Takk og farvel?

Den siste tidens leven på vgb og iPublish gjør at jeg har mistet fullstendig lysten til å blogge. Både her og der.

Jeg er av den oppfatning at det er helt i orden at man er uenig om sak, det er jo slik man får nye impulser, testet egne argumenter osv. Men når det går over til å bli ren skitkasting på person, ja  da blir jeg direkte sint og frustrert.
Har bevisst valgt å holde meg unna enkelte innlegg og ikke kommentere hos enkelte bloggere, for uansett hva jeg sier så blir det brukt mot meg når jeg ikke er enig. Den type oppførsel finner jeg meg faktisk ikke i.
Tror vi i samme slengen kan konstantere at jeg ikke er noen mobber. Dermed er ikke dette et holdbart argument  å bruke for å slippe å svare på de spørsmål som blir stillt. Jeg blogger også ved fullt navn og bilde, så det ville være rimelig dumt av meg å begi meg ut på slike ting.

Sier som Bohemen: «jeg liker ikke hva som skjer innenfor husets fire vegger». Og jeg tar konsekvensen og flytter. Vel, det gjør jeg jo ikke. Men jeg kommer iallefall ikke til å bidra her så lenge miljøet forurenses på den måten vi har sett i det siste. Jeg kommer nok til å følge med og lese, slik at jeg vet når jeg eventuellt skal komme tilbake, men ikke regn med altfor mange kommentarer, ei heller innlegg.

Takk for alle hyggelige samtaler, interessante diskusjoner og meningsytringer. Takk for støtte, smil, tårer og nye vennskap. Takk for alt.
Vi sees plutselig igjen. Ett annet sted i denne verdenen her. Hvor vet jeg ikke, men jeg liker å skrive, så ett eller annet sted tar jeg nok veien. Jeg kommer kanskje tilbake hit, men lover intet.

28 thoughts on “Takk og farvel?

  1. Og jeg skjønner deg godt…

    Det har stormet på vgb før, og det løyer som regel rimelig fort. Hvis det er noen trøst.
    ******************************
    Joda, det løyer nok denne gangen også. Som vanlig.
    Men i løpet av mitt lille år her inne, dukker disse til stadighet opp. Og de eskalerer for hver gang.
    22.11.2010 skrev jeg dette innlegget: http://nina.vgb.no/2010/11/22/na-er-det-f-meg-nok/
    Det er ca. 2 måneder siden. Så jeg finner meg ett roligere sted tror jeg. Skjønt, jeg vil jo ikke ha det rolig. Bare saklig 🙂

  2. Uffda, håper du kommer tilbake eller gir tegn hvor du flytter!!
    *************************************
    Flytter jo ikke helt. Kommer til å kommentere i allefall. Der hvor det går ann å gjøre det saklig uten å bli hengt ut etterpå 🙂 Kan hende jeg legger ut innlegg igjen også, dersom dette roer seg.
    Og flytter jeg er nok du en av de som får beskjed 🙂

  3. sj sier:

    Pust dypt e du snill. Hvis du gjør det, så håper eg at e så snill og lager det lille likelønnsinnlegget! Vil du ikke, så gjør du det ikke! Så full respekt for din avgjørelse. 🙂
    Kos dæ kor en du vandrer 😉
    P.S Laget et lite innlegg om do og fred! Den hva nok for snill skrevet! Finner den på bloggen min.
    **********************************************
    Likelønn ja. Det har jeg jo lovet deg å legge ut. Og det skal jeg gjøre. For din skyld 🙂 Må bare finne roen til å skrive det først.
    Jeg puster dypt og beholder roen 🙂
    Kikker innom innlegget ditt jeg vet du 🙂

    Forresten, når jeg klikker på navnet ditt kommer jeg bare til vgb sin forside….. og jeg finner deg ikke uansett hva jeg søker på…….

