Snill gutt eller bad boy?

Temaet er noe jeg har tenkt på mange ganger, og etter en samtale med min bestekompis forrige dagen, så måtte jeg bare skrive om det. Kanskje jeg kan få noen svar også 🙂

Hvorfor er det sånn at det er de snille gutta som blir kompisene våre, mens det er de slemme gutta som blir våre kjærester, samboere og ektemenn. Med slem mener jeg ikke de som slår og mishandler på andre måter, men de med en litt røffere fremtoning enn de snille gutta.
Er det urinstinktet vårt som slår inn i dette valget? Er det hulekvinnen som trenger beskyttelse mot sabeltanntigeren som er den skjulte årsaken til at vi velger våre hulemenn i stedet for våre likemenn?

Vi jenter har en tendens til å klage over at mannen i huset ikke rydder etter seg, er en slabedask som ligger på sofaen og surfer kanaler og som er hensynsløs i forhold til våre kvinnelige følelser.
«Han forstår meg ikke» er vel en frase som mang en kvinne har uttrykt til venninnene. Vi sutrer over menns manglede følelsesliv, at de aldri sier de rette tingene osv. Og når vi har fått nok av den ene slabedasken, så er det jo ikke sånn at vi finner oss ett prydeksemplar av en mann. En mann som innehar alle de kvalitetene den forrige ikke hadde og som vi savnet. Neida, vi finner oss akkurat samme type slabedask som vi tidligere gikk fra.

Hvorfor? Hva er det som gjør at vi søker de kvalitetene vi klager mest over?

Jeg er slettes ikke noe unntak i dette her. Personlig så har jeg funnet meg en «bad boy», mens min bestekompis er en av de snille gutta. Skulle til å skrive tøffelhelt, men det er han jo ikke 😉 Min kjære er slettes ingen dårlig mann. Vi har hatt våre utfordringer og ting har vært turbulent, men utfordringer er til for å løses. Jeg har grått mine bittre tårer til bestiskompisen og klaget over mannen som ikke skjønner noen ting, som er kjip og forferdelig. Som er slem og udugelig. Likevel har jeg jo latt samboer være samboer og kompis være kompis. Og det til det beste for denne «trekanten». Jeg trenger utfordringer. Mye kan iallefall tyde på det. Jeg trenger noen jeg kan bryne meg på. Noen som sier meg imot, som ikke lar meg få være den typiske jenta som ødelegger mannen. Som tar fra ham all hans verdighet og manneegenskaper. Jeg vil ikke være med på å omforme gutta til tøffelhelter. Menn uten mening (ok, folk uten mening) er noe av det kjipeste jeg vet.

Men er det kanskje der svaret ligger? At mange av oss jentene trenger utfordringer? At vi heller vil ha en mann som vi kan bryne oss på, som ikke jatter med for å unngå bråk? En mann som kan forsvare oss hvis det er fare på ferde og som er villig til å gå i «døden» for oss? Som kan være hulemann når det trengs? Kan vi klare å kombinere dette med den myke mannesiden som vi vet finnes, men som ikke slipper ut?

Samtidig så kan jeg ikke fri meg for tanken om at det må være noen jenter der ute som ærlig og oppriktig vil ha en mann som er snill og grei. Som rydder og deltar i de huslige aktivitetene. En jente som ikke ønsker seg en tøffelhelt som de kan pushe rundt, men som setter pris på vennligheten, snillheten og godheten i mannen.

Selv om vi klager over de påståtte negative sidene til mennene våre, så er det vel ikke dette vi ønsker oss:

Hvorfor velger vi som vi gjør?

12 thoughts on “Snill gutt eller bad boy?

  1. Ikke at jeg er ekspert på dette, for jeg har bare vært heldig og funnet en som både er omtenksom, snill og vennlig og stiller opp for å «banke» dem som ikke er snille med lille fruen.

