Verdens beste pappa!

I dag er det farsdag, og jeg syns det er på sin plass å gratulere verdens beste pappa med dagen.
Sammen med mamma har du alltid vært der for meg og lillebror. Du har delt våre gleder, våre dårlige dager og våre største øyeblikk. Du har fulgt meg gjennom alle årene med håndball, på samme måte som du har fulgt broren min gjennom alle årene med fotball og skihopp.
zwani.com myspace graphic comments
Myspace Family Graphics
Vi har jobbet på samme sted og har gjennom det hatt mange gode samtaler på godt og vondt. Politisk har vi nok alltid stått ganske likt, selv om vi har hatt våre uenigheter der også. Men jeg tror du var ganske stolt av meg da jeg aktivt engasjerte meg og tok steget inn i kommunestyret som 19-åring. Like stolt da, som jeg tror du er nå, når jeg har takket ja til å stille til valg på nytt. Men jeg hadde ikke gjort alt dette hvis ikke jeg hadde fått med meg gode verdier hjemmefra. Jeg hadde aldri brydd meg om andre mennesker,om samfunnet og valgt å se lenger enn min egen nesetipp, hvis det ikke hadde vært fort at jeg fikk muligheten til å bli ett selvstendig menneske gjennom gode holdninger og god oppdragelse. Jeg hadde heller aldri havnet i fagbevegelsen og i en jobb jeg trives vannvittig godt i, hvis det ikke hadde vært for støtten jeg alltid har fått hjemme. Jeg vil faktisk med hånden på hjertet si at jeg aldri hadde fått muligheten til å komme så langt som jeg har gjort i dag hvis ikke du hadde dratt meg inn i Posten som 16-åring. Jeg vokste på det.  På alle måter. Og det har vært så utrolig fint å ha noen å snakke med som faktisk forstår hvordan det har vært å jobbe der. Alle utfordringene, alle omstillingene, alle endringene, alle frustrasjon over dårlig ledelse, god  ledelse og alt det positive man opplevde og fikk utrettet selv. Jeg gikk alltid best overens med transportgutta. Kanksje fordi det er der du hører til? Joda, jeg er nok ei pappajente på mange områder 🙂 

Du har alltid stilt opp når jeg har vært på flyttefot. Kom med bil og sterke armer for å hjelpe meg inn i nytt hjem. Tre ganger på ett år var vel ikke helt med i beregningen din. Ikke en gang klagde du (til meg iallefall) over at det kanskje ble litt vel mye på en gang.

Du kjenner hele «verden». Og ingen har noe vondt å si om deg. Uansett hvor jeg har beveget meg innenfor Posten-systemet har det alltid kommet folk bort til meg for å høre om jeg er min fars datter, når de hører etternavnet mitt. Og jeg har alltid kunnet si ja med stolthet. Jeg har derfor hatt gleden av å få bli kjent med mange av dine gammle kollegaer. Folk jeg faktisk ikke ville vært foruten å få møte. Det har alltid gjort meg hoppende glad å høre andre snakke om deg på samme måte som jeg oppfatter deg. Som en fantastisk mann på alle måter. Selvfølgelig har du dine dårlige sider du som alle andre, men de er bare ikke så tydelige 🙂

Kunne skrevet så mye mer, men det blir for langt å lese 🙂

Vi er nok ulike du og jeg. Men vi er også veldig like. Jeg er min fars datter og jeg er stolt av det.
Den beste pappaen i hele verden, GRATULERER SÅ MYE MED FARSDAGEN!!

7 thoughts on “Verdens beste pappa!

  1. Stjerner engang til jeg 🙂
    *********************
    Hehe… takk takk 🙂
    Liker ikke å legge ut samme innlegg på begge bloggene, men dette måtte jeg bare med 🙂

  2. Veldig flott tale til din far 😉 nå ble jeg rørt – jeg kan nok ikke si det samme om min far dessverre ….
    *************************************
    Takk for det 🙂 Pappa ble også rørt.
    Ikke alle kan skilte med å ha en sånn flott pappa som meg desverre.

  3. hei Nina ….

    grattis til dere begge – du med verdens beste pappa – og han med ei flott datter 🙂
    ****************************
    Hei på bt 🙂
    Takk er på vegne av oss begge 🙂 Syns det var på sin plass med litt ros til min kjære far. Han ble veldig glad selv også 🙂

  4. Åååå… for et flott innlegg. Og ja, ble rørt jeg også. Min pappa døde for snart 4 år siden, og jeg tenker på han hver dag. Heldigvis, stort sett er det med glede i hjertet 🙂 Han var nemlig også en verdens beste 😉

    Alle stjernene.
    ************************************
    Tror det er mange av oss som har verdens beste pappa 🙂 Og godt er det.
    Leit at du har mistet din, men man har de alltid med seg i hjertet likevel. Og som oftest er det jo med gode tanker 🙂

  5. For en nydelig tekst!
    Minner meg på at det er altfor lenge siden jeg snakket med pappa. Jeg skal ringe i kveld.

    Stjerner alt jeg klarer! 🙂
    ************************
    Takk for det 🙂
    Han satte veldig pris på det selv, og det er i grunnen det som betyr noe.
    Håper du får en hyggelig prat med din pappa 🙂

  6. Det er viktig å foortelle de som lever hvr glade man er i dem, denne var fin 🙂
    Øsnker deg en helg du vil like 🙂
    **************************
    Greit å få fortalt de det mens de er i live ja 🙂
    Ønsker deg en flott helg også 🙂

Legg igjen en kommentar