  4. Vel, føler du at du må pausere eller flytte på deg, er jo det ditt valg! Men også jeg syns det vil være synd, da
    vi tross uenigheter på mange plan, har hatt relativt sett
    saklige debatter oss imellom…?

    Men lykke til hvor enn du går og hva enn du gjør!
    ********************************************
    Joda, vi har hatt saklige debatter vi. Men nå er faktisk du en medvirkende årsak til at jeg ikke gidder å være her mer. Ikke pga hva du har sagt og ikke sagt til meg, men generellt.
    Og jeg har kommentert deg hos Sirenja, så vet du det….. Ikke vondt ment, men det er på tide du også finner igjen selvinnsikten her du også.
    🙂

  5. sj sier:

    Javell!! Har nok rotet til noe igjen!! Ikke uvanlig! 😉
    Skal skjekke! Setter pris på at du skriver det. Takker 🙂
    ******************************************
    Tja, har sett det før hos andre så ikke sikkert det er din feil 🙂
    Innlegget kommer iallefall 🙂

  6. For ikke engang repostet innlegget! Men søk på Goggle, på sjøsjuk, så finner du!
    Sånn er det bare 😉
    ******************
    Fant deg jeg 🙂

  7. Og jeg som likte så godt dine saklige, godt skrevne innlegg…:-)
    Jeg har desverre kommentert veldig lite hos deg, men det er fordi du har fått sagt det meste, slik at kommentarene nesten har vært overflødige. Beklager det, vet at det er godt med tilbakemeldinger uansett 🙂 Skjønner bakgrunnen for at du vil «slutte», men regner nok med at bølgene legger seg etter hvert. Selv har jeg holdt meg unna diskusjonen i det siste, ser på den som et temmelig håpløst foretak 😉
    Håper du ombestemmer/ bestemmer deg til å bli på VGB 🙂
    *************************************
    Hei Birgit.
    Hyggelig tilbakemelding å få 🙂
    Jeg har ikke bestemt meg for å dra helt enda. Men jeg mister fullstendig lysten på å blogge. Spørs om jeg klarer å holde meg lenge uansett 🙂
    Denne bølgen legger seg nok en gang. Men det er ikke mer enn to måneder siden sist vi hadde en sånn gående. Og flere vil nok komme.
    Jeg gir uansett beskjed om hvor jeg går, hvis jeg går 🙂

  8. Skulle ønske du ikke ga deg, men heller dro i gang et lite sprell selv (det har du for så vidt gjort med dette innlegget da, men jeg tenkte kanskje på et helt annet tema??)

    Jeg fortsetter i alle fall med blogging på min måte 😉

    Og sier som flere andre, at jeg setter pris på innleggene dine, og måten din å blogge på, selv om jeg ikke har kommentert på alle 🙂

    Ømsker deg en fin kveld videre 😉
    ***********************
    Hehe….. Sprell ja. Har jo lovet sj ett innlegg, og det kan det fint bli diskusjoner av. Vi får se 🙂
    Hyggelig at du titter innom. Setter pris på sånne hyggelige tilbakemeldinger 🙂 Jeg er ikke så flink til å titte innom deg, men jeg lover å bli bedre 🙂

    Ha en fortsatt fin kveld du og 🙂

  9. Vi får trekke pusten og late som vi er BarnehageTanter 😉
    **************
    Noe sånt. Men det er en grunn til at jeg aldri ble barnehagetante 😉

  10. Forstår deg godt jeg..
    Håper du ikke forsvinner helt, det blir så trist her da.
    Jeg liker meg heller ikke når det skytes mot personer..
    Håper virkelig det blir fred og ro så det igjen blir gøy å blogge.:)
    Klem til deg.
    ******************
    Blir nok ikke helt borte. Sjansen for at jeg dukker opp her er rimelig stor. Liker meg her, men miljøet forsures gang på gang med personhets, og det er jo ikke derfor vi er her. De fleste av oss gikk ut av barnehagen for leeeeeenge siden 🙂

