Jeg har blitt millionær….. igjen!!

Hver dag tikker det inn mailer i innboksen min med beskjed om at jeg er den heldige vinneren av x-antall millioner, noen har funnet en fjern, avdød slektning av meg med penger på bok eller jeg har blitt trukket ut i ett eller annet lotteri jeg aldri har deltatt i. Hvis jeg summerer alle beløpene som er meg tilgode, vel og merke hvis jeg gir de en haug med opplysninger om meg selv, så er jeg trilliardær (er det ett ord?) eller noe i den retningen.

Sånn rent bortsett fra at jeg faktisk leser aviser og dermed får med meg alle disse lureriene, så har jeg egenhendig oppdaget en og annen opplagt feil. Som feks at det nederlandske lotteriet oprerer med en hotmail-adresse og lignende. Hmm….. seriøst? Ikke veldig. Eller at det er så mange skrivefeil, både på norsk og engelsk, at selv en to-åring ville klart å skrive det bedre. Hørte jeg noen nevne google translate?? Jupp.

Forrige dagen fikk jeg en fin liten sak. Det var en blanding av norsk og engelsk. Og helt tydelig at den hadde vært gjennom ett eller annet oversettelsesprogra. At noen lar seg lure av dette, etter så mange advarsler i media, er for meg uforståelig.

Her er mailen i sin helhet:

Good Day Friend,
Mitt navn er Gerard Robbert Sebastiaan Martinus , jobber med JEG Finance Control Unit
Penge her the Nederland , er you for ansvarlig kontroll
utenlandske kontoinnehavere the forskjellige de Banken her to the Nederland . Jeg
funnet din e- post kontakt gjennom min internasjonale Country’s web – katalog .
Under Vår system årlige inspeksjoner av de forskjellige kontoene to the bank her
Nederland en funnet min Avdeling poengsum å Bosetti seg med en ENORM amerikanske
av sum $ 10,500,000.00 (You fem Millioner hundre amerikanske dollar) som ble avsatt
av den na avdøde Mr. Jerry R. Williams , en australsk statsborger . < / P> Among

Min undersøkelser oppdaget JEG at den avdøde Jerry R. Williams begunstiget eller har ingen
Parore for å KReversi Midler (U.S. $ 10,500,000.00 )
Loven og av mitt her i Landet Nederland Når er at en er Konto inaktiv only wed
Atte 8 år enn tilsynet har rett til å konfiskere midlene . These
Midler er å bli med i Ferd beslaglagt hvis nytte JEG ikke dra av det . These
hvorfor er JEG er du kontakter partner meg en gang i said i Livet
mulighet -time business . Alt du trenger å gjøre er å is Parore til de som sykdom ;
min advokat behandle og vil gi to relevante dokumenter om those
pengene og vil bli til din Konto overført the Landi , slik at you
kan den og dele det invest the lønnsomme bedrifter .
Alt JEG between trenger deg er for oss å jobb sammen – Bare Folge mine instrukser
og strategi , og vil gi JEG all relevant informasjon og som gjør at den
dokumentasjon nevnte midlene overført bli til din bank
kontoen lovlig USER hengerfeste eller et problem . Jeg vil gi deg på full
forklaring those svarer Business etter at du denne e- posten . Jeg meg gleder
hore between Snart deg .
Vennligst SVAR på denne e- post ved å skrive direkte til min private e- post: ( gerardrobbert50 @ aol.nl < / A>)
Beste hilsen , Gerard
Robbert
< / P>

Skulle det nå være noen av disse mailene som faktisk er ekte, så går jeg glipp av noen millioner. For mailene havner rett i spam-boksen.
Men hva skal nå jeg med en million eller ti? Jeg har det da så fint som jeg har det. Og penger har aldri gjort noen lykkelig i seg selv.

(Siste setning er IKKE ett spark i siden til de som føler seg tilsidesatt i statsbudsjettet. La det være klinkende klart).

8 thoughts on “Jeg har blitt millionær….. igjen!!

