Endelig valgkampstart!

I Lier kommune har det vært felles politisk enighet om  å ikke starte valgkampen før i dag. Så i ettermiddag er det felles kick-off forran Rådhuset i Lier. Alle partiene stiller på stand og ordførerkandidatene skal holde hver sin apell.

Det er mange år siden sist jeg har drevet valgkamp. Ikke siden 1999 faktisk. Også da stod jeg på listen til Arbeiderpartiet. 19 år og relativt ny i politikken. Riktignok hadde jeg vært i AUF i ett par år, men det er noe annet med kommunepolitikk. Det ble med ett mer betydningsfullt å mene noe. Folk kunne faktisk ta til seg det du sa. Man måtte legge litt mer kunnskap bak meningene sine. Men alt går når man er ung og idealistisk.

Det blir en anderledes valgkamp i år enn hva det var den gang, og hva det har vært i årene i mellom. Til tross for noen utspill fra enkelte politikere, har man en felles enighet om å kjøre en renhåret valgkamp. Man skal avstå fra skitne triks og billige poenger. Fokus på politikk og det å bruke stemmeretten  er det som skal gjelde. Det gjenstår jo å se hvor lenge det går før noen mister fotfestet i år også. Men jeg håpe at man for en gangs skyld skal kunne fokuserer på å fremme egen politikk fremfor å slenge dritt om andre.

Hvis du bor i Lier kommune så ta en tur ned på Rådhuset i dag mellom 17.00 og 19.00. Der kan du hilse på meg og alle partiene, samt få med deg ett program. Greit å vite hva du skal stemme på 🙂
Flere politiske innlegg kommer etterhvert som valgkampen går sin gang 🙂

Du trenger ikke stemme som meg, bare du stemmer!

11 thoughts on “Endelig valgkampstart!

    • Hehe.. er nok det for de fleste av mine lesere. Men det kan jo hende det er noen der ute, som ikke gir lyd fra seg.
      Men det viktigste er jo at du stemmer 🙂

      Du inspirerte meg forresten med den kommetnaren din om panna cotta med vanilje og lime. Hadde ett vennepar på middag i går og avsluttet med overnevnte, samt hjemmelaget bringebærcoulis. Slo veeeeeeldig godt ann 😉

  1. Anonym sier:

    Hehehe så bra da, at jeg faktisk kan inspirere 🙂
    Og at det i tillegg falt i smak.
    Hva skal vi prøve neste gang, tro? Hmmm…satt i går og vurderte en versjon av peking-and…
    Vi får se, men mat blir det nok!

    • Desserten var en bra avsluttning på leigrytebakt kyllinglår med rotgrønnsaker og poteter…. Mmm….
      Bare del flere kulinariske opplevelser du, så kan det hende jeg kopierer. Men and? Vel, det tror jeg kanskje andre lager bedre enn meg.

  2. Blir litt langt fra sommerheimen, men takk for invitasjonen.
    Skal nok stemme, det ville være for galt om dette skulle bli mitt første «ikke-stemme-sitte-hjemme-valg».

    Formen ok?

    Ha en fin dag og en morsom og renhårig valgkamp 🙂

    • Har du stemt alle år før, så er det jo dumt å ikke stemme denne gangen 🙂

      Formen er veldig fin. Sliten etter all malingen i helgen, men det går over. Det turnes til den store gullmedaljen i magen, så aktiviteten er det ikke noe å si noe på.

      Ha en fin-fin dag!!

  3. Anonym sier:

    Du skal ikke se bort fra at det kommer mer om mat….jeg spiser jo stadig vekk 🙂
    Aldri prøvd and på egen hånd, så det kan jo bli en artig utfordring.
    Ellers har jeg en lokal slakter som skaffer de utroligste råvarer…så noe skal jeg da få til!

    Ta det piano, og ikke stress nå da…du må ta litt hensyn også 🙂
    Ha en fin dag, du formfulle 😉

    • Så bra.. Bare å dele 🙂
      Hadde Bergens beste slaktebutikk som nærmeste nabo da jeg bodde der borte. Skal ikke undervurdere gode, gamle kjøpmenn 🙂

      Jeg tar det piano… med litt vaniljesaus 😛 Blir en hard uke dette, så helgen kommer nok til å tilbringes på sofaen.

      En fin dag 🙂

Legg igjen en kommentar

