😛

    Bra du har funne en arena (bussen) som er tidsbegrenset 🙂
    ***************************************
    Hehe… du er jo værre enn meg. Men tiden flyr jo når man setter i gang 🙂
    Hvor langt har du kommet nå??

  6. Glad for at du morer deg med spill 🙂 Selv er jeg nok ingen spillentusiast, og har ikke peil på de greiene der. 😉
    ******************************************
    Hehe…… Er ikke noen utpreget spillentusiast jeg heller.
    Men endel av de er genialt tidsfordriv på buss, tog osv når jeg ikke har noe spennende å lese på 🙂

Legg igjen en kommentar