  1. Du svarte vel ikke på den mailen, ? Utrolig hva de finner på for å loppe folk. Slike mailer får jeg dusinvis av og sletter de like fort. 🙂
    Jeg trives like bra som
    0-Millionær, Og har det jeg trenger..
    Ha en fin Eftermiddag og Kveld.
    🙂
    *****************
    Nei, er du gal? Sånt lar jeg ligge i fred 🙂
    De fleste kommer i spam-boksen, men av og til er det en og annen som sniker seg inn i innboksen.
    Jeg trives også som 0-millinær 🙂
    Ha en strålende flott kveld du også 🙂

  2. For 7 år siden fikk vi en mail fra «bill gates sine karer» Bill Gates valgte tydeligvil tilfeldig ut noen heldige mennesker som skulle få seg en million eller to.. Vi måtte bare betale en liten summ for å motta den store summen.. Jadda..
    *********************************
    Hehe… ikke sant 🙂
    Men for 7 år siden kan jeg kanskje, hvis jeg legger godviljen til, forstå at folk lot seg lure. Men ikke i dag. Har stått for mye om det i media 🙂

  3. Gratulerer med millionene dine! Send dem for guds skyld ikke videre til meg. 😆
    *****************************
    Takk takk.
    Nei, jeg skal kose meg glugg ihjel med de selv. Nei, vent….. Jeg takket jo nei 🙂

  4. Kykkelig sier:

    Jeg heller kan ikke skjønne at folk lar seg lure! Det er faktisk helt utrolig…!
    **********************************
    Jupp 🙂

  5. Hehehe….vi har også fått en del slike opp gjennom årene. Av varierende kvalitet mht. til språket. Denne så jo rimelig primitiv ut, men det har jo vært eksempler på at høyt utdannede og erfarne mennesker har bitt på saker og ting de burde ha holdt seg langt unna. Akk ja. 😦
    ********************************
    Ja, jeg har flere liggende i spam-boksen min som er adskillig mye bedre enn denne her. Både med troverdighet i innhold og språk.
    At folk gikk fem på da de først begynte å komme, kan jeg forstå. Men ikke i dag. Nå har man jo blitt advart i øst og vest om disse mailene, brevene og telefonene 🙂

  6. Helt enig med deg, Nina Elisabeth, – at folk lar seg lure av slike åpenbart svindelmailer er totalt uforståelig. 🙄
    *************************’
    Jupp. Nå som det står så mye om det i media, burde det være lett å unngå å bli lurt av sånne 🙂

  7. Smart sier:

    Vel, hvis dere prøver å kjøre en dialog med disse så vil dere se hvor smarte de er og hvor gode «dokumenter» de stiller opp med. Svarte denne karen for morroskyld og etter litt mail frem og tilbake med personlig info (falsk fra min side) som navn, telefonnr, adresse fax personnr, kopi av pass osv. så kommer det en mail fra en advokat og etter denne kommer det fra en banl i Nerderland (SNS bank), men denne er selvfølgelig ikke den ordentlige banken. Etter en del mailer frem og tilbake så gjenstår det kun å sende over 1400 euro med Western Union, de kommer også opp med hvor de holder til i Oslo. Fikk prutet ned til 1000 euro og Gerard sin kone skulle til banken og betale inn de resterende 400 euroene. Ser at det er utrolig enkelt for noen å gå på en slik sak siden de faktisk er meget godt forbredt og har svar på alt. Men etter at jeg sendte en falsk Western Union melding til dem med at det var overført 1000 euro har jeg ikke hørt noe mer, tror nok de får litt problemer med å heve den, he he.
    ********************************************
    Joda, tviler ikke på at de er godt gjennomførte.
    Men så mye som det har vært skrevet i media osv om dette, burde folk nå være litt mer oppmerksomme.
    Og endel av de er jo så dårlig skrevet og lett gjennomskuelige at det bør være vanskelig å la seg «lure» 🙂

Legg igjen en kommentar

