«Slik vil vi ikke se kjæresten»

Dette var overskriften på en artikkel i Dagbladet på nett i dag. Forrige måned hadde de en tilsvarende, som gikk på plagg gutta ikke vil se jentene i.
Personlig så er jeg av den oppfatning om at folk skal få gå kledd akkurat slik de føler for det. Med unntak av noen spesielle settinger. Som feks at man ikke går i hvit kjole i ett bryllup, med mindre du er bruden. Eller er pålagt det av bruden/brudeparet. Noen kutymer holder man på tross alt 🙂

Begynte å fundere litt på hva det er jeg ikke vil se kjæresten i. Bare for moro selvfølgelig, men likevel. Han får gå i akkurat det som måtte passe ham, men punktene under vil nok møte protest dersom han finner det for godt å ta på seg dette:

  • Sokker i sandaler (uansett om det er bukse eller shorts)
  • Joggesko til dress
  • Speedo
  • Islandsgenser (eller annen ullgenser) og skinnvest
  • Onepice (jeg har en, men den bruker jeg bare når jeg er hjemme alene og syns synd på meg selv)
  • Løpeshorts (du vet, sånne bittesmå, flaggrende som de bruker i friidrett når de ikke har «sykkelbukse»)
  • Pels

Hmm… det er helt sikkert en hel masse annet jeg helst ikke vil se samboeren i, men dette var det jeg kom på akkurat nå.

Når det gjelder sokker i sandaler, så burde det faktisk innføres en lov mot dette. Hvis det ikke er varmt nok til å skippe sokkene, så er det ikke sandalvær. Dermed basta. Jeg gir en lang f*** i at det var på moten i fjor. Det er ikke pent.
Joggesko til dress er å ødelegge ett plagg. Jeg skjønner de som har fysiske plager som gjør at joggesko er eneste sko å gå i, men det er unntaket. Akkurat som at en hvilken som helst håndveske til bunad er ett hån mot festplagget. Har du ikke veske som hører til bunaden, får du la være å ta med deg noe. Eller la gubben bære det for deg.
Speedo er ikke pent uansett hvor deilig kropp du har.
Islandsgenser/ullgenser og skinnvest brukes bare av bikere. Ferdig med det.
Onepice? Trenger jeg si noe?
Desverre så er min samboer «gammel» friidrettsutøver (løping av alle ting), så har observert noen av disse shortsene i heimen. Heldigvis har han ikke vist tegn til å ville ikle seg diss. Ikke enda iallefall. Tror kanskje jeg skal hive de før han husker at han har de…. *løpe-hjem-for-å-rydde-før-han-kommer-hjem*
Pels. Hva skal jeg si. Menn i pels ser bare ut som en ting: halliker. Iallefall sånn du får de presentert på film.

Jeg er ikke så opptatt av å følge motebildet. Jeg ikler meg det jeg liker å gå i. Om det var på moten i fjor, året før eller aldri er ikke jeg så opptatt av. Men jeg har en kropp som passer inn i det som finnes i butikkene til enhver tid, så sånn sett så er jeg jo oppdatert. I en viss grad i allefall. Størete problemet mitt er å finne bukser som er lange nok i beina og smale nok i livet. Heldigvis har det blitt lettere med årene. Selv om penbukser fortsatt er ett mareritt å finne som passer. Godt jeg ikke bruker så mye av det.

Det jeg ikke liker hos jenter, og som er tilbake i motebildet nå, er 80-tallet som har funnet veien tilbake. Jeg har alltid vært sjeleglad for at jeg hoppet over 80-tallet. Altså hoppet ikke over det bokstavlig, men jeg var 10 år i 1990, så kan ikke si at 80-tallet preget meg så mye. Noe jeg alltid har vært veldig glad for. Men nå er det jo tilbake. Joggebukser i sokkene, strikk i beina, Ball-genseren (iallefall mange som ligner) osv. Tror ikke steinvaskede bukser, kreppa hår og «Grorudpalma» er tilbake (heldigvis), men ellers syns jeg moten er grell.

Hva vil du helst unngå at kjæresten/samboeren/ektemannen din går i?

12 thoughts on “«Slik vil vi ikke se kjæresten»

  1. Hehe.. Mange fine poeng på listen din. Jeg er veldig enig med deg om pels og minishorts.
    Jeg er redd jeg stryker på punkt EN. Det hender jeg bruker sokker i sandaler når jeg lufter hundene i hagen om kvelden.. Men kun da.-

    Ellers vil jeg helst ikke se min kone (eller noen andre for den saks skyld) i OnePiece eller Manchester United-drakt.
    Banner kanskje i kirken nå, men jeg har egentlig ikke så mye til overs for bunad heller. 🙂

    • Jeg kan faktisk forstå at mange menn ikke liker jenter i bunad. Uten å tillegge noen en mening nå, så tror jeg faktisk det skyldes at vi får en helt annen størrelse enn hva vi normalt har. Antageligvis langt flere jenter som syns at menn i bunad er sexy. Jeg er en av de 🙂

      Altså, sokker i sandalen i hagen når man lufter bikkja er vel like greit som onepice på sofaen når man syns synd på seg selv og er alene 🙂
      Jeg har Liverpool-drakt…. Bedre?? 😉

      Forresten, pels og minishorts sammen… Det hadde kanskje vært en fin kombinasjon?? Øhhh….. nei takk 😀

  2. Godt du ikke var enig i hele lista. Leste artikkelen i går jeg også, og er jo enig på mange av punktene men jeg stryker stort på punkt 9, Kortermede skjorter…

    Er det så ille altså? Har aldri tenkt over det, men til festen i kveld har jeg nå funnet fram en langermet som jeg skal rulle opp ermene på. Vet jo at det er mye finere, men trodde ikke kortermet var så ille heller?

    Og punkt 6, singlet, har jeg visst også bomma på et par ganger, skal prøve å ikke la det gjenta seg 😛

    God helg!

    • Imotsetning til hva undersøkelsen sier så har ikke jeg noe mot kortermede skjorter. Ser ikke problemet med de egentlig.
      Men smaken er jo som kjent delt.

      Singlet er ikke min greie på menn, men ville inne reagert om jeg så det på hverken deg eller gubben.

      Kos deg på dans i kveld 🙂

  3. Hallo i luken,
    Det var mange , ja, jeg er enig, ja jeg er enig.

    Og helsetrøyer
    Jeg har nabo iført helsetrøye og snuppeshorts hele sommeren, det er ikke vakkert, spesielt ikke med hengebuk og strikkepinneben. Håper min del av verden aldri finner på noe slikt.
    Vet ikke om jeg hadde nøyd meg med å kaste shorts og trøye. 😆

  4. Hva? SPEEDO ER JO DRIIIIT SEXY!!!!! På sexy kropp vel og merke…jeg takler faktisk ikke gutter i sånne lange kneshorts når de skal bade. Det er så fjortis! Speedo derimot, viser at du er mann og baller nok til å ikke skjule noe!

    Ellers enig med det meste, spesielt det med joggesko til dress. Hvafornoe liksom? Enig i ordtaket :» man velger ikke mannen på grunn av skoene, men man kan dumpe ham pga skoene».

    • Men det finns en mellomting mellom speedo og knelange fjortisshortser.
      Men jeg tar heller det siste enn speedo 🙂
      Har sett de med joggesko til dress. Ikke særlig pent :-/

    • Greit, Daniel Craig er jo bare til å ete opp uansett. Ikke engang speedo tar fra ham at jeg får *munnen-full-av-vann-sikkle*
      Han er bare rådeilig 😀

Legg igjen en kommentar

