Iskrem og sex.

Hmmm….. jeg er ikke akkurat den som skriver om sex, ei heller den som gidder å lese alskens artikkler om emnet heller. Om jeg er god i senga eller ikke, får nesten den jeg er til sengs med vurdere.  Men så kom jeg nå over denne artikkelen her i Nettavisen i dag. «Er hun god i senga» heter den så fint. Litt nysgjerrig er jeg jo en fredag morgen, så klikket meg inn. I det minste kunne jeg jo le litt av det som stod der om ikke annet. For disse artikklene har jo skjelden rot i virkeligheten for de fleste av oss.

Men altså. Under punkt nr 3 kunne man lese:

«Tro det eller ei, men smak i is kan avduke om du og hun er sexmatch. Det hevder i alle fall nevrologen Alan Hirsch som har utført en undersøkelse med 720 mannlige og kvinnelige iskremhedonister.

Mer konkret enn dette får du det ikke:

  • Jenter som liker is med kaffesmak er ofte forførende og flørtende, og passer best sammen med menn som liker jordbæris. Eller omvendt.
  • Jenter med vaniljeis som sin favoritt passer best med gutter som foretrekker sjokoladeis – spesielt Ben & Jerry-isen Rocky Road.
  • Mangler du fullstendig smak og liker is med smak av mynte og sjokolade, kan du holde deg til andre som liker det samme.»

Så hvor stiller dette meg mon tro. I følge artikkelen er jeg tydeligvis fullstendig uten smak 😉 Jeg har nemlig tre favoritter:
1. Vaniljeis med sjokoladebiter.
2. Pistasjis (?) med sjokoloadebiter.
3. Sjokoladeis med sjokoladebiter (Möwenpick sin)

Jordbæris står på en god 4. plass.

Hva liker du?

11 thoughts on “Iskrem og sex.

  1. Og de som foretrekker saftis, hvordan forholder det seg med dem? Eller enda verre: En kvinne som foretrekker saftis i forhold til en mann som foretrekker vaniljeis? 🙂
    ************************************************************
    Hmmmm…….. Mange kvinner har jo en form for sugemetode på saftisen. Kanskje den kan overføres til dyktighet på andre områder??? 😉
    Saftis mot vaniljeis….. HHmmm….. Vanskelig sak…. Hehe….

  2. Softis m/ sjokoladestrø. 🙂

    Ellers lurer jeg på hvem som finansiserer forskningen til Alan Hirsch. Og hvor mye tid han har brukt på dette?
    Hehe.. underholdende nok, bruk heller tiden på noe nyttig, spør du meg. 😉
    *********************************************************
    Tja… si det. Noe forteller meg at det ikke ligger all verden med vitenskapelige forsøk bak dette 😉
    Men som jeg sa til Dag-Eigil: kvinner har en tendens til å suge saftisen sin. Kanskje dette kan overføres til dyktighet på andre områder enn is?? 😉 Den er veeeeeeeldig vitenskapelig… hehe

  3. Nina….

    jeg liker ekte vaniljeis….som den er..

    men jeg kan godt ha en tynn pannekake eller en eplekake eller et stykke blåbærpai til….
    ********************************************
    Eller vaniljeis med en søt, «liten» pike til 😉
    Hehe… vaniljeis er godt det, selv uten sjokoladebiter 😀

  4. Jordbæris er veldig godt ja, men jeg strøk på den testen ser du. Jeg svarte vanilje eller krokan 😯
    Tror nok vi klarer oss fint sammen likevel 😆
    ********************************************
    Hehe….. Det tror jeg at dere gjør også 🙂
    Tviler på at testen er særlig vitenskapelig begrunnet 🙂

  5. Som bt, hjemmelaget vaniljeis. Men egentlig all is_krem_

    Det betyr vel egentlig at «I’m all yours» 😉
    **********************************************
    Hehe… ja, det gjør kanskje det 😉

  6. Jeg liker ikke is….ei heller ting som smaker søtt 😉

    Da er jeg kanskje kjønnsløs?

    😉
    ************************************
    Hehe… det tror jeg ikke du er 😉
    Kanskje vi skal sende spørsmålet videre til mannen som har kommet frem til dette utrolig vitenskapelige funnet??

  7. Blir like bekymret som Bohemen over her, – jeg er ikke overbegeistret for is, – jeg er nok mer ei sjokoladetuppe 😉
    I følge undersøkelsen burde jeg da være en nonne eller noe sånt 😀 ?
    *******************************’
    Hehe… tror ikke vi skal ta den saken der altfor seiøst 🙂
    Nonner har det sikkert fint de og 😛

  8. – og hvor ble det av helt vanlig krokanis med hjemmelagd sjokoladesaus?
    Vel får finne på sjøl da.

    – og forresten, har svart på utfordringen du ga meg – om s i d e r 🙂
    **********************************’
    Krokanis er jo bare ikke godt. Eneste som fikk være i fred i fryseren da jeg vokste opp. Når jeg tenker etter var det kanskje derfor de bgynte å kjøpe det. For å ha noe til gjester som kom uanmeldt. Hmmm….

    Da skal jeg straks stikke innom og lese 🙂

  9. anonym sier:

    Personlig tror jeg du er god i senga, uansett preferanser til is 😉
    Også er du søt 🙂
    **************************
    Hehe… takk for tilliten 😉

  10. anonym sier:

    Hehe klarte ikke å dy meg 😉
    Ha en fortreffelig dag!
    klem
    *****************************
    Ha en flotters dag du også 😉
    Klem tilbake!!

Legg igjen en kommentar

