Uke 21: Tiden flyr

Dette innlegget skulle strengt tatt kommet i går. Men jeg trodde det var onsdag og at jeg hadde gooood tid. Hehe… Hodet henger fortsatt på kroppen og det er bra. Men fungerer det? Næ, ikke veldig godt.

Vekt: 400 g
CRL: 17,5 cm
Full lengde: 26 cm
Dager igjen til termin: 134
NY TERMIN
: 13.11.2011

Fomen min: formen er bra, men det kjennes ut som om alt i underlivet skal ramle ut. Spesiellt hvis jeg har sittet for lenge i en stilling. Nuvel… Det går bra.
Cravings: fortsatt ingenting 😦
Utstyr i havn siden sist: Har funnet ut hva jeg vil ha og hvor jeg får kjøpt det. Har ikke tenkt til å handle mer enn jeg må. Begynt på en søt liten strikkekjole. Artig med prosjekter 🙂
Tegn til liv i magen: Blitt mer bevegelse siden sist. Men hver gang samboer skal kjenne, så er det stille. Tror lille baby bare driver gjøn med pappaen sin 😛

Har ikke så veldig mye å skrive denne gangen her. Men tenkte jeg skulle legge ut noen bilder av magen.
Syns det er litt rart med denne magen i grunnen. Den ene uken ser den «stor» ut, men uken etter så ser den mindre ut. Nå har den derimot begynt å få litt mer kuleform, så nå tror jeg ikke den kommer til å se mindre ut.

Jeg har hoppet over uke 18, siden jeg gjorde det på tellingen også. Men dere ser jo at jeg har blitt bittelitt større fra 17 til 20 iallefall 🙂
I dag ser jeg enda større ut. Weee…. Gleder meg over at magen vokser. Moro å se at kroppen forandrer seg og at det er en positiv årsak til det.

Det er mye å gleder seg over om dagen iallefall. Hodet er fullt av planer, det er snart ferie (bare en uke til på jobb), solen skinner (nei, det gjør den ikke) og livet er herlig. Ble kjent med de nye naboene forrige dagen. De fikk ei lita jente i mars. Med andre ord fremtidig klassevenninne til vår lille. Aldri dumt å ha jevnaldrende i gata. Selv om det ikke betyr at de blir venner, så er iallefall sjansen stor.
Kjempehyggelig folk iallefall. Jevngamle med oss ( det er forresten hele nabolaget ), like interesser osv. Gutta fant jo tonen begge to og var skremmende like på mange områder.

Selv om jeg klarer meg helt fint med det venneparet vi allerede har og som vi omgås mye (skal ut og feire bursdag med de i dag), så skader det jo ikke å ha noen i nabolaget heller 🙂

22 thoughts on “Uke 21: Tiden flyr

  1. Du må ikke la alt i underlivet ramle ut! Hehe. Morsom beskrivelse 🙂 Kan ikke husk den følelsen fra da jeg gikk gravid, men så er jo det noen år siden…

    • Hehe…. tror jeg skal klare å holde det på plass. Men det kjennes litt sånn ut av og til. Godt jeg skal til legen neste uke på kontroll, så kan jeg ta det opp med ham 🙂

  2. Herlig.. Det er fantastisk å gå gravid, selvom vi sliter fra tid til annen. Heldigvis har ikke jeg fått mine plager før nå (Uke 31+4), så jeg skal ikke klage. Her var det også sånn i starten, at lillegutt ikke ville sparke på pappaen sin, men nå er han livlig stort sett hele tiden, så vi kan se at hele magen rører på seg. Helt fantastisk.

    • Har egentlig ikke hatt så mange plager, og de jeg har hatt har ikke vært noe å snakke om egentlig 🙂
      Jeg kan ikke skjønne at samboeren ikke kjenner jeg da, men det er jo fordi det fortsatt kjennes bedre inni enn utenpå. Tror han gleder seg til å kjenne det første gangen. Virker sånn iallefall 🙂
      Gleder meg til å se at det beveger på seg og.

  3. Anonym sier:

    Nåååh, herlig…du ser jo flott ut!
    Du trenger ikke sutre over manglende cravings! Vi er flere som har kjørt byen rundt nattestid for å etterkomme slike…og det er stress! 🙂
    Kjekt med flere jevngamle…gjør tilværelsen kjekkere både for voksne, og for de små etterhvert.
    Ha en fin helg!

    • Takke takk 🙂
      Har hørt mye historier om menn som har måttet kjøre byen rundt på jakt etter både det ene og det andre natterstid. Men med mindre den cravingen endrer seg hver dag, så går det jo ann å bunkre opp på forhånd 😛

      En strålnde helg til deg og 🙂

  4. Næmmen, dette har jeg ikke fått med meg siden jeg har sittet med nesen i bachelorskriving! Gratulere som kommende mamma! For en fin liten kulemage du har fått =D Har du skaffet deg en sånn «Ja, jeg er gravid, men det gir deg ikke rett å tafse på magen min-topp» ? =D

    • Tusen takk for det 🙂
      Nei, har ikke sånn topp, men det hadde jammen vært en ide. Har allerede glefset til noen om at det fortsatt er min mage, og at den ikke er allemannseie selv om jeg er gravid. Merkelig hvordan enkelte tar seg til rette med andres kropp. Men de på jobb får lov altså. Vi er ikke så mange, og vi kjenner hverandre veldig godt. Da blir det litt anderledes 🙂

      • Ja, det blir selvfølgelig noe helt annet når det er menneske man kjenner og liker. Men helt fremmende mennesker som tar seg til rett og bare tar på folk. Det er en av de tingene som får meg til å koke over. Og da bryr jeg meg ikke om det er ei søt gammel dame, eller ung dame.. Ufint er det.. Men igjen, gratulere så masse.

  5. Linda sier:

    Åhhh… Så FIN mage!!! JIPPI!!! Dette er så spennende!!!

    Gleder meg masse til feiring i kveld!

        • Husker du det heftet du gav meg? Hvor du hadde kopiert opp noen lette oppskrifter?
          Bakerst der var det en kjole i lyse rosa eller noe. Det er den jeg holder på med. I hvitt.

          Men jeg gjorde en feil på forstykket, som ble veldig fint (faktisk). Spørs bare om jegk larer å gjenta samme feilen. Hehe…

  6. Nå begynner man jo å se at du er gravid, du har liksom ikke «bare» fått litt mage 😉 Synes du ser kjempeflott ut, og gleder meg masse til å følge deg fremover! 🙂 Litt skummelt at den gravidtåka kommer alt nå da snupp 😛

    • Tidlig tegn på altzheimers tenker jeg:-) Ser virkelig frem til at ammetåka skal komme i tillegg… Hehe….

      Joda, det begynner å synes godt nå. Enda bedre enn hva det ser ut som på bildet 🙂 Ingen som tror jeg bare har lagt på meg litt lenger :-p

  7. Og der gikk hukommelsen ut til venstre, kommer tilbake om ca 18 måneder eller så. 🙂
    Det er godt dere trives alle tre. Men pappasparking er tricky greier. Husker godt den første tiden med liv som ikke ville sparke til pappa.
    Kos deg 🙂

Legg igjen en kommentar

