Uke 16: Jente eller gutt?

Jeg er litt sent ute med denne ukens oppdateringer, men det har vært litt travelt i det siste. Tilbragte første delen av forrige uke på kurs, hadde jo fri på torsdag som alle andre, men den dagen ble brukt til vasking, pakking og veldig hyggelig grillselskap.
Så innleget som skulle kommet på torsdag fikk jeg bare ikke tid til. Reiste til Amsterdam fredag morgen, så da måtte innlegget nesten vente til i dag. men er da fortsatt i uke 16, så det skulle vel gå bra.

Her er iallefall dataene for denne uken:

Vekt: 135 g
CRL:
11,5 cm
Full lengde:
16 cm
Dager igjen til termin:
166 dager

På en måned har altså babyen vokst 4 cm. Det er jo ikke så veldig mye, men det er jo samtidig massevis. Jeg er så overbegeistrert om dagen at jeg nesten ikke klarer å gjøre noe annet enn å stryke meg over magen. Hihi..
Magen har begynt å synes ganske godt under klærne også. Går fortsatt mest i vide topper, men har begynt å venne meg til større mage, så blir nok litt mer tettsittende etterhvert. Må jo vise frem magen litt også 🙂

Her er den forresten. Magen altså. Bildene  er ikke kjempebra. Men det er ikke så veldig lett å ta bilde av seg selv med en iPhone har jeg funnet ut. Må få hjelp av gubben tenker jeg. Dere ser iallefall at magen har begynt å vokse bittelitt 🙂

Har hele tiden sagt at jeg ikke vil vite noe om kjønnet på babyen. Vil liksom bevare den spenningen. Er jo klar over at ultralyden kan komme til å vise det uansett, og det kan man jo ikke sikre seg mot. Men jeg har sagt at jordmoren får holde det for seg selv om ikke babyen avslører seg veldig tydelig. Samboeren vil gjerne vite og det er jo greit, men spørs om han klarer å holde seg.
I det siste har jeg derimot begynt å endre syn på saken. Vet ikke hvorfor, men det er mulig samboeren til lillebroren min har ett poeng når hun sier at hun vil vite kjønnet på den første, men at det ikke er så viktig på nr to. Min kjære har bitt seg fast i den og jeg begynner å bli av samme formening.

Var hos legen i dag på vanlig kontroll, og plutselig så sier han at vi skal høre på fosterlyden. Det kom litt overraskende på, men herregud så moro. Jeg har jo ikke vært særlig dårlig i det hele tatt, så det å få høre at det er liv i magen, ble liksom den ultimate bekreftelsen på at det er sant 🙂 Men før jeg rekker å si noe som helst, så utbryter legen at det blir en jente. For det kunne man vist høre. Jentene er visst litt mer aktive enn guttene. Godt jeg delvis hadde ombestemt meg ang å få vite kjønnet om ikke annet. Hehe…. Greit nok at det ikke var noen sikker metode å finne det ut på, samtidig som det var påvirket av min puls, men siden jeg hadde helt normal puls så var det en god antagelse mente han. Hehe…. Altså, det eneste jeg ønsker er at babyen skal være frisk og rask, men altså… En liten jente hadde vært kos 🙂

Har forresten kjøpt første gaven til babyen også. Var jo som sagt i Amsterdam i helgen, og til tross for at jeg ikke vil kjøpt for mye enda, så måtte jeg bare. Var innom Puma-butikken (noe som er obligatorisk på byturer i utlandet) og der dukket dette opp:

Både jeg og samboeren elsker Pumasko og klær. Og jeg har alltid sagt at våre fremtidige barn også skal ha Puma. Så da dette dukket opp måtte jeg bare. Størrelse 6-9 mnd. Bittesmå sko og en mini t-shirt. Puma Ferrari selvfølgelig. Må jo matche mor og far. Hihi…..
Det er greit, så små babyer trenger jo ikke sko. Men disse er mer som sokker. Super myke og bevegelige. Litt som gymsokker egentlig.

Og om de ikke blir brukt, så gjør ikke det noe. De er bare supersøte og ett must i dette «Puma’ske» hjem 🙂

 

10 thoughts on “Uke 16: Jente eller gutt?

    • Hihi…. er jo ikke sikkert det blir en jente da, men jeg kan jo håpe 🙂
      Er glad magen synes litt. Det sammen med at jeg fikk høre lyden i dag, så blir det mer virkelig 🙂

  1. Nydelig mage. 🙂
    Det er så fantastisk første gangen man hører sitt eget lille nor. Blir nesten vemodig og trøster meg med at vi har fått en lilleman i familien. Snart ukegammel.
    Dette blir morsomt å følge med på.
    Husk ¨lære henne vals 😆

    vakker dag til alle tre 🙂

    • Takke takk 🙂
      Gratulerer så mye med lillemann 🙂 Av reisefølget mitt i Amsterdam, var det også ett par som fikk barnebarn samme dagen som vi dro. Du har ikke vært med meg på tur vel? 🙂
      Svigermor og svigrfar er kløppere i vals, holder kurs og greier, så regner med at barnebarnet får god opplæring. Hehe….

      En vakker dag til dg og 🙂

  2. Moro moro 🙂 Greit du hadde vendt deg til tanken å få vite kjønnet da, selv om litt kjapp søking på nettet gav nok av dem som hadde fått motsatt resultat av hva lyden skulle tyde på 😉

    Ikke bare jenter som blir babysjuk av babyprat vettu, men får vel ta ting i riktig rekkefølge, hehe…

    Men siden du måtte «høre liv for å få bekreftelse på at det var sant» så betyr det at ikke du kjenner noe bevegelse enda? Vet jo at ikke det er superivrig kickbokser etter bare 16 uker, men kunne jo hende det ble noen mindre bevegelser?

    • Hehe… ingen fare, stoler ikke helt på legens «diagnose». Får vente i 9 dager og se om han har rett eller ikke 🙂

      Har ikke kjent noe bevegelse enda nei. Kan visstnok kjenne noe som minner om en fiskehale som slår eller bobbler som sprekker fra omtrent nå. Jeg tror av og til at jeg kjenner noe, men vet ikke om det er sant eller bare ønske 🙂

Legg igjen en kommentar

