Uke 18: den hopper vi rett over :-)

Vel, da er nok en uke gått, og jeg kan telle flere dager. Har da skjedd ting de siste dagene også 🙂

Som overskriften sier, skulle dette være uke 18, men etter ultralyden i går har jeg blitt skjøvet rett inn i uke 19. Ny termin er en hel uke tidligere enn den forrige. Det var forøvrig veldig spennende å være på ultralyd, men det skal jeg skrive om litt lenger ned.
Først litt tall, så jeg husker dette i etterkant:

Vekt: 250 g
CRL: 15 cm
Full lengde: 21,5 cm
Dager igjen til termin: 149
NY TERMIN
: 13.11.2011

Fomen min: veldig bra
Cravings: ingen denne uken heller
Utstyr i havn siden sist: babyteppe jeg har strikket selv (kommer bilde senere)
Tegn til liv i magen: jeg er ikke helt sikker, men tror jammen meg jeg kjente ett bittelite spark i dag tidlig. Ellers så kjenner jeg bevegelsene i form av den såkalte boblesprekkingen.

Ser jo av den nye terminen at jeg må gå inn for å føde to dager før. Så får vi barn 11.11.2011. Enkel dato å huske. Altså, nå tror jeg ikke at jeg kommer til å glemme bursdagen til babyen, men uansett en spesiell dato. Nå er jeg jo klar over at kroppen lever sitt eget liv og at jeg ikke har så mye jeg skulle sagt, men det hadde da vært stas med en sånn dato 🙂

Anyway… Var som sagt på ultralyd i går. En helt utrolig spesiell opplevelse. Har hele tiden tenkt at graviditeten ikke kan være san, at jeg bare innbiller meg hele greia osv, så det å få se at det var ett bittelite menneske der inne. Som sparket, slo og beveget seg masse. Fikk se hjertet som slo (alle hjertekamrene syntes), nyrer, en hel perlerad som var ryggraden, bittesmå ribbein og helt perfekte fingre og tær.

Her ser dere forresten lille baby. Som blåser bobler med nesen 🙂 Er hun ikke søt? Hihi…. Neida, dere trenger ikke svare på det. Det er selvfølgelig min lille baby, og dermed den vakreste skapningen i hele verden 🙂

Og ja, det er en hun. En liten jentebaby. Jordmoren kunne selvfølgelig ikke garantere helt sikkert, for det var litt vanskelig å få sett skikkelig etter, urolig, liten krabat nemlig, men hun mente sjansen var veldig stor for akkurat det. Det viktigste er uansett at hun er frisk og rask, men jeg er jo ikke lei meg for at det er en jente. Hehe.

Jeg har ei tulle med øyne blå
med silkehår og med ører små
og midt i fjeset – ei lita nese
så stor som så…

Ok, det har klikket for meg. Men det er lov. Jeg tillater meg selv å være i ekstase over dette 🙂

Beklager forøvrig at kvaliteten på bildet er så som så, men jeg glemte å spørre om jeg kunne få det digitalt, så har bare tatt bilde av utskriften med mobilen min. Pytt sann, dere ser da litt og jeg har alle bildene hjemme og kan se på de der 🙂

Det skal forøvrig nevnes at pappaen syns det var stas å være med på ultralyd også. Han har nok fått en litt bedre følelse med at det er en baby på vei nå, enn han hadde forrige dagen. Skjønner godt at han ikke får like mye følelser rundt dette som meg, at han har ett litt mer distansert forhold til det hele, men i går gikk det nok litt mer opp for ham at han skal bli pappa 🙂
Vi fikk også se på litt sånn alien-aktige bilder av babyen, så da var han ekstra fornøyd. Hehe….. Menn altså 😛

Da er det bare resten av jobben igjen 🙂 Jeg gleder så utrolig mye til tiden fremover at jeg blir overrasket over meg selv. Hihi…

Happy Days!

10 thoughts on “Uke 18: den hopper vi rett over :-)

  1. Så morsomt å se. Gleder meg sammen med dere. Nytt liv er alltid velkomment, tror jeg, da.
    Og jente. Håper dere får en et deilig barn uansett kjønn og alt.
    Så nå er det bare å vente sammen med dere.
    11.112011? Fiks dato 🙂

    Lykke til 🙂

    • Her er det iallefall velkomment 🙂
      Kjønnet er egentlig ikke så viktig, men som jente selv så er det vel litt ekstra stas med ei lita tulle 🙂

      Termin er jo egentlig 13.11, men 11.11.11 er jo mye artigere, så skal gå inn for det… Hehe

    • Hihi…..
      Har aldri skjønt hva jeg ser på ett ultralydbilde før, men nå er det jo bare det flotteste i verden. Rart hvordan ting forandrer seg du 🙂

      God tur til Bergen forresten. Flotters by 🙂

  2. Moro moro 🙂 Ikke bare søt og perfekt, men nå også leken siden hun blåser bobler allerede 😉 hehe… Satser på at du klarer å få i gang ting et par dager tidligere, for en 3×11 hadde vært fint dato 😀 Kos deg videre! klem

    • Jepp, tipper det blir en leken dansejente jeg. Oppdratt i KoD av mor, far og onkel Frode 😉
      Skal prøve på 3×11 🙂

      Men atte du, sommer, sol og treffes snart? Syns det går aaaaaaltfor lenge mellom hver gang 😦

  3. Linda sier:

    JIPPI!!! Ble superhappy da jeg så bildet og måtte smile godt av boblene hun laget! 🙂

    Stor stas og gleder meg veldig til å sy en liten kjole 🙂

    11.11.11 hadde jo vært stas da… Vi får ta oss en kjøretur og noen turer i trapper for å sette igang fødselen!!! 😀

    HAPPY HAPPY HAPPY!!!

    • Søtnosen til mor… Haha….
      Rart å si, men klinger da slettes ikke så værst 🙂

      Dette er en superlykkelig dag på mange måter 🙂

      Blir trappeløping, chilispising osv for å få det i gang den 11.11 ja 🙂

      Vi er så happyhappyhappy 🙂

Legg igjen en kommentar

