"Er du fornøyd?"

Det var spørsmålet jeg fikk fra en kollega/venn i går.

«Er du fornøyd med året som har gått?»

Jeg kan ikke annet enn å si at jeg er kjempefornøyd. 2010 har vært snill med meg. Jeg har funnet meg helt til rette i ny jobb (har hatt den siden 2009, men ting tar litt tid av og til), har fullført de målene jeg har satt meg og flere til. Jeg har gode venner, en fin familie (som jeg ser alt for skjelden), gode kollegaer og hyggelige naboer.

Noen dager før jeg hadde bursdag i desember, fikk jeg ett annet spørsmål fra en tidligere klassekompis av meg: «Føler du deg noe anderledes nå som du har bikket 30?» Jeg kan ikke si at det føltes noe anderledes å bli 31 enn 29. Eller 30 for den saks skyld. Det var helt sikkert anderledes å bli 18 og 21, for de tallene fører med seg noe, men ikke 31.

Folk er veldig flinke til å fortelle meg at jeg begynner å bli gammel. At tiden løper fra meg i forhold til å få barn. At jeg burde gifte meg. Jeg vet at de sier  det i beste mening, men det er like fullt en smule frekt. Kanksje jeg ikke har lyst til å gifte meg. Kanskje jeg ikke kan få barn? Kanskje jeg ikke vil få barn? Kanskje jeg ikke har lyst til å fortelle hele verden hva jeg planlegger for fremtiden min? Kanskje jeg bare tar det som det kommer?

«Hvorfor planlegge ihjel livet?»

Jeg er glad for at jeg ble 31 i år. Jeg er glad for at jeg ble 31 det året det var meningen jeg skulle bli det. Alternativet er jo så fryktelig mye værre.
Om jeg er gammel? Nei, syns ikke det. Men jeg har ett år mer med erfaring, opplevelser, gleder, sorger, vennskap osv å ta med meg inn i 2011. Ett år til med ballast som gjør at ryggen er enda sterkere og rakere enn den var året før.
Erfaringene jeg har tilegnet meg vil hjelpe meg gjennom hva det nå enn er jeg står overfor neste år og årene som kommer.

Nyt tiden som kommer. Ikke planlegg alt i stykker. Ikke la andre tråkke deg ned i søla. Lev livet mens du har det. Etterpå er det faktisk for sent!!

Ønsker dere alle en riktig så fin nyttårsfeiring. Måtte dere alle får ett 2011 som dere ønsker dere!!

zwani.com myspace graphic comments

2 thoughts on “"Er du fornøyd?"

  1. Jeg ønsker deg alt godt for det nye året. Tusen takk for alt du har gjort for meg, for klemmer, for ærlige svar og for støtten. Blir ikke glemt 🙂

    Stor klem
    *****************************************
    Du vil alltid få ett ærlig svar av meg, vennen 🙂 Ville være dumt med noe annet.
    Alt det beste ønskes for deg også 🙂

  2. Alder er relativt, så ikke bry deg så mye om det. Det finnes nemlig 30-åringer som ser ut som, og oppfører seg som 60-åringer, og det finnes 60-åringer som ser ut som, og oppfører seg som 30-åringer!
    So what? «En lyt væra som en er når’n itte vart som en sku'», vet du 🙂
    Ha ellers et UTSØKT NYTT ÅR 2011 😛
    **********************************************
    Ett godt nytt år til deg også 🙂

Legg igjen en kommentar