    Klemmer til deg og 🙂

  11. Ikke bli borte for oss da. Ta deg en liten pause til stormen er stillet. 🙂
    Men jeg skjønner poenget ditt. Og ære være de som nå er igang med «vanlig» blogging igjen.
    Fin kveld til deg Nina Elisabeth
    *********************
    Jeg orker ikke mer intriger og faanskap. Men jeg har lovd sj å skrive ett innlegg, så får vi se hvordan stemningen er etter det 🙂
    En fin kveld til deg og rajobr 🙂

  12. Stå i det litt til du, det er vel ikke deg som står midt opp i det vel?
    Skriv iallfall innlegget ditt og se hvordan det blir mottatt.

    All lærdom er god lærdom hvis vi velger å se det slik, er mitt motto, det hjelper for å se over det mest trivielle og «slemme» 🙂

    Dessuten kan alle bli flinkere til å tenke sak og ikke person og kommentere ut fra det 🙂
    såpass har jeg da lært
    ************************
    Nei, det er ikke meg det her handler om. Selv om jeg har fått beskyldninger kastet mot meg av to av disse som står på samme side i denne krangelen som påstår. Det er dok ikke derfor jeg vurdere å emigrere fra hele vgb.

    Jeg kan med hånda på hjerte si at jeg i så og si alle mine innlegg og kommentarer har snakket sak og ikke person. Desverre er det alltid noen som leser det de vil likevel 🙂

    Skal skrive innlegget. Har lovet sj det. Gleder meg til å se hvor det bærer. Jeg er politisk orientert og det er ikke alltid venstresiden er like «populær» her inne. Hehe…. 🙂

  13. Ti de ihjel!
    Jeg forstår VELIDG godt hva du mener, men logg heller av, jeg vet jeg gjør, gjør noe annet og la idiotene herje i sitt selvdestruktive og selvsentrete univers ALENE! Det kommer bedre tider.

    Jeg er dog overrasket over at dette har fått fortsette, og innleggene fortsetter å hagle, fan meg både her og på IP (ganske forunderlig dog å dra en kragnel fra vgb inn dit! – latterlig) i så mange dager. Man trenger ikke vite hvor det startet, man trenger bare se hvor det fortsetter!

    Dette er et nettsted for meningutvekslinger, dagligobsrvasjoner og deling.
    Slik som dette skjer med gjevne mellomrom, og det er svært interessant å se at det er oppviglerne og de som ser seg mest _nødt_ til å informere resten av bloggen om, i innlegg etter innlegg hvor skapet både kommer fra og skal stå som er mest sjokket over hvor mye mobbing det er her inne og hyler om jaging i flokk og så videre… jeg spyr!

    De kan bloggdra til blogghelvete for min del! Forpester et helt nettsted med kvalmen, hatet og denne grusomt unødvendige klappingen på skuldrene til de som er enige med en selv.

    I`m off… !
    ************************
    Dette er jo ikke første konflikten som kjøres både her og på iP. Munnhuggeriet mellom Nymph og Diva Andrea foregikk jo også begge plassene.

    Jeg kjenner at jeg blir kvalm av hele greia. Når vedkommende som beskylder meg for mobbing, så hardnakket går ut og støtter den ene, og kanskje værste parten i denne konflikten, begynner jeg å lure på hva skjer. Antimobbe kampanje gjennom mobbing?? En smule selvmotsigende kanskje?

    Har så mye jeg vil si idenne saken, men denne gangen tror jeg faktisk ikke at jeg skal bry meg. Jeg har holdt meg godt unna en blogg den siste uken, og skal holde meg unna to til den nærmeste tiden.

    Jeg klarer nok ikke logge ut, men jeg skal holde meg unna 🙂

  14. SÅPASS ja.. vel-vel, da får du spre budskapet om denne selvinsikten BEDRE enn hittil inne på Ipublish også da, ettersom du trives så god sammen med DEM altså.. * hmm *
    *************************
    Nei, nå ble jeg overrasket du.
    Trives ikke sammen med noen av dere for tiden jeg.
    Og til din informasjon, så har jeg gitt BB en hilsen om selvinnsikt, lenge før jeg skrev det til deg. Så kom ikke med den!

