Mulig jeg er smålig, men…..

Jeg bor i ett veldig hyggelig nabolag. Masse folk på min egen alder. Trivelige alle sammen. Men av og til så klarer de å irritere meg så grenseløst. Og det er helt sikkert smålig av meg. Men det får så være. Jeg må bare få det ut 🙂

Registrerte på FB at ene nabodama har bursdag i dag. Svingte selvfølgelig avgårde en melding for å gratulere. Sånt gjør man jo med de man kjenner.
Så ringer samboeren:

Sambo: «Nabodama» har bursdag i dag.
Jeg: Jeg vet.
Sambo: Åå… Har du fått mld av … (samboeren hennes)?
Jeg: Nei, jeg så det på FB, så har gratulert henne der. Hvordan det?
Sambo: Nei, … (samboeren hennes) sendte meg en mld og sa at hun hadde bursdag, og at det var hyggelig om dere gratulerte henne.

Hva faan? Jeg hylte noe tilbake om makan til frekkhet og at han kunne drite og dra (unskyld språket) i å sende sånne meldinger før jeg nesten slengte på rørert.

Rakk å si unskyld til min samboer først i det minste. Ikke hans feil 🙂
Jeg vet det er smålig å reagere sånn, men her kommer noe av forklaringen:

Nabolaget, spesiellt denne lille familien der, er veldig flinke til å flagge på alle bursdager for store og små. Runde dager fos oss voksne, alle bursdager for de små. Men, og det er her det ligger: det var ikke ett flagg å se den dagen jeg fylte 30 år. Jeg gir jo egentlig en lang f*** i om de flagger sånn egentlig, men når de husker alle andre, men glemmer meg så blir jeg litt pissed. For å si det mildt. Eller såret. Og når da samboeren i det aktuelle huset presterer å sende ut en sånn mld, så koker det over i hodet mitt.

Mulig de ikke liker meg. Det er greit, og av og til forståelig. Men makan til frekkhet. Å sende meldingen altså. Ikke det at de ikke liker meg.
Synd det går utover henne denne gangen. Men hun får ingen sms. Bare den jævla meldingen på FB.

Og ja, jeg pleier å heve meg over sånt. Prøver å være ett bedre menneske, men ikke denne gangen.

4 thoughts on “Mulig jeg er smålig, men…..

  1. Herregud… for en oppførsel… kanskje det er den jeg skal ta når Sambo har bursdag neste gang, sende meldinger rundt til folk og be dem gratulere han? Vettuge mennesker gjør da ikke sånn?

  2. En smule merkelig oppførsel ja, tror ikke jeg har hørt om andre som sender melding for å passe på at noen får bursdagshilsener 😛

    Du får passe på å «glemme» hans bursdag når den kommer 😉

    • Aner ikke når han har bursdag jeg, så det går nok fint å glemme 🙂
      Føler meg litt smålig, men samtidig ble jeg så umåtelig provosert. Jaja, skal ikke ødelegge naboforholdet med dette.

      Hjemme igjen nå?

Legg igjen en kommentar

