Uke 25: Tilbake til virkeligheten

Dette innlegget skulle jo ha kommet på torsdag, men den siste tidens hendelser har satt meg i en slags lammende tilstand av uvirkelighet. Jeg har hatt ferie, store planer, men alt falt liksom litt fra hverandre.
Jeg kjenner ikke personlig noen av de som ble rammet av tragedien i regjeringskvartalet eller på Utøya, men jeg har likevel kjent på det som skjedde. Som gammel AUF’er, for veteran og regne, så har det som skjedde kommet litt for nærme, selv uten å være rammet direkte. Alle historiene man har lest i avisene om hvor de har gjemt seg, hvor de har løpt for livet er steder man kjenner igjen. Både navn og beskrivelse. Den fredelige øya somjeg husker så godt, ble forvandlet til ett mareritt for andre. På ett blunk.

Heldigvis så går verden videre. For oss som ikke er direkte rammet går den kanskje fortere videre enn for de som står oppe i det på en eller annen måte. Jeg må ærlig innrømme at jeg er glad for å kunne gå på jobb, gjøre helt vanlige ting og la sorg være sorg når den komme sigende. Det høres sikkert forferdelig ut, og brutalt for noen, men med alle hormonene rivende i kroppen som gjør at jeg gråter mer enn normalt, så er det godt å kunne gjøre helt vanlige ting som å gå på jobb. Selv om SMK er det jeg ser når jeg titter ut av vinduet.

Hjertet mitt blør for alle som er rammet, og jeg sender mine tanker til berørte, pårørende og de som mistet livet i denne tragedien.

Trivielt nok, men likevel viktig for mitt vedkommende så kommer her status for uke 25 (dag 4):

Vekt: 800g
CRL: 22 cm
Full lengde: 30 cm
Dager igjen til termin: 103
NY TERMIN
: 13.11.2011

Fomen min: Ingen endring siden sist 🙂
Cravings: Nothing. Og når jeg nå tenker over det, så er jo egentlig det til det beste for både meg og gubben. Det er slitsomt å hele tiden har lyst på noe, og ikke minst er det slitsomt for gubben som må forholde seg til det.
Utstyr i havn siden sist: Samme som sist.
Tegn til liv i magen: Kjenner mer og mer. Nå har til og med babypappaen fått kjenne spark. Han tror det ikke helt selv, men han innrømmer at han kjente bevegelse, men at han er usikker på om det var babyen eller jeg som spente musklene. Det første er altså riktig 🙂 I skrivende stund er det faktisk masse bevegelse 🙂

Har første dag på jobb etter ferien i dag og har fått endel kommentarer på magen. Den har vokst på de tre ukene jeg har vært borte. Enkelte benytter selvfølgelig sjansen til å kalle meg tjukka, noe de normalt sett ikke kan 🙂 De har ca. 3 måneder igjen på å kose seg med det. Hehe….
En ting jeg må si meg veldig fornøyd med er navelen min. Den har flatet ut, slik at «all gammal møkk» fra den tiden jeg hadde piercing i navelen nå er blitt borte. Det er jo en kjent sak at man ikke skal pirke seg i navelen, så må si jeg er veldig fornøyd med at det nå har forsvunnet av seg selv 😉 Det var dagens utrivelige opplysning.

Oppdaget forøvrig da vi kom hjem fra ferie at fryseren vår hadde gått i stykker. Eller, den hadde blitt strømløs på mystifistisk vis. Kom inn i boden og ble møtt av en lukt jeg aldri hadde kjent før, trodde det var pappeskene som hadde begynt å avgi lukt, men det viste seg at det var fryseren. Kan love dere at blandingen av smeltet iskrem, oppting kylling og fisk ikke er spesielt god. Jeg trodde faktisk jeg skulle svime av der jeg befant meg. Fikk iallefall sjauet alt ut og tørket opp. Med «gassmaske» og hele pakka. Det var ett skikkelig syn for såre øyer… Hehe…. En runde med zalo, en runde med natron og en runde med salmiakk før jeg lot det stå en kopp med edikk der i noen dager. Gode råd var dyre, og ingen funket, så fryseren er nå avlevert søppeldynga. Godt innboforsikringa dekket både fryser og innhold. Og det skal jeg si dere, er dere ikke LO-medlem går dere glipp av Norges beste kollektive hjem forsikring (innbo). Samt en hel haug med andre fordeler selvfølgelig 🙂

Det var en naken mage og litt reklame for LO.
Neste oppdatering av tilstanden kommer på torsdag 🙂

12 thoughts on “Uke 25: Tilbake til virkeligheten

  1. Anonym sier:

    Personlig fortrekker jeg nakenhet fremfor LO, men det er nå meg det da 😉
    Ellers må jeg si du har en vakker mage!

    • Hehe…. Ja, jeg er blitt ganske så mye større siden sist du så meg 🙂
      På tide å treffes snart??????
      Hvis du skal på Bryggedans på torsdag (holder de fortsatt på?), så kunne jeg kanskje ha blitt igjen i byen og hilst på 🙂

      (Ser nå at KoD har avlyst grunnet begravelser etter Utøya osv)

Legg igjen en kommentar

