Det er sommer, det er sol og det er mandag….

Egentlig så heter det vel søndag i sangen, men i dag er det mandag og det passer da like fint.
Sangen, iallefall refrenget, for det er det eneste jeg kan, setter meg alltid i godt humør. Og den dukker som regel opp når solen skinner. Kan ikke skjønne det 🙂

Her er iallefall refrenget for det som ikke har hørt den før.
Sangen er fra en dansk film som heter Far til fire.

Det er sommer, det er sol og det er sønda’.

Alle hjerter er så glade og fri.

Smilet frem – det bli’r dit ansigtjo så kønt a’.

Alle fugle kan en glad melodi.

De lyse sider skal du se (dem skal du se).

Jeg kan da hurtigt nævne tre (de tre du ved).

Det er sommer, det er sol og det er sønda’.

Smil og vær i solskins- og søndagshumør.

HAr vel ikke vært bortskjemt med så veldig flott vær enda i sommer, men samtidig kan jeg ikke huske at det har vært så veldig dårlig heller. Sistnevnte tror jeg skyldes mine mange år i Bergen. Etter å ha tilbrakt 7 år i regnby nr. 1 i Norge (kan godt hende det er andre plasser det regner mer altså), så må jeg innrømme at jeg faktisk ikke lenger oppfatter at det regner her i Osloområdet. Altså, jeg registrerer at det der regner, men jeg bryr meg ikke. Kan ha noe med å gjøre at det svært skjelden regner i samme målestokk her som det gjør i Bergen.

Nok om det. Været er ikke så veldig interessant egentlig. Skjønt, det er jo det eneste folk snakker om. Ja, bortsett fra når de klager over hvor forferdelig alt er i kongeriket Norge. Det er nemlig to ting vi er gode på her til lands:
1. Snakke om været
2.Sutre over hvor forferdelig alt er her i landet. Alt fra helsekøer, til invandring, til aldershjem, skole osv.
Jeg tør fortsatt påstå at det er frivillig å bo her i landet.

Akkurat det får bli ett annet innlegg.
Jeg skulle bare innom for å ønske alle en strålende uke, med masse sol og varme 🙂

6 thoughts on “Det er sommer, det er sol og det er mandag….

Legg igjen en kommentar