  15. Bra at du tenker over saken 🙂
    Jeg har ikke problemer med vestresiden ..blunk blunk…
    Selvom jeg er rimelig oppgitt over fortgangen i resultat fra de rødgrønne.
    *********************
    Er ikke alltid like fornøyd med de rødgrønne jeg heller, men det er nå på den siden jeg er om ikke annet 🙂

  16. Det var en grunn til at jeg forlot VG bloggen og den er vel nå egentlig litt den samme som din.
    Dette syns jeg egentlig bare er veldig trist. Klems
    ******************************
    Ja, det er trist. Men det er like trist at det flyttes over på iPublish også. Akkurat som sist.
    I stedet for å forsure to portaler, kunne man ha holdt seg til en. Effy sier jo selv at hun har beholdt bloggen sin her på vgb, så da kunne hun ha holdt denne krangelen her.
    Skjønner godt at hun forsvarer seg altså, men hva med å holde det lokalt?
    Klemmer 🙂

  17. Trist at du mister blogglysten pga slike folk, men skjønner deg godt. Den siste tiden har jeg vært glad for at jeg er på eget domene, men jeg håper du sier ifra om du kommer tilbake! Du er IKKE en mobber, det har vi vært igjennom før, og folk som er så patetiske at de anklager deg for det fordi du er uenig burde ha seg en på trynet!
    *************************************************************
    Det er jo ikke første gangen dette er tilfelle her inne. Og jeg har bare vært her litt over ett år. Jeg er drit lei av å måtte se på at folk tar «mannen i stedet for ballen». Og enda værre at folk ikke har selvinnsikt nok til å se hva som foregår. Greit, det er enklere å se fra utsiden, men ærlig talt… Dette har vært drøyt.
    Hyggelig at du tittet innom iallefall. Jeg blir nok ikke borte, borte 🙂

  18. Line E. Hvor mye tror du Starbear hadde triumfert om jeg åpna bloggen bare for å forsvare meg her? Og hvor paranoid ville han vel ha hylt om at jeg var? I forhold til alle de innleggene han har spydd ut her, så har jeg skrevet to innlegg om dette: Det første der jeg ba om hjelp fra medbloggere om hvordan jeg skulle takle dette angrepet og det andre for å få en oversikt over hvordan alt dette egentlig startet – kivingen mellom meg og Starbear før Anita Horns innlegg. Jeg ser også at det er noen her inne som tror at de skjønner hele saken så mye bedre ved å IKKE vite alt – det er jo det samme som å forsøke å strikke en sokk ved å bare lese halve oppskriften.
    Jeg skriver ikke flere innlegg om dette, medmindre jeg ikke får noe saklig fra politiet etter hvert. Så får han bare herje som han vil her. Jeg sa klart ifra i min siste kommentar at jeg ga meg inne hos Anita Horn. Og lysten til å åpne BurnieBerit igjen er så definitivt ikke til stede.
    Jeg føler ikke jeg har flyttet krangelen til iPublish. Jeg har lagt igjen synspunkter og det er mange som har gitt støttende kommentarer (og blitt kalt forrædere eller lignende, av Starbear i etterkant) men det er alt. Krangelen; hetsingen og personforfølgelsen er her inne.
    **********************************************************************
    Jeg vet hvilke innlegg du har skrevet om dette. Har kommentert de også. I tillegg skjønenr jeg godt behovet ditt for å forsvare deg.
    Men dette var en personkrangel som tok fatt her på vgb og da burde den være holdt her.
    Hvorfor skulle du bekymre deg for at han eventuelt triumferte over at du forsvarte deg her? Det ville jo bare være rett og rimelig at du gjorde det. Alle de som forsvarer deg inne på iP, ville jo gjort det samme her. Men du hadde kanskje fått noen flere negative kommentarer her også.

