Uke 27: Det drar seg til på utstyrsfronten.

I dag har jeg hatt en aldeles merkelig opplevelse. Den handler slettes ikke om magen min, men om en erfaring jeg gjorde meg på shoppingtur i dag.
Skal fortelle det om det etter at jeg har fått ned status mage 🙂

Vekt: 1000 g (1 kg… weeeee)
CRL: 23,5 cm
Full lengde: 32 cm
Dager igjen til termin: 93
TERMIN
: 13.11.2011

Fomen min: Ingen bekkenløsning. Lett sliten, men ellers i veldig god form. Kjempeglad for det.
Cravings
: Ingen denne uken heller. Men jeg hiver i meg en skål med iskrem for dagen. Det er derimot ingen craving jeg har pga graviditeten, jeg har alltid vært glad i iskrem.
Utstyr i havn siden sist: Vogn, baby-björn bæresele, vippestol, «Verdens beste pappa» bok til pappaen, sånn kant til å ha inni senga til beskyttelse mot sprinklene, reiseseng, en stk. bukse/stilongs og trøye og koseklut.
I tillegg har babybestemor (mormor) kjøpt helseteppe og to babyhåndklær. Det ene med den obligatoriske hetten.
Ny vaskemaskin, men det er jo til meg og ikke til babyen 😉
Tegn til liv i magen
: De siste dagene har det vært konstant turning og boksing der inne. Merkelig nok så har babyen en tendens til å treffe blæra 😛

Ikke store forandringen fra 26

Har jaggu mage forran i fra og ;-P

Forrige uke la jeg jo inn en liten avstemningsboks på navn. Vi hadde jo allerede bestemt oss for hva vi liker, men det er jo greit å få noen andre meninger også.
Det var 15 stk som avla stemme og fordelingen ble slik:
1. Ida (5)
2. Thea (4)
3. Helene (3)
4. Jenny (2)
5. Emilie (1)
6. Marlen (e) (0)

Mitt favorittnavn er Emilie, og jeg har siden jeg var liten pike vært fast bestemt på at mitt fremtidige barn skulle hete det. Har sin kompliserte forklaring i familien, med en mormor (min bestemor altså) som satte seg på bakbeina da jeg skulle få navn. Så istedet for å hete Nina Emilie, med navn etter to av mine oldemødre, ble det Nina Elisabeth. Jeg har iallefall sverget på at mitt barn skulle hete Emilie, men det er visste en kamp jeg også har tapt. Samboeren min er ikke glad i det navnet og noen kompromier må man inngå, så derfor har jeg lagt Emilie på hylla. Kan jo hende vi får en jente til en gang 😛

Samboer har vært veldig flink til å komme opp med jentenavn og da han kastet Thea i luften, var det som om alt bare falt på plass. Thea var perfekt, det klinger godt i øret, tilfredstiller mine krav til navn og det satte seg fast i hodet. Vi har hele tiden kastet navn ut i lufta etter at Thea kom på bordet også, men det er ingen av de som er riktig så bra. Ida er mitt navn nr 2 og Helene nr. 3. Samboerne er helt opphengt i Jenny, men jeg får så dårlige assosiasjoner til Jenny Skavland at det ikke er aktuelt. Noe skal det være… Hehe….

Navn på babyen: Thea (etternavn ukjent for dere ;-))

Shoppinghysteri.
Tenkte jeg skulle fortelle dere om min lille og merkelige opplevelse i dag.
Det hender seg nemlig jeg er innom babyshop.no sine sider for å se etter tilbud og sånt. Det er tross alt mye penger som skal ut, så greit å handle litt på salg også.
På tirsdag var jeg altså innom hjemmesiden og ser at de skal åpne ny avdeling på Gulskogen senter i Drammen. Der skulle de selge Simo kombivogn (den jeg har sett på) til kr 3990,-. Ordinær pris er kr 6899,-. Siden det er nesten 3000 kroner i avslag tenkte jeg som så at det må jeg jo benytte meg av. Så samtidig at de bare skulle selge 20 stykker til den prisen. Vel, det var jo ikke annet å gjøre enn å forberede seg på å stille opp når senteret skulle åpne.
Altså, senteret ligger 15 min hjemmefra, men jeg jobber i Oslo, så fikk ordnet meg «shoppingfri» fra jobb. Ja, for tenkt. JEg har en arbeidsgiver som faktisk er så grei. Jeg hadde selvsagt gjort unna alle arbeidsoppgaver i går så det skulle ikke være noe problem uansett.

Vel, jeg reiste iallefall til Drammen i god tid før butikken åpnet. Ikke vanskelig å se hvor jeg skulle. Der stod det en hel haug med store mager utenfor den ene inngangen og ventet.
Mange hadde med seg mødre/fedre/samboere osv, jeg kom alene. Følte meg litt snurt over å måtte klare meg selv, men jeg er da stor jente. Og store jenter fikser selv 😉
Vi snakket litt sammen der vi stod, lo litt over at det var som å være med i en hollywood film. Hver gang noen innenfra så ut til å skulle åpne svingdøren, skvatt vi til som gnuer på flukt fra løven.
Endelig så kom det en sint og sur vakt og åpnet døren. Han kjeftet og smelte som om vi skulle være en gjeng med uskikkelige unger. Lite visste jeg at han faktisk hadde helt rett.

