Nyttig kunnskap.

Ikke all kunnskap er nyttig kunnskap, men akkurat denne her tror jeg jammen meg kommer godt med.

Som så veldig mange andre har jeg dårlig skap plass når det kommer til sengetøy, hånklær ol. Det blir med andre ord om å gjøre det beste ut av det. Dynetrekk osv går greit å stable siden de blir relativt firkantede/flate når man bretter.
Laken derimot… Ahhh… mitt store mareritt. Da snakker jeg om stretch laken altså. Jeg har aldri skjønt hvordan de skal brettes for å få de tilbake i samme størrelse som de har når de kommer fra butikken. Det har bare ikke vært mulig. Resultatet har jo selvfølgelig vært å bare rulle det sammen til en stor ball og trøkke det inn i skapet. Det er seriøst en dårlig deal når man ikke har all verden med plass å ta av.

Men så satt jeg og kikket i en av nettavisen på morran i dag. Og der dukket det jammen opp en video av en dame som lærer deg å brette disse laknene slik at de blir , flate og firkantet. Også så enkelt som det er. Eller ser ut som iallefall.

Her kommer videoen:

Vet iallefall hva jeg skal gjøre når jeg kommer hjem fra jobb: brette laken 🙂

11 thoughts on “Nyttig kunnskap.

  1. Smart 🙂 Hvis du vil ha mer å trene på så har jeg en hel haug med sammenrullede stretchlaken som du kan øve deg på 😉

  2. Hei, du kan få låne en haug av mine også.
    Tror jeg må se den videoen flere ganger 🙂 🙂

    Ha en vakker og lakenfylt dag 🙂

    • Hehe… er lov å se på Opera selv om man ikke er syk altså 🙂
      Syns det var helt genialt. Må forresten trekke tilbake setningen om at jeg skal hjem og brette etter jobb. Må fyre opp grillen til gjestene kommer i stedet 😉

  3. Linda sier:

    Gjestene gleder seg voldsomt!

    Vi kan jo alltids prøve oss på et laken sammen! Selv med lakenskrekk i begge betydninger! 😀

  4. Jeg så senne videoen tidligere og ble helt imponert! Gleder meg til å prøve, men frykter at det ikke er like enkelt som det ser ut til..! Hehe

Legg igjen en kommentar