    Er fullstendig klar over at dette begynte lenge før innlegget til Anita Horn, men det er da vel ingen unskyldning for å trekke det så langt som det har gått? KRangelen, hetsingen og personforfølgelsen er ikke bare her inne. Se på de kommentarene som ligger i innleggene du har skrevet på iP. Du er ikke uskyldig i hetsingen du heller. At du eventuelt ikke nevner navn osv gjør det ikke mindre enkelt å vite hvem du sikter til. Men jeg merker meg at sinnet ditt skriver for deg.

  19. Nei, Berit, kranglingen, hetsingen og personforfølgelsen er ikke bare her inne. Den er i aller høyeste grad også på IP!

    Hvorfor i alle verden skal bloggen få bakgrunnshistorein mellom deg og en bjørn!? Det holder i massevis å se på det som har skjedd her i de siste dager om vi ikke også skal få enda mer synsing og hvem sa hva og hvor tredd nedover ørene.

    Jeg har alt sagt det hos Terje, men vi kan faktisk SE, selv om vi ikke sier så mye. Vi har hatt rundanser her inne før, og ikke si noe vil ikke si det samme som man ikke ser.
    Se hva MT sier i sin kommentar på ditt innlegg. Hun sier det så rett!

    Det du gjør på IP nå er _akkurat det samme_ du kritiserer en annen for!
    **************************************************************
    🙂

  20. sånne stormer går over bloggeland fra tid til annen, det beste er å observere og ikke involvere seg.. sitt på gjerdet til det roer seg.. ikke ta noen avgjørelser nå!

    Værsåsnill?
    *************************************
    Jeg skrev jo at jeg ville vente til dette blåste over og kanskje komme tilbake da. Dette handler ikke om meg, men om miljøet her inne. Det er bare to måneder siden forrige personangrep foregikk her inne. Og det er langt ifra bare disse to jeg har registrert det året jeg har blogget hos vgb.
    Jeg blir skremt over at voksne folk holder på slik, og jeg blir skremt over massesuggesjonen vi ser utarter seg hver bidige gang. Skylappene kommer på plass og svært få ser det som skjer i objektivitetens navn. Jeg har også hatt problemer med å «velge side». Jeg burde klare å holde øynene klare slik feks viljen og enkelte andre har gjort. Men jeg har vinglet fra side til side i denne saken. Og det liker jeg ikke. Er oppegående nok til å se hva som foregår her, og jeg burde la det ligge, men jeg blir for engasjert.

    Jeg har ikke forlatt åstedet enda, og er tilbake med minst ett innlegg. Det har jeg lovet sj 🙂

  21. Viljen, da ser vi det nok ikke likt. Om Anita Horn ikke har forandret på en kommentar igjen, så skrev jeg at jeg trakk meg der inne, noe som skulle tyde at jeg satte strek. Det fortsatte der inne og deretter med innlegg fra Starbear, hvor jeg er moderert vekk. Hvor mye dritt skal han få pøse ut her? Det kunne like gjerne vært noen andre, som er mykere enn meg. Hva da? Tenk om Erta Berta var angrepet? Tror du hun hadde tatt til motmæle?
    Nei, vi ser nok ikke dette likt og jeg holder ord; jeg legger ikke ut mer, som jeg skrev i kommentaren over, medmindre det ikke skjer noe spesielt politimessig. Så kan vi jo se hvor lang tid det går før Starbear legger ut noe nytt med fordekte ord og skjulte hint hvor han kaller en hel skare på iPublish for stygge ting igjen. Hadde han enda holdt det til meg…
    *************************************************
    Den meldingen lå der den, så hun har ikke forandret den. Hadde ikke iallefall.
    Du kan ikke hevde at du har satt strek, når du går innpå iP og skriver to nye innlegg. Hadde du satt strek, hadde du ikke skrevet noe mer om saken noe sted, uansett hvor mye dritt han kom med.
    Men du mente kanskje bare at du hadde satt strek inne her og ikke i selve feiden?

