Uke 17: Kvalmen er tilbake.

Da er det tid for enda en oppdatering. Den kommer jo veldig tett på den forrige siden jeg var sent ute med den. Det er ikke så mye som har forandret seg på disse dagene, men litt er det.
Heretter blir vel bolket under litt fyldigere også tenker jeg. Har liksom mer å fylle på med 🙂

Vekt: 180 g
CRL: 12 cm
Full lengde: 17 cm
Dager igjen til termin: 163

Formen min: Morgenkvalmen er tilbake, sammen med svimmelheten.
Utstyr i havn: Babysete til bil
Bare må ha (cravings):
Ingenting foreløbig

Jeg syns egentlig jeg har vært heldig så langt i svangerskapet. Har ikke vært særlig dårlig, selv om jeg har hatt mine dager som ikke har vært tipp topp. Da vi skulle hjem fra Amsterdam på søndag, så ble jeg regelrett overfallt av en påtrengende kvalme og trodde jeg skulle svime av når som helst. Siden jeg hadde tilbragt to dager med å traske rundt i en varm, støyende,menakk så nydelig by, så avskrev jeg det bare med at jeg var sliten. Dessuten så var det da langt på dag 😉
Nå tror jeg derimot at det rett og slett er den slemme morgenkvalmen som har funnet plass i kroppen min. Jeg våkner om morgenen med oppkastet øverst i halsen og en enorm trang til å bare krøke meg sammen igjen i sengen. Jeg kaster ikke opp, men det hadde nesten vært en glede å gjøre det 🙂

Så i dag er jeg hjemme fra jobb. Jeg jobber, men jeg slipper iallefall å bekymre meg for om jeg rekker frem til toalettet i tide, eller om jeg må spy forran alle kollegaene mine. Men selv med hjemmekontor må man ha pause, og hva er vel da bedre enn å oppdatere bloggen? Hehe… Skulle kanskje heller ha strekt litt på meg, men finner nok tid til det også 🙂

Ellers så gikk vi til innkjøp av babybilsete forrige dagen. Kanskje litt tidlig, men det var *best-i-test* modellen som var på tilbud. Også var det med Volvo logoen, så da måtte jeg jo bare ha. Hehe… Kjører man Volvo, så må manha Volvo-barnesete. Uten tvil 😛

Jeg er egentlig ikke så veldig opptatt av merker, men når det kommer til bil, så er det egentlig bare en som gjelder. Ogdet er Volvo. Ingen over, svært få på siden og resten under 🙂

Kunne til nød ha kjørt Audi, men det måtte vært hvis det ikke fantes Volvo igjen på markedet.

Akkurat nå kjører vi en V60 og er strålende fornøyd med det. Sikker og god familiebil, med plass til bagasje, vogn og familien. Også er den så fiiiiin. Så super, duper, kjempefiiiiin 🙂 Objektiv jeg? Næ ,trenger da slettes ikke være heller det. Hehe….

Nå går jeg bare rundt og gleder meg til neste uke. Etter å ha fått høre på fosterlyden denne uken, kan jeg nesten ikke vente til onsdag kommer og vi kan få se hvordan det står til der inne i magen 🙂 Om det er en jente eller en gutt. Rett og slett bare få en bekreftelse på at det står bra til der inne 🙂

Jeg tar meg selv i å kjenne etter om det er bevegelse der inne, men kan enda ikke helt si det med sikkerhet. Den oblen som sprekker, kan like gjerne være en muskelting, som en bevegelse. Gleder meg til det blir mye tydeligere. Magen får iallefall masse kos om ikke annet. Og det tror jeg babyen setter pris på. Snakker til den gjør jeg også, selv om babyen ikke kan høre riktig enda. Vil gjerne tro at det er bra for knøttet uansett 🙂

6 thoughts on “Uke 17: Kvalmen er tilbake.

  1. Tja, bil? Bare den er trygg og bringer meg (som passasjer) dit jeg vil, kan den få være hva den vil.
    Forventningene stiger og vår (min) nysgjerrighet stiger.
    Vet ikke hvordan det er å være morgenkvalm, mine svangerskap var uforskammet ukompliserte. Bare jeg fikk grønne epler nok 🙂

    • Vil heller ha lyst på grønne epler, enn å være kvalm. Men man tar det man får.. Hehe…

      Sikkerhet er absolutt viktigst, men nå er jo Volvo rimelig uslåelig på det området, så da klaffer det jo godt 🙂

    • Audi er veldig bra, har hatt det før. En liten A3. Eller, det var vel helst forrige samboer sin det da 🙂 Uansett, jeg får så vondt i ryggen av Audi-setene, så med mindre det har skjedd/skjer en revolusjon der, så blir det ikke Audi på oss 🙂
      Kvlamen har gitt seg, så var nok bare all gåingen i Amsterdam som gjorde seg gjeldende 🙂 Er plutselig så mye å ta hensyn til 😛

Legg igjen en kommentar

