Det ryktes at også jeg er student!

Men jeg er ikke så sikker på om jeg kvalifiserer til tittelen. Iallefall ikke på lik linje med de som nå sitter og nipugger til eksamen.

Jeg tar nemlig voksenpedagogikk ved NKI ved siden av jobben. Tror kanskje jeg har skrevet om det i bloggen på vg en eller annen gang.
Må innrømme at jeg sitter med konsekvent dårlig samvittighet for at jeg ikke klarer å ta meg tid til å lese og skrive oppgaver, men har en plan om å bruke juleferien til modul 3 og 4. Da er det bare den ene store oppgaven igjen, så kan jeg gå opp til eksamen.
Jeg er tydeligvis ingen flittig student lenger iallefall. Før elsket jeg å gå på skole. Det gjør jeg forsåvidt fortsatt, men med full jobb, myyyye reising, kurs og konferanser, samt at jeg prøver å ha et liv med samboer og venner, blir studier fort nedprioritert. Heldigvis har jeg en arbeidsgiver som lar meg lese og skrive litt mens jeg er på jobb. Så lenge jeg også gjør det jeg får betalt for å gjøre 🙂

Det jeg merker meg med NKI er at det er ett fantastisk sted å etterfylle kompetanse for de som ikke har tid til å sitte på skolebenken. Personlig må jeg innrømme at jeg tar dette faget for å kunne kjøre egne kurs på jobben, men jeg ser jo at jeg har stor nytte av også utenfor kursvirksomheten. Savner det å kunne gå på forelesninger og jobbe sammen med andre, men jeg står over den biten der. Denne gangen iallefall. Tror det kommer litt ann på hva slags fag man tar egentlig. Vurderer å ta arbeidsrett neste gang og det egner seg nok ikke som bare selvstudium. Vi får se hva som skjer når jeg kommer så langt.

Er forresten en ting til jeg har bitt meg merke i ved å ta fag hos NKI. Og det er at erfaring fra jobb, livet generelt osv faktisk teller med i oppgavene man skriver. Da jeg studerte på universitetet var det jo ingen som brydde seg om hvilken erfaring jeg hadde på noe som helst område når jeg skrev oppgavene mine. Vel, kanskje med unntak i politikk og forvaltning. Men her tyder det faktisk på at det teller inn. Og ikke minst hjelper. Tror jeg har skrevet mine oppgaver på den erfaringen jeg har, samt at jeg har klart å relatere det til pensum. Har hittil bare fått gode tilbakemeldinger, så noe må jeg jo ha lyktes med. Det er faktisk med på å inspirere meg til å gjøre ferdig dette.

Jeg anbefaler faktisk folk som ønsker å videreutdanne, etterutdanne eller bare utdanne seg til å kikke innom NKI og se om de finner ett fag de kunne tenke seg. Det koster litt, men er faktisk verdt alle pengene. At jeg sliter med tiden og motivasjonen er iallefall ikke NKI sin feil 🙂

Så i julen blir det fri fra jobb, men ikke noe latside likevel. Resten av oppgavene skal skrives ferdig og jeg skal begynne på prosjektoppgaven rett over nyttår.Lover å holde dere oppdatert på fremgangen.

One thought on “Det ryktes at også jeg er student!

  1. Du vet man har bare 24 timer i døgnet og så lenge du jobber, reiser og styrer ellers så synes jeg du skal være fornøyd med innsatsen..
    *****************************************
    Takk for det 🙂
    Men jeg må nesten komme meg til eksamen. Arbeidsgiver betaler jo for meg, så ligger litt press sådann 🙂

Legg igjen en kommentar

