Wee… Jeg har fått en utfordring :-)

Helene Drage har vært så snill å utfordre meg, og den tar jeg jo selvfølgelig i mot. Jeg syns i grunnen det er litt stas å bli husket i sånne sammenhenger. Sikkert fordi det ikke skjer så ofte 🙂 Jeg har alltid syns det har vært moro med tester, quizzer, spørreundersøkelser osv, så dette er jo absolutt intet unntak.

Reglene er som følger:
– link til den som har gitt deg utfordringen
– svar på 10 spørsmål
– send videre til 10 andre bloggere

Vel, vel. Det kan da ikke være så himmla vanskelig. Trodde jeg. Helt til jeg så spørsmålene. Sminke? Hva f***? Hjelp….. Neida, jeg klarer de to spørsmålene som omhandler dette. Men det er jammen meg bare på hengende håret. Det finnes jo gutter som er mer opptatt av sminke enn meg 🙂
Uansett. Her goes:

1. Hvorfor startet du å blogge?
Jeg hadde lest utallige blogger inne på vgb.no i en liten evighet. Ble til slutt fristet til å begynne selv. Tenkte som så at jeg iallefall kunne prøve. Visste ikke om jeg hadde noe å tilby verden, men jeg trengte ett sted å få ut meningene mine. Siden jeg har endel (ikke alle) venner som er fullstendig blottet for meninger om samfunnet osv og en samboer som ikke vil diskutere noe som helst, måtte jeg jo få utløp ett eller annet sted. Var ikke så opptatt av lesere i begynnelsen, for dette var bare en «blåse ut» blogg, men syns nå igrunnen det er litt mer artig når noen leser og kommenterer. Vi er vel alle bittelitt opptatt av å bli sett 🙂

2. Hvilke blogger følger du?
De jeg følger mer eller mindre daglig, ligger i listen på venstre siden i bloggen min. Utover dette følger jeg Linniiie og Den afrikanske farmen fast. Linniiie fordi hennes brutalt ærlige negativitet er paradoksalt nok morsom. Den afrikanske farmen fordi den er velskrevet, reflektert og spennende.
Ellers er jeg da innom både det ene og andre. Men det er som oftest når jeg kjeder meg og ikke vet hva jeg skal finne på.

3. Favoritt make-up merke?
Ja, særlig. Aner ikke hvor jeg skal begynne. Har hørt om mye rart da. Hehe….
Nei, altså…. Jeg henfaller oftest til Max Factor når det gjelder mascara og Isadora når det kommer til øyeskygge.

4. Ditt «må ha» make-up produkt?
Jeg MÅ ha mascara. Men det er også det eneste. Med unntak av litt øyeskygge i ny og ne, så er det også det eneste jeg bruker. Ikke pudder, ikke kremer, ikke dill og dall. Eller, jeg bruker lipgloss, men det er ikke noe jeg må ha. Har det alltid med meg, men får ikke panikk om jeg mangler det en dag.
Med unntak av den gangen jeg var forlover for ei venninne, kan jeg med hånden på hjertet si at jeg aldri har sminket meg. Og da var det jo ikke jeg som gjorde det selv heller. Mascara er ikke å sminke seg. Det er bare å se våken ut.
Jeg kan ikke den edle kunsten det er å sminke seg. Men skulle ønske jeg kunne. Ikke fordi jeg bryr meg, men fordi det er alright å kunne gjøre litt mer ut av det, når det er noe spessielt som skjer.

Men dette hadde da ingenting med saken å gjøre. Må ha make-up produkt er altså mascara 🙂

For dere som ikke tror meg:
Her er jeg altså. Nina, a natural…. I en båt på Themsen.
Med en starbucks. Får legge til at jeg snakker med ei venninne siden jeg ser helt dust ut.

Trykk på bildet så blir det sikkert større.

5. Favorittfarge?
ROSA
Jepp, jeg er 31 år og digger rosa. Jeg kommer ikke over den fargen om jeg prøver aldri så hardt. Politisk er jeg rød, så det er også en favorittfarge, men den kan jeg ikke ha på klær. For det kler jeg ikke.
Ellers så er svart en gjenganger i skapet mitt. Sammen med lilla, brunt og hvitt.