Jeg var en av de første inn svingdøra, men siden jeg ikke gidder løpe ræva av meg for en barnevogn (det kommer høstsalg også) så gikk jeg i en litt rask gange. Plutselig får jeg følelsen av å være deltager på okseløpet i Pamplona. Det kom en bøling bakfra, lyden var som en bøffelflokk på flukt og desperasjonen i øynene (eller ryggen for det var den jeg rakk å se) var til å ta og føle på. Tro om igjen dere som nå antar at det var en gjeng med hormonsprengte kvinnfolk som kom stormende. Nei, det var nemlig alle mannfolkene de hadde med seg. De stormet opp rulletrapper og andre trapper, snublet i hverandre og var helt rabiate. Alle vi magene som hadde gått pent inn døra ble bare skøvet (les: dyttet) til side av disse vordende fedrene og bestefedrene.
Jeg kan bare anta at de oppførte seg slik med fruens ord i bakhodet: «se til å skaff meg den senga, vogna, bilsetet osv» hvis ikke så……. «. Makan til stormløp har iallefall ikke jeg sett på ett kjøpesenter. For dere som har sett på tv når amerikanerne skal på brudekjolesalg, så var det slik det var. Folk kastet seg over varer, rev og slet og stirret hissig på de som måtte finne på å vurdere samme tingen.

Jeg derimot gikk pent og pyntelig inn sammen med ett par andre mager, så en mann som holdt i to vogner, spurte pent om han skulle ha beggem, fikk til svar at det skulle han ikke og at jeg kunne få den svarte. Ja, takk. Ikke slet jeg meg ut og ikke trengte jeg å oppføre meg som en idiot heller. Klarte meg fint med god oppførsel, ett smil og et enkelt spørsmål. Jiha…. 🙂

Her er vogna til babyen:
(bildet er lånt fra http://www.babyshop.no)


 

 

 

 

 

 

 

 

Her er vippestolen:
(jada, alle sier jeg MÅ ha babybjörn vippestol, men det MÅ jeg slettes ikke ha)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reiseseng:
(bilde lånt fra http://www.babyshop.no)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Resten gidder jeg ikke sette inn bilde av 🙂

So long!!

32 thoughts on “Uke 27: Det drar seg til på utstyrsfronten.

  1. Smil og vennlighet vinner stort sett.
    Thea er det første navnet jeg noen sinne kunne lese og falt litt for det. 🙂
    Merkelig at ingen av mine heter Thea? I grunnen.

    Det baller på seg, med ting go tang, bir nok vær’, som Trulte sa.
    Fin mage 🙂
    Svingstang og blærefotball er yndlingssporten for ufødte barn 😆

    Ha en fin kveld, alle tre

    • Trulte har nok helt rett. Det baller på seg og blir mer 🙂 Men jeg prøver iallefall å ta det litt med ro 🙂

      Thea er kjempefint. Her i huset faller det seg veldig lett, så syns gubben har vært flink med navn. Litt kjipt å ikke få Emilie, men sånn er det bare.

      Tror enten det er en boksestjerne eller den nye verdensmersteren i turn som boltrer rundt der inne… hehe.

  2. Hjelpes. Jeg må si jeg er glad for at vogna vår ble kjøpt i Sverige under rolige former. Med mine hormoner, så hadde aldri det der opplegget fungert. Men jeg kommer nok til å sjekke ut butikken etterhvert. Vi bor jo ikke så langt unna.

    • Jeg trodde virkelig ikke det skulle være sånn, og ble stående lettere sjokkskadet da jeg fikk en vogn 🙂
      Absolutt verdt å sjekke ut. En liten (stor nok) butikk med alt man måtte føle for å trenge. Kjempehyggelig betjening og oversiktlig.

  3. Anonym sier:

    Jepp, sånn er det. Alle skal ha de beste tilbudene, vet du 🙂
    Men du? Er det mye gjødsel i maten din for tiden? Jøsses som det vokser 😉 hehe
    Og ikke bare magen…. 😉 (måtte bare, det er jo fredda’n)
    Ser flott ut. Skjønner at du er i bra form.

    • De skal visst det. Og bra var det jo, så skjønner at alle ville ha. Men det var en uvirkelig situasjon. Type, du ser det på film 🙂

      Hehe… jeg vokser ja. Og somdu sier, ikke bare på magen 😉 Men det er som det skal være. Må jo få føle på hvordan det er å være fager en gang jeg og 😛

  4. Anonym sier:

    Ingen som klager på dette! 😉
    Pøh, du har da vært en flott kvinne før dette også…nå bare fisker du komplimenter 🙂

  5. Anonym sier:

    Nope, bare snill med mine medmennesker! 😉
    Visse typer ubehag ønsker man ikke å påføre andre…
    Og jada, er sikkert litt sjenert også 🙂 i motsetning til andre…hehe
    Ha en strålende fin helg, unge dame
    klem

    • Hey…. selv om ingen tror meg så er jeg faktisk veldig sjenert. Men atte, jeg er så stolt av magen at jeg bare må vise den frem 😀
      Ha en forykende helg, anonym 😉

  6. Anonym sier:

    Hehe no problem, liker magen din jeg, så det går så fint atte 🙂
    Faktisk så var ikke resten så verst heller 😉
    Nei fy……nå tror jeg jeg må gå…hei på deg 🙂

  7. Anonym sier:

    hehe panna cotta med vanilje og lime + bringebær coulis….
    sorry, det var ikke noe å sende…helt tomt 🙂

  8. Anonym sier:

    I din tilstand kan du vel skeie ut så ofte du vil??
    Og i tillegg ta en ekstra porsjon 🙂
    Ingen som ser det etterpå allikevel. Ikke at det ville vært grunn til å kommentere, altså! 😉

    • Hehe…. prøver å huske på at kiloene skal av igjen etterpå også 😉
      Men hvis jeg går meg en laaaang tur først, så kan jeg jo spise både en og to porsjoner etterpå 😛

Legg igjen en kommentar

