Uke 20: Halvveis på første etappe.

I dag er jeg altså 20 uker på vei. Halvveis i svangerskapet. Det alene er jo grunn til feiring i grunnen. Og siden det er St.Hansaften så kan jeg jo slå to fluer i en smekk. Boller og brus kan inntas med god samvittighet.
På bare en uke har jeg blitt markant mye større. Nå ser jeg ikke ut som om jeg bare har lagt på meg litt, det ser faktisk ut som om jeg har en baby i magen. Det merker jeg også på at folk nå faktisk tør å spørre om jeg er gravid. De er ikke like redde for å fornærme meg som tidligere. Hehe….

Vekt: 325 g
CRL: 16 cm
Full lengde: 25 cm
Dager igjen til termin: 143
NY TERMIN
: 13.11.2011

Fomen min: har vært hos kiropraktor for å låse opp igjen ryggen. Eller, det er bekkenet som har låst seg (igjen). Bra igjen nå iallefall.
Cravings: ingen endring. Tror jeg må finne på en snart.
Utstyr i havn siden sist: har begynt på nytt strikkeprosjekt, ellers er alt bare under planlegging.
Tegn til liv i magen: har vært rolig de siste dagene, men i går kveld sparket pøbelen til igjen. Liker det 🙂

Har som nevnt over vært hos kiropraktor to ganger siden forrige oppdatering. Hadde en låsning i bekkenet i januar som nå er kommet tilbake. Den måtte nesten knekkes opp igjen, siden jeg ikke klarte å reise meg opp, i tillegg til at jeg gikk som om jeg hadde en stokk tredd langt oppi *ja-du-skjønner*.
Fikk beskjed om å bestille meg en ny time når det var tre uker igjen til termin, slik at han kunne løsne en eventuell låsning før fødselen. Liten vits å gjøre det vondere enn man må, når man kjenner til problemet i forkant. Og det er jeg hekt enig i. Hvis det ikke skal mer enn 5 minutter til i forkant for å redusere eventuelle ekstra plager under fødeselen, så er det vel greit å gjøre det. En fødsel er vel ikke uten smerter uansett, så greit å redusere det man kan 🙂

Ellers så har det ikke skjedd så himla mye. Hadde det ikke vært for at hodet mitt er skrudd på kroppen så tror jeg faktisk at jeg ville gått fra det hver eneste dag. Jeg husker knappast hva jeg gjorde dagen i forveien og lurer på hvordan dette skal bli når ammetåka melder seg. Post-it lapper har blitt min nye beste venn 🙂

Sitter og blar litt på NAV sine sider angående permisjon og fødselspenger. Det er ikke bare bare. Nå vet jeg jo at dette er ett byråkrati uten like og at man både må være ute i god tid, samt å sette seg skikkelig inn i alle regler og rettningslinjer for å ikke ende opp med forsinkelser, så har egentlig bare tiden og veien. Har sett på skjemaet som skal sendes inn i forhold til permisjon osv, men det må nok skrives ut i noen eksemplarer og trenes på å fylle ut.
Faktisk så syns jeg litt synd på de som ikke har all verdens med resurser og folk rundt seg til å hjelpe. Navigeringen på disse sidene er hinsides alt jeg har sett før. Og jeg er skjeleglad for at jeg ikke er i «systemet» mer enn for denne gang. Håper ikke jeg kommer inn der heller senere. Men hvem vet.
Skal nok klare å finne ut av det, andre har tross alt gjort det før meg. Heligvis blir utbetalingen av fødselspengene ett problem for jobben. Jeg får lønn som vanlig fra de, så får de det refundert fra NAV. Jeg må like fullt sende inn skjemaen, men jeg slipper å ha med NAV å gjøre direkte. Herlig 🙂

Neste uke kommer det flere bilder av magen tenker jeg. Bare sånn at dere får se hvor jeg vokser og gror. Må innrømme at det er deilig å skulle gå gjennom sommeren uten å trenge å tenke på fasong, bikinifigur osv.
Men ikke for det, fine klær til gravide har jeg enda ikke sett. Det tror jeg det kommer ett eget innlegg om 🙂

16 thoughts on “Uke 20: Halvveis på første etappe.

  1. Anonym sier:

    Hehe du kommer til å få årets deiligste bikinifigur, du 🙂
    Gled deg til alt som kommer de neste månedene, og nyt denne tiden!

    • Hehe… du tror det? Da må jeg vel poste ett bikinibilde etterhvert og da 😛
      Jeg gleder meg for alt det er verdt jeg. Og skal for første gang på evigheter faktisk ha sommerferie. Herlig 🙂

  2. Anonym sier:

    Utstrålingen dere kvinner har som gravide, er unik. Plutselig kan dere glemme alt mas og press om å se best mulig ut, og med god samvittighet kose dere med den kroppen dere har.
    Rart hvordan selvtilliten skal styre så mye? 🙂
    Bikinibilde? Blir sikkert et flott syn med magen som vokser 🙂

      • Anonym sier:

        Det skjønner jeg godt! Har vært så heldig å få «delta» selv ved et par anledninger (dog kun som tilskuer!), og det er like artig hver gang 🙂
        Da ser vi frem til en bikini-kledd Nina som viser oss magen 😉

          • Anonym sier:

            Den tid, den sorg 🙂
            Det viktigste er jo tross alt at alle får en fin sommer! Så får bikinibilder dukke opp dersom det passer sånn….. regner med at vi får se utviklingen uansett….med eller uten bikini 😉 hehe

            • Gjør nok det. Har venner i det ganske land som gjerne vil følge med, så da er det enklest å holde folk oppdatert her 🙂
              Sommeren blir nok aldeles strålende uansett vær tenker jeg 🙂

  3. Linda sier:

    Du kommer til å bli en vakker bikini-dame i år! Flottere blir man ikke etter min mening! 🙂

    Og gratulerer med halveis gjennomført svangerskap! Bare det beste igjen nå 😉

  4. «Halfway there, and then, there is the rest of my life, the best of my life»
    datt inn i hodet og ut gjennom fingrene.
    Du blir den vakreste bikinibæreren på all de strender du ferdes 🙂
    Så lenge du ikke har mange plager, nyt!

    • Det er jo helt riktig 🙂 Pleier å si at «dette er første dagen i resten av mitt liv». Det er jo ikke feil det heller 🙂
      Ingen plager nå iallefall. Satser på at det ikke blir noen heller 🙂

  5. Åja, jeg vil se mer bilder av flotte magen din 😀 Selv om jeg blir babysjuk som fy selv 😉 Kjempefint å høre at ting går bra, bortsett fra bekkenlåsning og dårlig hukommelse da 😉

    • Hehe… bilder kommer sånn innimellom 🙂
      Bekkenlåsningen er borte nå heldigvis. Hjalp med noen behandlinger. Dårlig hukommelse får jeg bare leve med. Sammen med post-it lapper går verden rundt 🙂

  6. Oj, mye man går glipp av bare på noen måneder! Gratulerer så mye 😀

    Begynner å varmes opp til tanken om baby selv, selv om det ikke blir med det første :p

    • Hehe… ja, du kan ikke bare stikke av på den måten. Går glipp av så mye da 😛
      Takk takk. Vi gleder oss iallefall stort. Og har du først begynt å varme opp til tanken, så skjer det fortere enn du tror 😉

      Utgravningen gikk ikke helt som den skulle skjønte jeg. Men det var sikkert moro læll??

Legg igjen en kommentar