6. Parfyme?
Jeg må ha parfyme som ikke er for tung. Jeg får vondt i hodet av alt som har tjære i seg og som lukter for mye.
Akkurat nå bruker jeg Bvlgari, Voile de Jasmin. Den er mild og god.
Siden ejg skal innom Gardermoen på mandag, vurdere jeg å kjøpe meg en ny en. Fikk en prøve av en Calvin Klein sak. Tror den heter Blossom. Noe i den duren i allefall. Den luktet kjempegodt både i beholderen og på meg. Det siste er det viktigste. Hehe…. Må iallefall ha en ny sommerparfyme og den CK saken var veeeeeeldig god 🙂

7. Favorittfilm?
Uansett hvilken film jeg ser, så kommer jeg alltid tilbake til Schindlers liste når noen spør meg om hvilken film som er min favoritt. Den har en hard konkurent i Dagboken (Notebook). Begge to er helt utrolig nydelige filmer.

8. Favoritt klesmerke?
Jeg handler stort sett på H&M, Vero Moda og de butikkene der. Det gjør at jeg har råd til å bytte litt oftere 🙂
Men ellers så er Bergans en stor favoritt når det komemr til friluftsklær. Kommer jeg over en Hollister butikk så er jeg i himmelen. Jeg har vel samme forholdet til det merket som andre har til Gucci, Prada osv.

9. Hvilke land vil du besøk?
Jeg vil besøke alle verdens land. Men hvis jeg må velge så blir det følgende ( i uprioritert rekkefølge):
USA (igjen)
Vietnam
Kambodja
Japan
Peru
Hawaii
Alpene (jeg vet, ikke noe land… men jeg elsker alpene i Sveits og Østerike.)
Det er nok mange flere jeg gjerne vil besøke. Men det får holde med disse i første omgang. Tar noen år det der også, siden jeg ikke har råd til å rekke over alle i 2011 🙂

10. Still det siste spørsmålet selv: Hva er du mest opptatt av?
Ja, si det du. Burde kommet opp med ett mer smart spørsmål. Men uansett hvilket spørsmål jeg her stiller vil svaret handle om politikk.
Jeg kunne ha kommet med noen vide vendinger om at jeg er mest opptatt av en rettferdig fordeling av resurser og ett likeverdig tilbud til alle. Jeg kunne sagt at jeg er mest opptatt av at alle skal ha det bra og at ingen skal lide. Jeg kunne ha sagt at jeg er mest opptatt av skole, helse og velferd. Og jeg kunne sagt at jeg er mest opptatt av miljø.
Sannheten er vel at jeg er omtrent like opptatt av alt som skjer i samfunnet. Riktignok så er det rettferdig fordeling, miljø og likeverd som står meg nærmest. I tillegg til likhet for loven. Men av og til møter jeg meg selv kanskje i døra. Jeg er politiker. Jeg stiller til valg i høst. Som politiker vet jeg at man må velge. Vurderingen av handling opp mot konsekvens blir endel av hverdagen. Å få kjeft fra alle som mener at man bare kan bruke penger fra oljefondet og dermed løse alle problemer blir endel av hverdangen. Det er det forsåvidt i dag også, men det kommer til å bli værre. Alle vil ha sin del av kaka, og «ingen» forstår at ikke alle kan få like mye. Det naboen til høyre mener er viktig, er ikke det samme som hva naboen til venstre mener.
Jeg er politiker og jeg er mest opptatt av politikk. En HELHETLIG politikk. Ikke at den som skriker høyest skal få mest.

Bloggere som får denne utfordringen fra meg er:

Abi

Den afrikanske farmen

Jojja

Carpe

Frode

Icicle

Valmuejenta

Effjusikay

Renate (Words)

Mormor

14 thoughts on “Wee… Jeg har fått en utfordring :-)

  1. Jajamensan.
    Dette blir verre for en gammel mormor
    Det krever nok litt tankevirksomhet, for akkurat denne mormoren er grønn som spinat når det gjelder blogging.
    Men du kan være sikker på at jeg skal gjøre mitt beste (om ikke i dag).

  2. Døh, jeg er midt i flyttekaos, altså 🙂
    Og denne var omfattende og tar tid. Får se hva jeg klarer innimellom, men jeg lover ikkeno`:)

    Var kjekt å lese svarene dine, forresten. Noe av det kan nok ligne på det jeg evt. kommer til å skrive selv 🙂

    • Hehe… det er da ikke noe krav til å måtte svare på timen 🙂
      Kos deg med flyttingen du. Og dersom du vil ha ett avbrekk, så kan du jo leke litt med utfordringen 🙂

    • Ja, det er morosamt 🙂 Selv jeg syns det til tross for sminkespørsmålene. Finnes jo ikke sminkete på en flekk 🙂
      Klart du også skulle få være med 🙂

  3. Takk for utfordringen! Gøy 🙂
    Svarer om plutselig – når nå det måtte være 😉 (Sakl gjøre det altså, tør bare ikke love når! Hehe)

Legg igjen en kommentar