    Men kanskje vi trenger noen å bryne oss på?
    Det gjør vi alltid, ellers utvikler vi oss ikke. Og ekteskapet, partnerskapet eller samboerskapet skal jo gi oss utviklingsmuligheter, også ? Tror jeg. 🙂
    Ha en flott kveld

    • Jeg tror det ligger i at vi trenger noe å bryne oss på.
      Personlig hadde jeg tatt kvelden hvis jeg ikke møtte noen form for motstand i heimen. Men ikke motstand for enhver pris 🙂
      Ha en strålende dag 🙂

  2. Kanskje det er fordi vi kvinner liker å kjempe litt, og liker å gjøre det litt vanskelig for en selv? Personlig hadde jeg kjedet vettet av meg i et forhold om det aldri var konflinkt overhode 😛 Nå vil jo jeg si at jeg har funnet meg en snill gutt, men han var jo absolutt ikke det når jeg møtte han!

    Dummeste som finnes er damer som tar bad boys, og endrer dem til snille menn, for så gå fra mannen og si at han var ikke den de ble sammen med! Slike damer skulle blitt skutt!

    • Vi liker å kjempe, samtidig som vi liker å klage over alt det negative. Men jeg tror det ligger noe i dette med urinstinktet og trangen til beskyttelse. Den ubeviste trangen til beskyttelse vel og merke, for vi kvinner i 2011 kan da fint ta vare på oss selv 😛

      Enig med deg i at damer som finner seg bad boys, forandrer de for så å gå fra de skulle vært skutt.
      Jeg har nok ikke gått inn for å endre min samboer, men har vært bevisst på å slipe ned noen av de værste egenskapene hans. De kom nemlig ikke til syne før lenge etter at vi hadde blitt kjent. Nå har han mye av egenskapene han hadde da vi ble kjent og ikke så mange av de som kom frem en periode. Har ikke tenkt til å bytte ham bort for alt i verden 🙂

  3. Utfordring? Noe å bryne oss på?
    Jo, men vi vil nok prøve å slipe ned de verste hulemanntendensene likevel. Vil nå helst ikke ha et dieselstinkende kyss når han kommer inn i kveldinga etter å ha holdt på og kost seg i garasjen hele kvelden.

    Original Kamelrytterske, bare på Karavanseraiet.no. Sist om Spamfilter med muntert innhold

  4. sjøsjuk sier:

    Du vet!! Det negative med oss hulemenn er det positive! 😉
    Diesel! Det var som parfyme en gang tiden for denne gamle sjøulken, men han lukta godt etterpå! 🙂

    Eg leser, halveis og halveien igjen! God med dæ sjøl no 🙂

    • Hehe…..
      Hadde en samboer i sjøforsvaret, som tilbrakte store deler av tjenesten på ubåt. Jeg vet hvordan det lukter av diselinfiserte, uvaska menn. Og at det lukter mann, det er iallefall klart 🙂
      Men jeg foretrekker en ren og pen en til daglig… hehe….

  5. BAD BOY JOE sier:

    Mænd som selv lar sig endre af en kvinde er en tøffelhelt ja, men fandme også et fjols !!! 🙂
    Man er den man er og det skal man ikke lave om på for nogen.
    Hvis de gør det så vil forholdet ikke holde i længden alligevel !!!
    Hun syntes ikke han er den samme som da da ble sammen som tidligere nevnt, men manden kan heller ikke finde ro i forholdet og vil pludselig gøre oprør og dermed ende forholdet også, for at genfinde sig selv….
    Men damer er glad for bad boys 🙂 Men vi er også elskverdige haha…
    Vi ligger os ikke flat for nogen, vi kan beskytte hende og slår gerne en næve hvis nogen fucker med hende. Det kan damer godt li 😀

    • Hehe….. Alle forandrer seg litt når de kommer inn i ett langvarig forhold. Man finner kompromiss der man må, og får viljen sin andre steder. Men det handler ikke om å forandre, det handler om å få hverdagen til å gå sammen 🙂
      At vi liker badboys er nok en viss sannhet ja, og vi beskyttes gjerne. Men jeg kan godt love deg at dersom min samboer hadde forvoldt noen andre skade fordi vedkommende hadde gjort noe meot meg, så ville jeg ønsket ham god tur til soningsanstalten, og ikke velkommen tilbake.

Legg igjen en kommentar