  22. Du trenger ikke være helt, Berit. Står fremst og ta støyten liksom. Det er heller ikke det som skjer, men at du og en annen har røket fantastisk uklar.

    EB kommer aldi til å bli utsatt for slikt for hun deltar ikke i smafunnsrelaterte innlegg. Hvertfall ikke på lik linje som deg! Så snakker der to helt forskjellige språk, samt at du kaller spade for en spade og ikke viker tilbake for…en fight eller to.
    Hva som har bidratt til dette står nok begge for, men fra der… kan man nok gå inn i seg selv. En mer enn en annen. Me not født i går you know!

    Jeg synes bare det er forferdelig unødvendig å ta ALT gjennom bloggen! Der må du og ta selvkritikk! Selv det jeg sier nå… så jeg snakker nok meg selv i munnen her nå, men endog.

    Det er (eller burde være) bloggmord å redigere en annens kommentar! At Mod ikke har gjort noe med det er forkastelig! Rett og slett.
    *****************************************************
    Man redigerer ikke andres kommentarer. Sånn er det bare.
    Det alene burde jo være kime til utkastelse herfra.

  23. Jeg tar jo ikke alt gjennom bloggen, det er jo derfor jeg har henvendt meg til politiet… etter råd fra Magne moderator Antonsen… Det er Starbear som fortsetter å legge ut innlegg som omhandler alle på iPublish…
    Nei, Litt jobbing og så er det natta 🙂
    ***************************************
    God «morgen» 🙂

  24. Jeg skjønner deg godt, Nina Elisabeth.

    Selv jeg, som har vært i pausemodus en tid, og overhodet ikke er involvert i kranglingen her, men bare har tittet innom av og til, er oppgitt over at noen få enkeltpersoner kan lage så mye kvalm og synke så langt ned med å tvære ut konflikter som ikke angår vanlige bloggere her.

    De er i ferd med å ødelegge restene av VGB.

    Jeg opplever at du har en god, interessant og saklig blogg,og det vil være veldig synd om du slutter.

    Men ta deg en pause inntil stormen har lagt seg, for en gang MÅ jo kranglefantene bli lei av tullet sitt og forstå hvor mye de skader VGB med sine navlebeskuende og gjensidige sjikaner.

    De må ta et ansvar, alle sammen, på begge sider av feiden.

    Jeg er veteran her og runder snart fem år her på bloggen, men maken til egosentriske og hatefulle personangrep med mangel på selvinnsikt kan jeg nesten ikke huske å ha vært vitne til.

    Stadig har det skjedd at noen skriver enkeltstående sjikanerende kommentarer her og der, men den føljetongen av kjeklevirus som nå har infisert VGB, kan jeg ikke huske å ha sett før.

    Ikke gi deg, Nina Elisabeth!
    Før eller senere tar sikkert dette meningsløse vrøvlet slutt.
    *****************************************************
    Jeg vil ikke slutte her. Det har jeg sagt mange ganger andre steder også. Men denne meningsløse sjikaneringen man til stadihet ser her inne, tar jo f*** ingen ende. Og selvinnsikten til begge to er jo i denne sammenhengen omtrent lik null. Begge avvfeier de som er uenig med at de ikke forstår, ikke har helheten, at den var den andre som begynte osv. BARNEHAGE…….

    Hyggelig at du kikker innom 🙂

  25. Hva jeg mente er jo uviktig nå, siden sola skinner over tåka i Fannrem og det ser ut til å bli en ålreit dag 😉
    ****************************************************
    Heldig du som kan nyte finværet 🙂
    Jeg sitter inne på kontoret, høy på sukker (som roet meg litt ned merkelig nok) og ser lengtende ut på det flotte været i tigerstaden.
    Ha en strålende dag 🙂

Legg igjen en kommentar

